Gå til innhold

Spontanabort?

Anbefalte innlegg

Gjest Oss som prøver

Hei Jeg og min samboer forsøker å bli gravid - men er akkurat nå bekymret for at vi kanskje har mistet på første forsøk. Første blødningsdag i min forrige menstruasjon var 8 juni - og eggløsning kom som "normalt". Uken før forventet menstruasjon opplevde jeg sterk tretthet, metallsmak i munnen, ektrem stikking i venstresiden av magen/underlivet og kvalme, og hadde små forhåpninger av at vi hadde lykkes - men tok ikke graviditetstest ettersom dette på daværende tidspunkt var for tidlig. 2 dager etter forventet menstruasjon begynte det med blødninger, noe som jeg da trodde var menstruasjon og et mislykket forsøk. Problemet er at denne blødningen bare har eskalert i mengde og smerter. Smerten sitter lavt i underlivet, minner litt om menstruasjonssmerter, men allikevel litt annerledes. Blødningen minner meg på ingen måte om en menstruasjon i sammenligning med slik det pleier å være i fht mengde, smerter og varighet. Det oppleves som helt vanlig rødt, mørkt blod, men enkelte små sorte "klumper/flak" Jeg er nå på min 5 dag med blødninger, og det virker ikke som om det har tenkt til å gi seg med det første. Kan det hende at jeg faktisk er/var gravid, men nå opplever en spontanabort? Hvis det i såfall er spontanabort vi opplever, kan jeg ikke ha kommet lenger enn uke 4 - vil kroppen min utstøte dette av seg selv, eller må jeg oppsøke lege/jordmor og foreta utskraping? Eller kan dette rett og slett være at menstruasjonen min fremdeles ikke er i normal modus etter p-pille slutt i februar, og det bare er en meget meget sterk menstruasjon jeg opplever? (den hart vært presis fra mars - juni) Andre muligens interessante opplysninger: - Sluttet med Yasmin P-piller i februar 2010 (21-piller-brett) - Utført konisering i 2008 - 25 år gammel - Røyker ikke/drikker veldig sjelden - Går ikke på noe som helst medisinering På forhånd: Takk for forhåpentligvis et hjelpende svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350032-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...