Gjest Brødet Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg er en mann i ett forhold med en jente. Vi har barn sammen, og vi har vert sammen en del år nå. Problemet er at hun har ett behov for å søke "spenning" hos andre menn. Det har vert flere ganger der jeg har fått misstanke om utroskap, men hun har hver gang avfeid mine misstanker som tøv. La meg ta noen eksempler: For en del år tilbake var vi på en fest. Når festen var over var min samboer borte, jeg gikk hjem, og fant soveromsdøren låst. Når jeg omsider fikk opp døren, lå det en "kamerat" av meg på en sofa inne på samme rom som min samboer var i. Låst dør, med de to inne på ett soverom. Hun nektet på at noe var skjedd. Flere lignende ting har skjedd,hvor jeg har fått misstanken. Jeg har lest sms på mobilen hennes. seksuelle melldinger fra ukjente menn. Jeg har noen ganger tatt det opp med henne, men hun sier bare at jeg er paranoid, og bortforklarer det hele som en uskyldighet. Jeg har fortrengt dette etterhvert, og hatt ett ønske om ett godt og trygt forhold med tilliten i fokus. Men slik er det ikke. Bare for en uke siden var hun på en fest. Greit nok, men problemet er at hun kommer ikke hjem etter festen, og en venninne ringer og sier at hun bare forsvant. Hennes mobil er avslått, og i 7 tida på morgenen kommer hun hjem. Forklaringen var da att hun har vert på ett nashspill, men kan ikke huske noe for hun var så full.Å hun husker ikke hvem hun var sammen med der. Vi snakker sammen etterpå, å det kommer frem mer og mer om hennes behov. Hun hevder å ikke huske noe, men samtidig skjønner hun ikke hvorfor jeg skulle ta det så ille opp hvis hun hadde sex med noen. Hun hadde ikke hatt noen problemer med at jeg fant meg ei jente å ha sex med, kunne hun fortelle. Men det er ikke dette livet jeg vil ha,sa jeg. Jeg ønsker ett godt og trygt forhold. Jeg tenker også på barna. Har sletet noe jævlig følelsesmessig den siste uka. No vil hun ikke høre at jeg maser mer om dette, for hvis jeg gjør det, får hun bare enda mer lyst til å søke spenning hos andre, kunne hun fortelle. Jeg kjenner bare adrenalin i kroppen hele tida no. Søvnproblen, og 3 kg ned i vekt på under ei uke. Skal til lege for å snakke om problemet, før jeg får tatt tak i problemet på skikkelig vis. På mange områder har vi det veldig bra, meget bra, men jeg klarer ikke å leve med at hun skal tilfredstille seg selv på denne måten. Skriver dette her for det er godt å få delt det med noen, samt å få høre andres synspunkter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mopdi Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Du bor sammen med en svært egoistisk person. Det er vel ingen tvil om at dama di er utro i stor stil. Jeg syns det er rart at du ikke har foretatt deg noe før, du har jo hatt mistanke lenge. Det er vanskelig å gi deg noen løsning på problemet, men jeg får inntrykk av at denne damen ikke har tenkt å slutte med sitt "hemmelige liv," hun legger delvis skylden over på deg, kaller deg bl.a paranoid. Dessuten sier hun at hun har _mer_ behov for å ha sex med andre om du maser! Hun er svært uansvarlig og tenker kun på seg selv. Jeg tror at du enten må lære deg å leve med dette eller gå. Hun kan kanskje gå med på å ikke være utro, men jeg tror at det for henne bare blir ord og ikke handling. Du må sette deg i respekt og kreve litt i dette forholdet. Nå virker du overkjørt og naiv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2987609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Du må innse at dere har ulike behov og ser svært ulikt på hvordan et forhold skal fungere. Skapningen under sier din samboer er "svært egoistisk". Det er sikkert greit å høre det, men det er en sannhet med modifikasjoner. Det kan også argumenteres med at den "svært egoistiske" er den i parforholdet som mener samboer kun skal rote med ham, og ingen andre i verden. Dere definerer forholdet ulikt. Hun er typen som har behov for noe mer. Du er den tradisjonelle typen. Kræsjen er at to personer med så ulike behov og syn på forholdet er sammen, ikke at en av dere er "svært egoistisk". Hva dere kan gjøre? Har absolutt ingen peiling. Det å forandre på et menneske har jeg ingen tro på. Det vil uansett kun holde i en periode. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2987730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg tror ikke hun har noen planer om å forandre sine ønsker for forholdet. Hun virker ikke en gang villig til å forsøke. Hun vil ha et åpent forhold - det vil ikke du. Med mindre dette er et syn du er villig til å rokke ved (og ja, det er en stor utfordring, men det er en mulighet), så kan ikke forholdet vare. For å spekulere litt... Jeg vet ikke om dette er tilfellet, men du framstår som en dørmatte. Og dørmatter er ikke seksuelt spennende eller spesielt attraktive på det rent platoniske plan heller. Kanskje hun søker etter noe annet fordi hun kjeder seg i forholdet? Kanskje hun prøver å provosere fram noe i deg som hun føler mangler? