Gå til innhold

Spiral uten å ha fått barn først

Anbefalte innlegg

Gjest Kjerring29

Hei. Er en 29 år gammel jente som har gått på p-pillen de siste 6 mnd etter opphold på et år. Har de siste 6 mndr. hatt gj.snittlig 3 migreneanfall per uke og har derfor sluttet med p-pillen. Jeg har ingen barn, men er fristet til å prøve spiral. Har hørt at dette ikke blir anbefalt uten å ha fått et barn først. Hva kan jeg risikere ved å bruke spiral uten å ha fått barn??

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du ikke har infeksjoner og holder deg til samme partner skulle du ikke være spesielt utsatt for infeksjon. Det er det man tenker på med spiral i forhold til f.eks. kondom, at man ikke er beskyttet mot infeksjoner. De kan gi sterilitet i sjeldne tilfeller.

streken1365380219

Jeg har brukt spiral siden 94 og er veldig fornøyd med det. Jeg har ikke fått barn enda, og legen nevnte ikke noe om det da jeg fikk satt inn spiral.

Nå kunne jeg ikke tenkt meg å brukt noe anet prevensjonsmiddel.

Lykke til!

Hei du!

Jeg har brukt spiral i tre år nå, og er kjempefornøyd med den. Det eneste som du risikerer, er at du i de første månedene etter du har satt spiralen inn, vil ha endel uregelmessige blødninger og menstruasjonssmerter kan bli kraftigere. Dette går som regel over iløpet av ett par mnd. tid til du kommer tilbake til normal syklus. Jeg fikk satt inn spiral før jeg hadde født. ikke no problem. Var litt smerter ved innsettelse, men det gikk greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...