Gå til innhold

Utroskap! Er vi drittsekker, eller kan denne galskapen forklares.

Anbefalte innlegg

Gjest Petter 30 år

Hei ! Jeg heter Petter, og er 30 år. Jeg er en rolig hjemme mann, som liker og være hjemme med familien. Ikke mye festing og rot, og jeg har det bra sammen med samboeren min. Likevel klarte jeg og være utro?! Jeg sitter med fryktelig mye ubesvarte spørsmål etter min utroskap.! Jeg lever i et kjempegodt forhold, og vi har faktisk veldig lite problemer. Vi har to flotte sønner sammen, og hverdagen går bra. Jeg har hvertfall ikke samlivsproblemer og legge skylden på, ikke det at jeg leter etter noen sympatisører på område. For dette er ille saker! Jeg har begynnt og tenke litt alternativt på min situasjon nå etter et år med mye dårlig samvittighet, og tøff gjenoppretting av tillit med min forståelses fulle samboer som jeg er helt åpen med om problemene mine. Så etter og ha "tråkka" meg selv ned i gjørma, og plaget meg selv nok med dårlig samvittighet og selvbilde så må jeg gjøre noe. Jeg er veldig selvkritisk og ser mine egene problemer stort sett. Det jeg har lært meg er at jeg er nesten helt besatt av å få bekreftelser fra en kvinne på forskjellige måter. Når jeg får et blikk, klarer jeg ikke annet enn og møte det med et smil tilbake. I store forsamlinger, på fest eller annet speider jeg ubevist nesten etter et blikk, et smil, eller lignende. Noe annet blir unaturlig for meg. Og derfor blir jeg også veldig lett sjarmert av en kvinne. Jeg husker at jeg fikk et smil og mange bekreftende blikk fra ei Jente jeg likte godt mens jeg var i forhold med min samboer. Jeg hadde denne jenta i hodet i lange tider etterpå, og endte nesten opp med og savne henne litt. Det var da jeg forsto at jeg virkelig har problemer her! Jeg begynte og trekke i tvil at vi mennesker skal være så monogame som vi gjerne velger og leve etter. Vi er mennesker og ikke programvare! Er dette virkelig naturlig for oss? Når jeg hele tiden må kjempe mot følelser som jeg kjenner sitter dypt forankret nærmest biologisk i kroppen, skal jeg gå rundt og klandre og plyndre meg selv da. Tro meg, jeg ønsker ikke og være utro, og langt derfra såre min samboer. Men når jeg ble utsatt for " min fristelse " var jeg rett og slett sjanse løs. Alt føltes så naturlig! Det er jo sånn at vi menn skal forplante oss, har vi da noe i oss som gjør denne oppgaven til en livslang syklus som aldri ser ut til og dø ut. Biologisk sett! Og at dette kan hjelpe oss langt på vei og være utro. Dette er ikke for og få en unskyldning får udåden min, men når jeg har lært meg og leve med dette blir jeg nesten fasinert av hvordan kan dette skje sett ut fra sånn som jeg kjenner meg selv. Jeg er jo så glad i familien min! Og nå syntes jeg det er bare tungt og være i et forhold, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre! Det er vannskelig og leve et liv i dårlig samvittighet fordi dette hele tiden plager meg, selv om jeg har vært fysisk utro bare en gang. Så er vi rett og slett drittsekker, eller kan noen faktisk slite med noe som hjelper oss i og være utro?

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

21

• Flimmer1365381250

5

• ShitDiddelyDo

4

• EnolaGay

4

Flimmer1365381250

Å skylde på at det ligger i menns natur å spre genene er bare bullshit. Kvinner er snart like mye utro mot sine menn, og de har inget slikt "biologisk kall"

Du får ta innover deg at du oppfører deg dårlig, og velge om du vil forandre deg, fortsette å utsette din familie for den oppførselen du beskriver, eller leve som enslig og få utløp for "lystene" dine...

Gjest togli

Kvinner og menn er nok like her, så jeg tror neppe du kan skylde på kjønnet ditt....

For min del hadde jeg aldri greid å se ungene mine i øynene dersom jeg hadde vært utro mot faren deres når vi var i et forhold. Den tanken er så mye sterkere enn trangen til å ha sex med en annen.

Å skylde på at det ligger i menns natur å spre genene er bare bullshit. Kvinner er snart like mye utro mot sine menn, og de har inget slikt "biologisk kall"

Du får ta innover deg at du oppfører deg dårlig, og velge om du vil forandre deg, fortsette å utsette din familie for den oppførselen du beskriver, eller leve som enslig og få utløp for "lystene" dine...

'' Kvinner er snart like mye utro mot sine menn, og de har inget slikt "biologisk kall"''

Hvordan vet du det?

