Gå til innhold

fødsel ,epilepsi og keisersnitt

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

hei.jeg er 37 år å er i min 7 svangerskap uke med barn nr3.jeg har hatt 2 keisersnitt.siste for 12 år siden.og har i voksen alder fått epilepsi.går fast på trimonil retard 450 x2 dgl.hvordan stiller dette seg ved å kunne føde normalt?etter da 2 keisersnitt og nå da med epilepsi i tillegg?takker får svar hilsen ann

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349796-f%C3%B8dsel-epilepsi-og-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingen absolutt maxgrense, da

Som flyfly sier så får man ikke føde vaginalt etter to keisersnitt, men i Oslo får man ta tre men da var det slutt for min del fordi livmorveggen var for tynn.

Det er ingen grense på 3. Hva tror du skjer om man har 3 snitt og så blir gravid igjen? Tvangsabort?

Anbefalingene er ikke mer enn 3, men jeg vet f.eks. om en dame som har 7 snitt. Ikke smart, men det er heller ikke et ord man bruker for å beskrive henne. Allikevel får hun lov til å få ut de barna hun har fått inn.

Det er ingen grense på 3. Hva tror du skjer om man har 3 snitt og så blir gravid igjen? Tvangsabort?

Anbefalingene er ikke mer enn 3, men jeg vet f.eks. om en dame som har 7 snitt. Ikke smart, men det er heller ikke et ord man bruker for å beskrive henne. Allikevel får hun lov til å få ut de barna hun har fått inn.

Jeg fikk beskjed om at livmora var blitt så tynn at den sannsynelig ville sprekke under en ny graviditet. Men jeg fulgte ikke så godt med, jeg skulle ikke ha flere. Men de var ganske strenge på det når de sa det.

Annonse

Gjest Ingen absolutt maxgrense, da

Jeg fikk beskjed om at livmora var blitt så tynn at den sannsynelig ville sprekke under en ny graviditet. Men jeg fulgte ikke så godt med, jeg skulle ikke ha flere. Men de var ganske strenge på det når de sa det.

Joda, de _anbefaler_ ikke flere, men ingen andre enn den som selv eier livmora kan bestemme hvor mange barn de skal ha. Og selvfølgelig er det ikke smart å la være å følge legens råd, men ingen kan bestemme at noen skal ta abort. Selvfølgelig ikke.

Joda, de _anbefaler_ ikke flere, men ingen andre enn den som selv eier livmora kan bestemme hvor mange barn de skal ha. Og selvfølgelig er det ikke smart å la være å følge legens råd, men ingen kan bestemme at noen skal ta abort. Selvfølgelig ikke.

Nei, det er jeg klar over. Jeg har fått tre uten noen anbefaling sjøl jeg så...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...