tingelinn Skrevet 11. september 2001 Del Skrevet 11. september 2001 Har i to uker hatt mange svært vonde kynnere. Disse kommer hver gang jeg går til jobb (tar 20 minutter å gå), eller gjør andre anstrengende ting (vasker, leker med toåringen min, etc.)... De gir seg hvis jeg setter meg ned og slapper av, men hvis jeg fortsetter å gjøre det jeg gjorde for at det ble vondt øker de bare i styrke. Er 22 uker på vei, og nå sier mange av de rundt meg at de ser ejg er sliten og stressa og synes jeg burde sykemelde meg... Mange synes også jeg burde kontakte jormoren min, ikke vente til neste time (som er neste tirsdag...) Jobber bare som vikar, og som gravid vikar får jeg bare korte oppdrag. DVS. at jeg bytter arbeidsplass ca. hver eneste uke, og aldri vet om jeg har jobb eller ikke (men jeg har hatt det hittil da...). Regner med at det er denne stressfaktoren, og den økonomiske utryggheten den medfører som fremkaller alle kynnerne. Kan ikke stille noen krav til roligere jobb eller noe sånt, så enten må jeg fortsette som nå eller nå må jeg sykemelde meg. Er det farlig for babyen at jeg jobber nå? Vil jo gjerne jobbe også, men ikke for enhver pris. Legger til at jeg sover veldig lite og dårlig, og ikke har lagt på meg noe i graviditeten hittil.(har faktisk gått ned 4 kg... noe som ikke er så farlig ettersom jeg var "litt rund" fra før). Har det ellers bra, men kjenner at jeg synes dagene er lange og stressfulle uten at jeg har kontroll nok til å få gjort noe med det! Gode råd? Vil gjerne ha svar fra jormor også... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34953-b%C3%B8r-jeg-slutte-%C3%A5-jobbe-allerede/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 11. september 2001 Del Skrevet 11. september 2001 Jag förstår att du kjänner en viss oro över din situation, då det är svårt att få ett lugnare jobb. Som du verkar insatt i, så är desa kynnere inte farliga så länge som de avtar efter vila. Problemet blir ju när du inte har möjlighet att ta det med ro i de situationerna, som kan vara på jobbet. Kynnere som blir varaktiga och regelbundan är inte bra och kan leda till för tidig mognad av livmoderhalsen. Det är allt för tidigt att utsätta sig för denna risk i vecka 22. Om du inte har några möjligheter att ändra på din arbetssituation, så ser jag ingen annan utväg än att en sjukskrivning bör diskuteras med din jordmor/doktor. Du bör alltså ta kontakt med dem för att höra vad de anser. Lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34953-b%C3%B8r-jeg-slutte-%C3%A5-jobbe-allerede/#findComment-134581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pearly Skrevet 12. september 2001 Del Skrevet 12. september 2001 Jag förstår att du kjänner en viss oro över din situation, då det är svårt att få ett lugnare jobb. Som du verkar insatt i, så är desa kynnere inte farliga så länge som de avtar efter vila. Problemet blir ju när du inte har möjlighet att ta det med ro i de situationerna, som kan vara på jobbet. Kynnere som blir varaktiga och regelbundan är inte bra och kan leda till för tidig mognad av livmoderhalsen. Det är allt för tidigt att utsätta sig för denna risk i vecka 22. Om du inte har några möjligheter att ändra på din arbetssituation, så ser jag ingen annan utväg än att en sjukskrivning bör diskuteras med din jordmor/doktor. Du bör alltså ta kontakt med dem för att höra vad de anser. Lycka till! Helt enig med jordmor, men husk at det er kun legen din som kan sykmelde deg, ikke jordmor. Går direkte til legen i dette tilfellet du! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34953-b%C3%B8r-jeg-slutte-%C3%A5-jobbe-allerede/#findComment-134645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.