Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hvilken termin skal jeg holde meg til? min første termin var 17 des. deretter ble den flyttet til 26des. etter ultralyd. Selv om jordmoren som tok ultralyden sa at hun ikke fikk tatt de riktige målene fordi babyen lå så dumt til, og samtidig var veldig aktiv.Så hun sa vi fikk nøye oss med et mål av hodet fra siden, som da viste at terminen ville bli 26 des. etter dette har min lege og faste jordmor tatt mål av magen og sagt at den først terminen er mer sannsynelig. Hva skal jeg forholde meg til? og jeg vil jo måtte vite dette i forhold til permisjon fra jobb osv.

hilsen litt forvirret!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34974-hvilken-termin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är alltid ultraljudsterminen som man utgår ifrån, trots att man ibland kan vara tveksam till denna. Vid bestämningen av ultraljudstermin, så mäter man inte bara huvudmåttet utan också längden på lårbenet och bukmåttet. Dessa mått tillsammans gjör att man kan fastställa en termin utifrån storleken av fostret. Detta skall då vara det mest tillförlitliga sättet att fastställa termin på. Jag förstår att du kjänner dig lite förvirrad, då din fasta doktor och jordmor mera tror på din ternin utifrån mensen. Det kan hända att de har rätt men det kan också vara att de tar fel (om inte ultraljud har gjorts), och att ditt foster istället är lite större för tiden. Jag tycker att du skall fråga din jordmor och doktor hur du skall förhålla dig med tanke på permision, då jag inte kan avgjöra detta. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34974-hvilken-termin/#findComment-134579
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...