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2987731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brødet Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg tror ikke hun har noen planer om å forandre sine ønsker for forholdet. Hun virker ikke en gang villig til å forsøke. Hun vil ha et åpent forhold - det vil ikke du. Med mindre dette er et syn du er villig til å rokke ved (og ja, det er en stor utfordring, men det er en mulighet), så kan ikke forholdet vare. For å spekulere litt... Jeg vet ikke om dette er tilfellet, men du framstår som en dørmatte. Og dørmatter er ikke seksuelt spennende eller spesielt attraktive på det rent platoniske plan heller. Kanskje hun søker etter noe annet fordi hun kjeder seg i forholdet? Kanskje hun prøver å provosere fram noe i deg som hun føler mangler? Ja det enkleste hadde vel vert at jeg ikke hadde hatt noen følelser rundt det at ho knuller andre, men den følelsen tror jeg at jeg ikke blir kvitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2988032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Du må innse at dere har ulike behov og ser svært ulikt på hvordan et forhold skal fungere. Skapningen under sier din samboer er "svært egoistisk". Det er sikkert greit å høre det, men det er en sannhet med modifikasjoner. Det kan også argumenteres med at den "svært egoistiske" er den i parforholdet som mener samboer kun skal rote med ham, og ingen andre i verden. Dere definerer forholdet ulikt. Hun er typen som har behov for noe mer. Du er den tradisjonelle typen. Kræsjen er at to personer med så ulike behov og syn på forholdet er sammen, ikke at en av dere er "svært egoistisk". Hva dere kan gjøre? Har absolutt ingen peiling. Det å forandre på et menneske har jeg ingen tro på. Det vil uansett kun holde i en periode. Jeg har selv grublet over hvorfor man reagerer slik ved utroskap. Det bunner vel mye i frykten for å miste sin kjæreste til en annen. Tap av trygghetsfølelse og tillit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2988033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brødet Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Du bor sammen med en svært egoistisk person. Det er vel ingen tvil om at dama di er utro i stor stil. Jeg syns det er rart at du ikke har foretatt deg noe før, du har jo hatt mistanke lenge. Det er vanskelig å gi deg noen løsning på problemet, men jeg får inntrykk av at denne damen ikke har tenkt å slutte med sitt "hemmelige liv," hun legger delvis skylden over på deg, kaller deg bl.a paranoid. Dessuten sier hun at hun har _mer_ behov for å ha sex med andre om du maser! Hun er svært uansvarlig og tenker kun på seg selv. Jeg tror at du enten må lære deg å leve med dette eller gå. Hun kan kanskje gå med på å ikke være utro, men jeg tror at det for henne bare blir ord og ikke handling. Du må sette deg i respekt og kreve litt i dette forholdet. Nå virker du overkjørt og naiv. Ting har liksom tatt av mer i det siste. Hun fortalte i går at hun har lyst til å gjøre det hun har lyst til, når og hvor det måtte passe seg. Hun sminker, og pynter seg mye mer enn før, mye større alkoholforbruk, og hun fortalte at hun har lyst til å gi faen i alt. Personligheten er liksom endret seg de siste ukene. Begynner å lure på om hun har en mental forstyrrelse til tider. Jeg skal til lege i morgen og ta opp problemene med han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2988035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mopdi Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Du må innse at dere har ulike behov og ser svært ulikt på hvordan et forhold skal fungere. Skapningen under sier din samboer er "svært egoistisk". Det er sikkert greit å høre det, men det er en sannhet med modifikasjoner. Det kan også argumenteres med at den "svært egoistiske" er den i parforholdet som mener samboer kun skal rote med ham, og ingen andre i verden. Dere definerer forholdet ulikt. Hun er typen som har behov for noe mer. Du er den tradisjonelle typen. Kræsjen er at to personer med så ulike behov og syn på forholdet er sammen, ikke at en av dere er "svært egoistisk". Hva dere kan gjøre? Har absolutt ingen peiling. Det å forandre på et menneske har jeg ingen tro på. Det vil uansett kun holde i en periode. Jeg mente at samboeren