Gå til innhold

Lammende smerter i brystet

Anbefalte innlegg

Hei!. Kvinne, 46, slank, i god form, kjent fibromyalgi/kroniske muskelsmerter, migrene, dårlig søvn og kronisk spiserørsbrokk. Spiser sunt (fiber, grønnsaker, fisk), mosjonerer, drikker en del, ofte deprimert. Er plaget av sterke, til dels lammende smerter på venstre side (hjertet). Kommer oftest om natten. Startet for 1-2 år siden, kommer stadig oftere. Varighet stadig lengre, vondt for å puste. Kan fortsette utover dagen, men noe svakere smerter. Har mistet 8-9 kg de siste 2 årene, dårlig appetitt, er nok for tynn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349632-lammende-smerter-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er spørsmålet ditt egentlig; hvorfor går du ikke til fastlegen din med dine brystsmerter?

Tja, det er vel flere grunner; det ene er at jeg - for en tid tilbake, gikk til fastlegen min med noen nye arr/hudflekker (man blir jo oppfordret til det ved endringer i huden) - deretter ble jeg sendt til hudlege, (spesialist) som nærmest hånet meg fordi jeg kasta bort tida hans. Det var en selsom opplevelse..... Det andre er vel at jeg er redd for å virke hysterisk.....

Jeg ville nok fått dette utredet om jeg var deg.

Mine umiddelbare tanker rundt dette er at det antakelig ikke er hjertet som plager deg. Slike smerter vil vanligvis sitte midt i brystet, ikke på venstre side, og som regel oppstå ved aktivitet og avta i hvile. Dette harmonerer ikke med smerter som oppstår om natten.

Det kan selvsagt være en rekke andre ting, så en tur til legen er ikke unødvendig syns jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...