Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jolly2

Hei Jeg har et stort problem! Jeg har nylig oppdaget at jeg er gravid. Hadde første dag i siste mens den 21. mai og skulle hatt mens nå 20.juni. Den 13 juni hadde jeg et sidesprang med beste kompisen til min mann. Vi er like fortviltet begge to for de var i beruset tilstand. Tror ikke han kom inni meg, men ingen husker det. Har jo hatt sex med min mann også. Hva gjør jeg og hvem er far? Tror jeg allerede var gravid, men går det ann å regne ut? Hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349482-n%C3%A5r-har-jeg-blitt-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flimmer1365381250

Hvis du har stabil syklus, som det virker som du har, så kan du vel bli befruktet alt fra noen dager før eggløsning, og frem til eggløsningen (eller en dag etter.) Og etter som jeg husker, så er eggløsningen 14 dager før du får menstruasjonen, altså ca. 4 mai?

Det virker sannsynlig for meg at du har blitt befruktet mellom 1 og 4 mai... Men jeg er ingen ekspert...

Gjest jolly2

Hvis mensen er helt stabil med 28-32 dagers syklus og siste mens var 21. mai er det svært lite sannsynlig at du ble befruktet 13. juni. Så vidt jeg kan forstå har du hatt eggløsning ca. mellom 4. og 8. juni.

Tusen takk for tilbakemeldingen. Men kan jeg stole på dette tro? Klarer ikke helt å være glad over dette. Mannen min synes det er rart jeg ikke er glad siden jeg har mast om dette lenge.

Flimmer1365381250

Tusen takk for tilbakemeldingen. Men kan jeg stole på dette tro? Klarer ikke helt å være glad over dette. Mannen min synes det er rart jeg ikke er glad siden jeg har mast om dette lenge.

Snakk med legen din, det må du uansett gjøre nå som du er gravid. Jeg tror du kan ta det med ro, det er nok mannen din som er pappaen til barnet!

Gjest jolly2

Snakk med legen din, det må du uansett gjøre nå som du er gravid. Jeg tror du kan ta det med ro, det er nok mannen din som er pappaen til barnet!

tusen takk for jeg kan jo ikke snakke med noen om dette. Ikke så mye hjelp i kompisen som er bare vetta skremt han og. Skal til legen til fredagen. Burde jeg spurt om ultrlyd?

Annonse

Flimmer1365381250

tusen takk for jeg kan jo ikke snakke med noen om dette. Ikke så mye hjelp i kompisen som er bare vetta skremt han og. Skal til legen til fredagen. Burde jeg spurt om ultrlyd?

Du får snakke med fastlegen om dette, det er nok for tidlig.

Men du skal se at dette går bra, uansett hva som skjer er du nå velsignet med et lite barn i magen, ikke glem å glede deg litt over at mirakelet har skjedd også for deg :)

Gjest Elextra

Jeg er ingen spesialist, så du bør kanskje stole mer på andre enn meg ;). Men som sagt høres det meget usannsynlig ut at du skal ha blitt gravid denne dagen.

Gjest jolly2

Du får snakke med fastlegen om dette, det er nok for tidlig.

Men du skal se at dette går bra, uansett hva som skjer er du nå velsignet med et lite barn i magen, ikke glem å glede deg litt over at mirakelet har skjedd også for deg :)

Takk igjen blir litt letta og skal prøve å være glad, men kommer nok alltid til å tenke på det. Tenk om det ikke stemmer også ser man at det ligner kompisen?

The Punisher

Hvis du har stabil syklus, som det virker som du har, så kan du vel bli befruktet alt fra noen dager før eggløsning, og frem til eggløsningen (eller en dag etter.) Og etter som jeg husker, så er eggløsningen 14 dager før du får menstruasjonen, altså ca. 4 mai?

Det virker sannsynlig for meg at du har blitt befruktet mellom 1 og 4 mai... Men jeg er ingen ekspert...

Lytt til de som ber deg glede deg over barnet. Men samtidig kjenn på den følelsen på at alt kunne ha gått virkelig ille og ødelagt alt mellom deg og mannen din, og tenk deg om neste gang. Jeg undres over at ingen her reagerer her i svarene dine på hva du har gjort!

Gjest Ulvinnen

Du var nok gravid alt den 13. juni, så bare gled deg over barnet.

For å være på den sikre siden (skjønner at du ikke vil stole på oss), kan du godt spørre jordmor eller lege også. Du trenger ikke å nevne at du har vært utro, bare si at du lurer på når du ble gravid, at det hadde vært moro å vite. Spør vedkommende hvorfor, så si noe om astrologi eller lykketall eller noe annet visvas.

Flimmer1365381250

Takk igjen blir litt letta og skal prøve å være glad, men kommer nok alltid til å tenke på det. Tenk om det ikke stemmer også ser man at det ligner kompisen?

Du kan få barnet dna-testet etter fødselen, det er vel bare i få spesielle tilfeller man kan teste på fostervann (på grunn av fare for spontanabort).

Barn av blåøyde, blonde foreldre kan få brune øyne og mørkt hår, genene er rare sånn... Så trur det blir vanskelig å se at barnet ligner på noen... Man kan jo forestille seg det meste om man bare prøver hardt nok...

Flimmer1365381250

Lytt til de som ber deg glede deg over barnet. Men samtidig kjenn på den følelsen på at alt kunne ha gått virkelig ille og ødelagt alt mellom deg og mannen din, og tenk deg om neste gang. Jeg undres over at ingen her reagerer her i svarene dine på hva du har gjort!

Jeg tror hun har fått straff nok for sin utroskap, å ikke klare å glede seg over noe hun har ønsket og lengtet etter lenge, noe av det største som finnes i livet... Hun har nok ikke gjort annet enn å tenke på det siden hun fant ut hun var gravid, og vil nok tenke på det når hun ser barnet sitt vokse opp...

Annonse

Gjest jolly2

Jeg er helt enig, er helt forferdlig. Skulle ønske jeg kunne spole tilbake tiden. Vi hadde ingen grunn til å gjøre det noen av oss. Han er jo også gift og har to barn. Har aldri gjordt slikt før og kommer aldri til å gjøre det igjen. Bare håper jeg kan komme opp av depresjonen snart.

Flimmer1365381250

Jeg er helt enig, er helt forferdlig. Skulle ønske jeg kunne spole tilbake tiden. Vi hadde ingen grunn til å gjøre det noen av oss. Han er jo også gift og har to barn. Har aldri gjordt slikt før og kommer aldri til å gjøre det igjen. Bare håper jeg kan komme opp av depresjonen snart.

Hvis du trenger noen å snakke med, så har fastlegen din taushetsplikt, og kan ikke si noe til mannen din uansett hva h*n synes om hva du har gjort. Ofte så hjelper det mye å bare få snakke om det, uten at du skal være redd for at noen skal sladre på deg, eller se ned på deg i fremtiden på grunn av det som har skjedd...

Gjest Ulvinnen

Det går veldig tydelig frem at trådstarter angrer. Ingen grunn til å dytte henne lenger ned. Nå trenger hun oppmuntring og fakta.

The Punisher

Jeg tror hun har fått straff nok for sin utroskap, å ikke klare å glede seg over noe hun har ønsket og lengtet etter lenge, noe av det største som finnes i livet... Hun har nok ikke gjort annet enn å tenke på det siden hun fant ut hun var gravid, og vil nok tenke på det når hun ser barnet sitt vokse opp...

Vi har alle valg her i livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...