hans er svært egoistisk i måten hun driter i mannen sin på. Hun er ikke villig til å diskutere saken engang. Folk er forskjellige, men skal man leve sammen må man komme frem til kompormiss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2988123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Ting har liksom tatt av mer i det siste. Hun fortalte i går at hun har lyst til å gjøre det hun har lyst til, når og hvor det måtte passe seg. Hun sminker, og pynter seg mye mer enn før, mye større alkoholforbruk, og hun fortalte at hun har lyst til å gi faen i alt. Personligheten er liksom endret seg de siste ukene. Begynner å lure på om hun har en mental forstyrrelse til tider. Jeg skal til lege i morgen og ta opp problemene med han. Hun er helt normal. Hun er bare ferdig med deg. Skill deg og gå videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2988131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg mente at samboeren hans er svært egoistisk i måten hun driter i mannen sin på. Hun er ikke villig til å diskutere saken engang. Folk er forskjellige, men skal man leve sammen må man komme frem til kompormiss. Det ideelle er at man slipper å måtte imøtegå hverandre med kompromisser. Slikt bør man vite litt om før forholdet blir alvorlig. Men nå ser jeg trådstarter har svart noe under her, og hvis hans beskrivelse stemmer er jeg enig med ham i at det kan se ut som om dama har en depresjon eller noe. På den annen side kan det godt være at han velger å se det på den måten, og at EnolaGay har rett i at hun egentlig vil ut av forholdet, og kjører den feige metoden. Det er heller ikke veldig uvanlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2988178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stakkarslig Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Du må innse at dere har ulike behov og ser svært ulikt på hvordan et forhold skal fungere. Skapningen under sier din samboer er "svært egoistisk". Det er sikkert greit å høre det, men det er en sannhet med modifikasjoner. Det kan også argumenteres med at den "svært egoistiske" er den i parforholdet som mener samboer kun skal rote med ham, og ingen andre i verden. Dere definerer forholdet ulikt. Hun er typen som har behov for noe mer. Du er den tradisjonelle typen. Kræsjen er at to personer med så ulike behov og syn på forholdet er sammen, ikke at en av dere er "svært egoistisk". Hva dere kan gjøre? Har absolutt ingen peiling. Det å forandre på et menneske har jeg ingen tro på. Det vil uansett kun holde i en periode. Nå må du gi deg.... Slik hun oppfører seg så passer hun jo ikke til å ha et forhold. Du kan jo ikke si at en slik dame kan være i et forhold. Hun oppfører seg jo som hun er singel.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2988266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stakkarslig Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Hun er helt normal. Hun er bare ferdig med deg. Skill deg og gå videre. Javel, om du kaller en slik dame helt normal- så spør jeg om din def. av "normal".... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2988270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Javel, om du kaller en slik dame helt normal- så spør jeg om din def. av "normal".... Du vil bli overrasket om du tror at dette ikke er vanlig oppførsel for folk som er ferdig med sin partner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2988463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Nå må du gi deg.... Slik hun oppfører seg så passer hun jo ikke til å ha et forhold. Du kan jo ikke si at en slik dame kan være i et forhold. Hun oppfører seg jo som hun er singel.... Jeg har litt problemer med å forstå hva du svarer på. Det jeg sier er: - Det kan være at denne kvinnen ikke er skapt for noe monogamt forhold. Det er ikke så uvanlig som du skulle tro. Men i så fall kan det være en fordel å finne en partner som også synes litt "swining" er stas. Se på antall sexpartnere vi mennesker har i løpet av et liv. Det tyder ikke på at det monagame ligger til oss. - Det kan være at denne kvinnen vil ut av forholdet. Som EnolaGay påpeker under. Det er ikke spesielt uvanlig at en som vil ut av et forhold hopper litt rundt. Det er i så fall ikke en fair måte å gjøre på, men likefullt skjer det ikke rent sjelden. - Det kan være at trådstarter har rett i at hun sliter med et eller annet. Når jeg ser hva han svarer lenger nede i tråden kan det se sånn ut. Her må man likevel ta forbehold i at dette er hans versjon av saken, og at vi mennesker er flinke til å opprette forsvarsmekanismer, og dermed klamre oss til et håp om at det ikke er så enkelt