Gjest campern Skrevet 2. juli 2010 Skrevet 2. juli 2010 Kan man bruke vanlig lighter? Hva med fyrstikker? Eller bør man bruke en slik lang peislighter? Hvordan gjør man det, skrur man på bryteren så man hører susingen fra gassen og tenner på til man får blå flamme, så er det bare å ha på kjelen? 0 Siter
laban Skrevet 2. juli 2010 Skrevet 2. juli 2010 Med forbehold om at det er noe spesielt med gass som er plassert i campingvogn, dette er basert på årelange erfaringer med gassbluss på hytte: Du kan tenne på med hva du vil, fyrstikker eller annet. Det finnes også tennere som bare gir en gnist, ikke noen flamme. Du skrur på og tenner, verre er det ikke. Noen bluss har sikring, slik at du må holde på bryteren noen sekunder (typen "vil du virkelig skru på gassen, eller kom du bare borti bryteren?"). Da må du holde bryteren med én hånd og tenne med den andre, og da er det kjekt med noe annet enn fyrstikker. Hvis det er slik sikring og du skal ha over en tung kjele du må bruke begge hender på, er det typisk at du tar hånden bort fra bryteren ett sekund for tidlig. Da må du ta det fra start. 0 Siter
-ssi Skrevet 2. juli 2010 Skrevet 2. juli 2010 I min nesten-veterancampingvogn skal bryteren skrues til max og trykkes inn før jeg tenner. Jeg foretrekker lang lighter. Hvis du ikke får fyr, så sjekk om det er en ventil i skapet under komfyren... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.