Gå til innhold

Hva feiler det denne mannen?

Anbefalte innlegg

Det at man har bestemt seg for sin mening og egentlig bare søker støtte for dette på dol og blir sur/overrasket over å få motbør er jo et ganske vanlig fenomen på dol;-) Trenger ikke å være en og samme person hele tiden.

Jeg har hengt meg opp i at skrivefeilene er de samme i div. tråder. Selvsakt, f.eks. hehe

Fortsetter under...

Du stiller alle svarene hans i tvil. Samme hva han svarer så tviler du på at svaret han gir deg er riktig, eller du må vite hvorfor han svarer som han gjør. Hvorfor stoler du ikke på ham? Når han sier at du heller skal gå en annen vei og du begynner å diskutere, kan man jo lure på hvorfor du spurte ham i det hele tatt? Det er dette han reagerer på. Barnslig å slenge på røret, men jeg skjønner han blir irritert hvis dette er din vanlige måte å være på. Hvilken vei du går er da vel det samme for deg, bare du kommer fram? Og når du vet han er kjent der er det vel lite trolig at han sender deg på en lang omvei? Jeg skjønner ikke hvorfor du må stille spørsmål ved alt han sier?

Jeg antar det er det samme som ligger til grunn for oppførselen i episode 2. Når han i tillegg ringer tilbake og sier han vil forklare deg rolig om det du spør om, og du klasker på røret, tar han det også denne gangen som en avvisning og at du ikke stoler på ham.

Hvis hun pleier å svare han med spørsmål så har han grunn til å bli irritert ja, men hvis ikke så er det han som har et problem slik som jeg ser det. Hun hadde fått forklart veien på en annen måte fra noen andre, da er det ikke så rart at hun vil ha et bekreftende svar på at det virkelig er den veien han sier at hun skal gå hun bør gå. En vil nødig gå feil vei.....

Gjest Katrine36

Hvis hun pleier å svare han med spørsmål så har han grunn til å bli irritert ja, men hvis ikke så er det han som har et problem slik som jeg ser det. Hun hadde fått forklart veien på en annen måte fra noen andre, da er det ikke så rart at hun vil ha et bekreftende svar på at det virkelig er den veien han sier at hun skal gå hun bør gå. En vil nødig gå feil vei.....

Du er visst den eneste som har fattet poenget.

Nei, jeg pleier ikke å svare han med spørsmål. Jeg hadde blitt forklart veien av noen andre, og ville ha bekreftelse på hvor jeg skulle gå (helt riktig forstått). Det var jeg litt usikker på,siden det var så mange industribygg i området. Han sier at jeg ikke kan gå "der", men at jeg skal gå i en annen retning. Det viser seg i etterkant at man kan gå i begge retninger. Det er like enkelt å finne frem i begge retningene når man er kjent, men det var ikke jeg. De fleste mener at siden jeg vil ha denne bekreftelsen,så maser jeg. Dette er i hvertfall ikke min definisjon av mas...

Når jeg får stilt et spørsmål fordi en person vil ha en bekreftelse, så bekrefter jeg om det er riktig eller ikke.Her var det vel så enkelt som å si at ja du kan gå der, men om du går i den retningen så er det sikkert lettere for deg å finne frem. Ikke svare er det meg eller du som er kjent her,si at man stiller dumme spørsmål, bli irritert og klaske på røret.

Nei, jeg pleier ikke å svare han med spørsmål. Jeg hadde blitt forklart veien av noen andre, og ville ha bekreftelse på hvor jeg skulle gå (helt riktig forstått). Det var jeg litt usikker på,siden det var så mange industribygg i området. Han sier at jeg ikke kan gå "der", men at jeg skal gå i en annen retning. Det viser seg i etterkant at man kan gå i begge retninger. Det er like enkelt å finne frem i begge retningene når man er kjent, men det var ikke jeg. De fleste mener at siden jeg vil ha denne bekreftelsen,så maser jeg. Dette er i hvertfall ikke min definisjon av mas...

Når jeg får stilt et spørsmål fordi en person vil ha en bekreftelse, så bekrefter jeg om det er riktig eller ikke.Her var det vel så enkelt som å si at ja du kan gå der, men om du går i den retningen så er det sikkert lettere for deg å finne frem. Ikke svare er det meg eller du som er kjent her,si at man stiller dumme spørsmål, bli irritert og klaske på røret.

Det er ikke mas i det hele tatt. Og selv om en er kjent i området kan det jo skje at en glemmer at det finnes to veier og kanskje den andre var bedre å gå? jeg hadde også spurt om et bekreftende svar her når jeg hadde fått to forskjellige svar.

Gjest Katrine36

Det hørtes ut som min mann dette.. utrolig slitsomt!

Er ikke vandt med slike reaksjoner, hverken fra fam. el venner, så jeg har mange ganger lurt på hva som feiler min mann også, om han ikke er "helt go" ..?

Nei, ikke jeg heller, men de fleste her mener at det er "normal" reaksjon på grunn av mas. Når jeg får stilt et spørsmål fordi en person vil ha en bekreftelse, så bekrefter jeg om det er riktig forstått eller ikke. De andre som har svart i denne tråden svarer heller lettere irritert og evt. slenger på røret. De orker ikke mas.