Med vennlig hilsen

Hei,

Det er påfallende at du forteller at samboeren din vet om dette, men ikke nevner ett eneste ord om hennes reaksjon.

'' Det jeg har lært meg er at jeg er nesten helt besatt av å få bekreftelser fra en kvinne på forskjellige måter.''

Kanskje du burde gjøre noe (= psykolog) med denne besettelsen for bekreftelse? Et dårlig selvbilde, osv. kan føre til det du nevner.

'' Og nå syntes jeg det er bare tungt og være i et forhold, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre! Det er vannskelig og leve et liv i dårlig samvittighet fordi dette hele tiden plager meg, selv om jeg har vært fysisk utro bare en gang.''

Vel, dette handler om modenhet, og (som nevnt) ting man gjerne snakker med en psykolog om. (Du kan få henvisning fra fastlegen din.)

Utover det så kan du nok ikke skylde på kjønnet ditt (mer enn kvinner kan), men du kan ev. google polyamorøs. Bemerk dog at selv der så handler det IKKE om å være utro (bak partnerens rygg).

Med vennlig hilsen

Kvinner og menn er nok like her, så jeg tror neppe du kan skylde på kjønnet ditt....

For min del hadde jeg aldri greid å se ungene mine i øynene dersom jeg hadde vært utro mot faren deres når vi var i et forhold. Den tanken er så mye sterkere enn trangen til å ha sex med en annen.

Og jeg kan bare skrive under på det du sier. Det hadde jeg ikke taklet å leve med.

Annonse

Politisk korrekt.. jeg tro. ;0)

Hei,

Ja, det vet jeg, men spørsmålet var mer hva GPn legger i begrepet "PK". PK brukes til å mene akkurat det skribenten mener (og det brukes alltid om andre, som et skjellsord), så meningen avhenger mer av hva skribenten mener enn om den som skal være PK.

Med vennlig hilsen

Gjest fra bergen

Hei,

Ja, det vet jeg, men spørsmålet var mer hva GPn legger i begrepet "PK". PK brukes til å mene akkurat det skribenten mener (og det brukes alltid om andre, som et skjellsord), så meningen avhenger mer av hva skribenten mener enn om den som skal være PK.

Med vennlig hilsen

PK, eller politisk korrekthet, betyr å ordlegge seg nøytralt eller på en måte som ikke kan tolkes som et angrep på noen, da *særlig* minoritetsgrupper. PK er veldig relatert til toleranse, og ligger stort sett alltid opp mot hva den politiske venstresiden mener. Det er eksempelvis politisk korrekt å si "etnisk afrikaner" fremfor "neger". Det politisk korrekt å alltid snakke pent om islam (mens man samtidig rakker ned på kristendommen). Det er politisk korrekt å være mot burkaforbud fordi innvandrerkvinner selv må få velge hva slags klær de vil gå i (mens man totalt ignorerer den personlige valgfriheten når man, for eksempel, samtidig er imot prostitusjon).

Som MEMOs sjefredaktør Kristine Moody sa: "Politisk korrekthet har vært en mare for Vestens intellektuelle liv i over tjue år. Noen ganger er vestlige verdier best. Det er ingen grunn til å være flau over det."

Bloggeren Heidi Nordby Lunde (også kjent som Vampus): "Politisk korrekt er å aldri stille spørsmål ved "de gode sakene" fordi man ikke vil bli oppfattet som slem.

Bloggeren Drusilla: "Jeg tenker 68ere, velmenende kulturtanter- og onkler som nekter å forholde seg til politisk ubehagelige temaer og fakta. Disse bidrar til et vassent debattklima fordi det politisk korrekte legger en masse føringer på hva man kan ta opp og mene noe om. Da kan man ikke tenke, man kan ikke være intellektuelt nysgjerrig".

Store Norske Leksikon sier det på denne måten: "PK uttrykker en form for tabuisering av ord, bilder eller handlinger som kunne komme til å støte enkeltpersoner eller grupper. Ved å uttrykke seg politisk korrekt skulle man forhindre diskriminering. Kritikerne av den politiske korrektheten ser fenomenet som en trussel mot ytringsfriheten, som et maniert uttrykk for en falsk eller misforstått radikalisme".

Annonse

Hei,

Med vennlig hilsen

Tipper at de gjerne vil at det skal være noe biologisk i det hele. :0) Og da blir vel PK negativt med at den allmene hop vet at det ikke er tilfelle. *Deduserer*

PK, eller politisk korrekthet, betyr å ordlegge seg nøytralt eller på en måte som ikke kan tolkes som et angrep på noen, da *særlig* minoritetsgrupper. PK er veldig relatert til toleranse, og ligger stort sett alltid opp mot hva den politiske venstresiden mener. Det er eksempelvis politisk korrekt å si "etnisk afrikaner" fremfor "neger". Det politisk korrekt å alltid snakke pent om islam (mens man samtidig rakker ned på kristendommen). Det er politisk korrekt å være mot burkaforbud fordi innvandrerkvinner selv må få velge hva slags klær de vil gå i (mens man totalt ignorerer den personlige valgfriheten når man, for eksempel, samtidig er imot prostitusjon).

