Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gullfisk90

Hei, Jeg har fått konstatert diagnosen PCOS i vår. Jeg sliter ikke med uren hud eller overvekt osv. men har sjelden menstruasjon og polycystiske eggstokker. Jeg vet også at jeg har enkelte forhøyede hormonverdier. Min gynekolog satt meg på Diane P-piller, for jeg ønsket prevensjon. Det står i bruksanvisningen at Diane kun skal brukes som et middel mot sterke kviseproblemer, og ikke som et prevensjonsmiddel. Jeg har hørt flere som er skeptiske til Diane, av ulike årsaker. Derfor har jeg i ettertid blitt litt skeptisk selv. Er det slik at Diane også gis til kvinner med PCOS, selvom de ikke har hudproblemer, men pga. unormale hormonverdier? Er det større risiko knyttet til disse pillene enn andre p-piller? (ettersom de visstnok ikke skal brukes som prevensjon, noe jeg gjør). Jeg har gått på de i to måneder, har bare hatt litt milde bivirkninger og er ellers frisk og fornøyd med merket. Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349762-diane-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...