Gå til innhold

Tenne på gassovn i campingvogn...

Anbefalte innlegg

Gjest campern
Skrevet

Kan man bruke vanlig lighter?

Hva med fyrstikker?

Eller bør man bruke en slik lang peislighter?

Hvordan gjør man det,

skrur man på bryteren så man hører susingen fra gassen og tenner på til man får blå flamme, så er det bare å ha på kjelen?

Skrevet

Med forbehold om at det er noe spesielt med gass som er plassert i campingvogn, dette er basert på årelange erfaringer med gassbluss på hytte:

Du kan tenne på med hva du vil, fyrstikker eller annet. Det finnes også tennere som bare gir en gnist, ikke noen flamme.

Du skrur på og tenner, verre er det ikke. Noen bluss har sikring, slik at du må holde på bryteren noen sekunder (typen "vil du virkelig skru på gassen, eller kom du bare borti bryteren?"). Da må du holde bryteren med én hånd og tenne med den andre, og da er det kjekt med noe annet enn fyrstikker.

Hvis det er slik sikring og du skal ha over en tung kjele du må bruke begge hender på, er det typisk at du tar hånden bort fra bryteren ett sekund for tidlig. Da må du ta det fra start.

Skrevet

I min nesten-veterancampingvogn skal bryteren skrues til max og trykkes inn før jeg tenner. Jeg foretrekker lang lighter. Hvis du ikke får fyr, så sjekk om det er en ventil i skapet under komfyren...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...