som at det er forholdet det er noe galt med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2988472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stakkarslig Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Du vil bli overrasket om du tror at dette ikke er vanlig oppførsel for folk som er ferdig med sin partner. Ja, men hvorfor ikke gjøre det slutt? Dette er jo stygt gjort mot en kjæreste. Da må det være utrolig mange feige mennesker rundt omkring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2988722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Ja, men hvorfor ikke gjøre det slutt? Dette er jo stygt gjort mot en kjæreste. Da må det være utrolig mange feige mennesker rundt omkring. Temmelig mange feige ja. En hel del renhekla drittstøvler. Noen genuine egoister og ganske mange ustelvstendige folk som ikke tør stå alene. Du har fått med deg at det er krig i verden, ja? ;0P 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2988730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Jeg tror ikke hun har noen planer om å forandre sine ønsker for forholdet. Hun virker ikke en gang villig til å forsøke. Hun vil ha et åpent forhold - det vil ikke du. Med mindre dette er et syn du er villig til å rokke ved (og ja, det er en stor utfordring, men det er en mulighet), så kan ikke forholdet vare. For å spekulere litt... Jeg vet ikke om dette er tilfellet, men du framstår som en dørmatte. Og dørmatter er ikke seksuelt spennende eller spesielt attraktive på det rent platoniske plan heller. Kanskje hun søker etter noe annet fordi hun kjeder seg i forholdet? Kanskje hun prøver å provosere fram noe i deg som hun føler mangler? Hun hadde ett aktivt sexliv før vi ble sammen. Hun debuterte som 13 åring, og etter det gikk det slag i slag med sexpartnere. ganske mange ble det. Når vi traff hverandre var hun 17 år. Hun ble gravid første gangen som 19 åring, og etter fødselen ble hun mer bundet. Det har vert mange episoder som jeg har stusset ved oppgjennom åra, men hele tiden har hun bortforklart det, og jeg har fortrengt det. Ja jeg er bundet til henne og familien, og er redd for å stå alene. føles i allefall slik nå.Jeg ønsker bare at alt skal være bra.. Kjenner virkelig realiteten komme nå. Alt som er fortrengt blir presset fram, og nå må jeg fordøye alt på en gang. Ja folk er virkelig forskjellig. Men hun har ikke disse behovene hele tiden. Det har gått år der hun har vert rolig og ikke orke noe som helst, men plutselig kan det ta av og hun skifter nesten personlighet og er ute på fester og besøk til en stadighet. Nye klær, og ny frisyre, og full sminke bare hun skal utfor døra.Å jeg føler meg som en ting hun har som betaler regningene og styrer med ungene(noen ganger i hvertfall) Etter ett par mnd. kan det dabbe av og hun kan bli depresiv til tider. Har lurt på om hun er manisk depresiv (bipolar lidelse) Egentlig ganske mange likheter med bipolar lidelse. skremmende mange.. Men åkkesom, jeg stilte en del krav i går. bla. at hun ikke må drikke seg fra sans og samling igjen, og at hun aldri må være utro så lenge hun er sammen med meg. Kunne ikke garantere noe som helst var svaret. Hun nektet også å delta i møte med familievernkontoret. Mer trenger jeg vel ikke skrive, men frykter at når ho får beina på bakken igjen, vil angre på alt og trygle å be.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2989202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Connie30 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Ting har liksom tatt av mer i det siste. Hun fortalte i går at hun har lyst til å gjøre det hun har lyst til, når og hvor det måtte passe seg. Hun sminker, og pynter seg mye mer enn før, mye større alkoholforbruk, og hun fortalte at hun har lyst til å gi faen i alt. Personligheten er liksom endret seg de siste ukene. Begynner å lure på om hun har en mental forstyrrelse til tider. Jeg skal til lege i morgen og ta opp problemene med han. Synes synd på deg som må leve med en sånn kjæreste. Har vært gjennom noe liknende selv for en del år tilbake, og fikk skreket inn i øret at det var min skyld at han var utro. Det endte med at jeg kastet ham ut og brøt all kontakt med ham. Ikke hørt fra ham siden. Høres ikke ut som det er du som trenger legetime, men henne. Psykolog, nærmere sagt. Skal ikke bevege meg inn på det med normal og unormal oppførsel, men i mine øyne virker hun som om hun er for umoden til å være i et forhold. Håper du finner ut av ting og at alt ordner seg for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349912-notorisk-utro/#findComment-2989473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.