Etter min definisjon så er ikke dette mas.

Fra første innlegg:

''Du sier at du har blitt forklart at du skal gå denne veien, og spør hvorfor du ikke kan gå der. Han svarer er det meg eller du som er kjent her? Du spør frmdeles hvorfor sier folk at jeg skal gå den andre veien da? Han blir irritert, sier igjen at du skal gå dit han sier og deretter klasker han på røret i sinne!''

Som sagt, tullete måte av han å svare "er det meg eller du som er kjent her?", men så spør du enda en gang, og du spør om _hvorfor_. Hvorfor tror du? Når han sier han bor der, er kjent, og forklarer deg veien, så er det selvsagt fordi det er den korteste og enkleste veien.

Fra innlegg 2:

''Nei, jeg pleier ikke å svare han med spørsmål. Jeg hadde blitt forklart veien av noen andre, og ville ha bekreftelse på hvor jeg skulle gå (helt riktig forstått). Det var jeg litt usikker på,siden det var så mange industribygg i området. Han sier at jeg ikke kan gå "der", men at jeg skal gå i en annen retning. Det viser seg i etterkant at man kan gå i begge retninger.''

Du pleier ikke å svare med spørsmål...? Se utklipp fra innlegg 1. Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor det er så viktig at det går an å gå to veier, og at noen andre hadde sagt at..., når han antar at fordi han er kjæresten din så vil du stole mest på ham.

Dere har utvilsomt en usunn måte å kommunisere på dere imellom. Du stiller spørsmål ved "alt" han sier (jeg antar at han føler det sånn), han gir deg et svar du ikke er fornøyd med, men som for ham er konsist og klart, om enn ikke begrunnet, som du tydeligvis vil ha det.

Jeg gjetter på at du var et barn som alltid spurte "jammen hvorfor det?" da du var liten. :-)

- Fordi det bare er sånn! :-P

Annonse

Fra første innlegg:

''Du sier at du har blitt forklart at du skal gå denne veien, og spør hvorfor du ikke kan gå der. Han svarer er det meg eller du som er kjent her? Du spør frmdeles hvorfor sier folk at jeg skal gå den andre veien da? Han blir irritert, sier igjen at du skal gå dit han sier og deretter klasker han på røret i sinne!''

Som sagt, tullete måte av han å svare "er det meg eller du som er kjent her?", men så spør du enda en gang, og du spør om _hvorfor_. Hvorfor tror du? Når han sier han bor der, er kjent, og forklarer deg veien, så er det selvsagt fordi det er den korteste og enkleste veien.

Fra innlegg 2:

''Nei, jeg pleier ikke å svare han med spørsmål. Jeg hadde blitt forklart veien av noen andre, og ville ha bekreftelse på hvor jeg skulle gå (helt riktig forstått). Det var jeg litt usikker på,siden det var så mange industribygg i området. Han sier at jeg ikke kan gå "der", men at jeg skal gå i en annen retning. Det viser seg i etterkant at man kan gå i begge retninger.''

Du pleier ikke å svare med spørsmål...? Se utklipp fra innlegg 1. Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor det er så viktig at det går an å gå to veier, og at noen andre hadde sagt at..., når han antar at fordi han er kjæresten din så vil du stole mest på ham.

Dere har utvilsomt en usunn måte å kommunisere på dere imellom. Du stiller spørsmål ved "alt" han sier (jeg antar at han føler det sånn), han gir deg et svar du ikke er fornøyd med, men som for ham er konsist og klart, om enn ikke begrunnet, som du tydeligvis vil ha det.

Jeg gjetter på at du var et barn som alltid spurte "jammen hvorfor det?" da du var liten. :-)

- Fordi det bare er sånn! :-P

Hun stoler jo sikkert mest på mannen sin, hun vil bare gjøre han oppmerksom på at noen andre har fortalt om en annen vei...selvom en stoler på mannen sin så kan mannen av og til svare feil

Gjest hissigproppkona

Jeg har en mann som er litt slik da, men jeg har satt han på plass og bedt han tenke seg litt om før han smeller. Reagerer litt på at han er slik mot moren sin, når hun spør han om hjelp. Han vil jo gjerne hjelpe, men han er så utålmodig og forstår man ikke det han forsøker å forklare med en gang, ja da er man dum.

Han er direkte frekk. Ditt dumme kvinnfolk, forstår du ikke det der da... fyren holder jo nesten på å klikke :D

Han har vært nesten like frekk mot meg og, men han vet at jeg er følsom av natur så han har lært å skjerpe seg... han er av den eksplosive typen tror jeg,

det er bare noe man må lære seg, å beherske seg.

Jeg har sagt han må puste dypt inn og telle til ti :D

Han er ikke så veldig hissig av seg ellers da,

han elsker å vise hvor "smart" han er,

men kommer du med dumme spørsmål eller ikke forstår hans forklaring, ja

da er hans tålmodighet satt på prøve og fyren kan bli direkte ufin :D

Neh jeg tar det ikke så hardt lenger for jeg vet hvordan han er og tar det ikke så alvorlig. Så det går faktisk ganske bra :)

La heller være å spør han typen din om råd du... om det er sånn han reagerer.

kanskje ta en prat med han når han er i normalt humør og si at du reagerer litt på måten han reagerer når du spør han om ting...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...