Som MEMOs sjefredaktør Kristine Moody sa: "Politisk korrekthet har vært en mare for Vestens intellektuelle liv i over tjue år. Noen ganger er vestlige verdier best. Det er ingen grunn til å være flau over det."

Bloggeren Heidi Nordby Lunde (også kjent som Vampus): "Politisk korrekt er å aldri stille spørsmål ved "de gode sakene" fordi man ikke vil bli oppfattet som slem.

Bloggeren Drusilla: "Jeg tenker 68ere, velmenende kulturtanter- og onkler som nekter å forholde seg til politisk ubehagelige temaer og fakta. Disse bidrar til et vassent debattklima fordi det politisk korrekte legger en masse føringer på hva man kan ta opp og mene noe om. Da kan man ikke tenke, man kan ikke være intellektuelt nysgjerrig".

Store Norske Leksikon sier det på denne måten: "PK uttrykker en form for tabuisering av ord, bilder eller handlinger som kunne komme til å støte enkeltpersoner eller grupper. Ved å uttrykke seg politisk korrekt skulle man forhindre diskriminering. Kritikerne av den politiske korrektheten ser fenomenet som en trussel mot ytringsfriheten, som et maniert uttrykk for en falsk eller misforstått radikalisme".

Med andre ord, definisjonen din er ubrukelig - det er bare subjektiv synsing.

Artikkelen i Wikipedia forklarer problemstillingen:

''Eksempler på hva som kan betegnes som politisk korrekte holdninger er i Norge kanskje mest aktuelle i forhold til debatter om innvandrings- og integreringspolitikk hvor mange påstår at enkelte problemstillinger ikke bør debatteres av frykt for stigmatisering og at kritikk av disse forholdene kan støte de gjeldende gruppene.

Begrepet politisk korrekt har også etterhvert antatt en mer uformell betydning hvor begrepet betegner å ha holdninger og meninger som samsvarer med flertallet i en gruppe som kan favne fra samfunnet generelt til mindre grupper som for eksempel foreninger.''

Ettersom hvem som er "flertallet" neppe er definert, så blir PK = "enig med flertallet". I Tyskland under nazistene var det altså PK å være jødehater.

Med andre ord - PK er, som jeg har påpekt utallige ganger, en komplett ubrukelig frase.

Tipper at de gjerne vil at det skal være noe biologisk i det hele. :0) Og da blir vel PK negativt med at den allmene hop vet at det ikke er tilfelle. *Deduserer*

De aner ikke hva det betyr. De bare slenger det ut som et skjellsord, uten å ha tenkt gjennom det - tydeligvis.

Med vennlig hilsen

Gjest Orgasmens tjener

halleluja.... utroskap er forfall på kortest mulig tid, den tiden det tar fra samleie begynner, til orgasmen inntar, for slik å oppdage at gresset kanskje ikke var grønnere på den andre siden likevel? NB! Merk spørsmålstegnet.

Gjest sjøstjerna

Galskapen kan forklares med dårlig selvdisiplin.

Klart andre kan være attraktive. Vi som voksne individer kan _velge_ å unngå være alene med motsatt kjønn om dette volder slike problemer.

Du skriver for eksempel:

''Men når jeg ble utsatt for " min fristelse " var jeg rett og slett sjanse løs. Alt føltes så naturlig!''

Ja, dette er forståelig. Kjenner meg så igjen. Blir myk som gele og kan slippe alle hemninger...Men jeg UNNGÅR det ved å aldri komme så nært innpå annen mann. Det blir valget som vi som mennesker kan gjøre. Vi kan VELGE å ikke komme så nært innpå annet menneske av motsatt kjønn. Vi kan _velge_ å aldri bli alene med en av motsatt kjønn.

Så du har ingen "biologiske" unnskyldninger. Du er voksen mann, som kan velge å unngå havne i slike situasjoner.

Flimmer1365381250

'' Kvinner er snart like mye utro mot sine menn, og de har inget slikt "biologisk kall"''

Hvordan vet du det?

Med vennlig hilsen

Jeg har de samme overnaturlige evnene som du har, Sør. Jeg kan lese forskningsresultater ;)

Poenget er at vi er såpass utviklede skapninger at vi klarer å skille mellom rett og galt, dersom vi ønsker. Menn har i alle år unnskyldt sin utroskap med at det ligger i hankjønnets natur å spre genene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...