Gå til innhold

Hvorfor...

Gjest ikkegraviditetssnakkende 37-åring

Anbefalte innlegg

Gjest ikkegraviditetssnakkende 37-åring

...må alle som er eller har vært gravide/har vært gjennom fødsel ALLTID snakke om det når de møter andre kvinner?

Ikke bare føler jeg meg mer og mer utenfor både blant venninner, kvinnelige kollegaer og slekninger når disse temaene blir tatt opp - men jeg har også et inntrykk av at dette samtaleemne går igjen stadig oftere....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349955-hvorfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det er altoppslukende. P være gravid preger absolutt alt en gjør, kontrollerer det på et vis. Samtidig: jeg er syv måneder på vei og tar meg ofte i å kjede vettet av meg å stadig måtte gå i de samme samtale-mønstrene med bekjente som nettopp har fått barn. Det er som å snakke om hvordan man skal fikse soverommet best mulig, bare med flere personer, på forskjellige tidspunkt, hele tida. Til slutt blir man faktisk lei. Men ja, litt mer prat blir det...naturlig nok. Men når mennesker som ikke har barn o.l. er i nærheten bør det jo gå an å ha litt sosiale antenner, samt vett til å benytte seg av sjansen til å snakke om helt andre ting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349955-hvorfor/#findComment-2988122
Del på andre sider

Gjest septembermum

Fordi det største i livet er å oppleve å bli mor, det er helt altoppslukende og en glemmer alt annet. Verste perioden er jo mens en er gravid og har en liten en på 0-2 år...

så tror jeg det dabber litt av og hverdagen tar mer over praten.

Skjønt jeg blir ganske lei på jobb når de hele tiden i pausen skal snakke om alt ungene gjør. Tror ikke ungene hadde likt å bli så mye "baksnakket", lurer litt på om disse kollegene mine har egne liv. De snakker jo aldri om seg selv.

kanskje det som er greit med unger, da slipper en å levere ut seg selv.

Jeg pleier ta litt hensyn. Har en venninne på din alder som er barnløs og manneløs,

så jeg snakker om andre ting. Spør hun om min graviditet så svarer jeg,

men jeg begynner ikke prate om det ellers. Har da mange andre interesser, selv om graviditeten er altoppslukende....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349955-hvorfor/#findComment-2989300
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...