Gå til innhold

Kvalme og oppkast sent i graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest septembermum

Var i starten av graviditeten plaget med ekstrem kvalme,

men mye bedre siste månedene.

Men nå uke 31 har jeg i forforgårs og i dag tidlig hatt litt kvalme,

i forgforårs spydde jeg på morgenen og var uggen hele dagen,

og i dag ble jeg kvalm da jeg våknet og måtte spy.

Er det ikke litt sent for morgenkvalme? Hva kan det skyldes?

Har lave jernverdier, kan det ha noe å si?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350099-kvalme-og-oppkast-sent-i-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke, men jeg har litt av det samme (er 30 +3). Var ikke kvalm de første månedene, men har plutselig blitt det nå. Har faktisk jernmangel og vært veldig dårlig med å ta tablettene mine, så ja,... kanskje du har et poeng i et det kan være det. Har heldigvis bare spydd to ganger....

Gjest septembermum

Vet ikke, men jeg har litt av det samme (er 30 +3). Var ikke kvalm de første månedene, men har plutselig blitt det nå. Har faktisk jernmangel og vært veldig dårlig med å ta tablettene mine, så ja,... kanskje du har et poeng i et det kan være det. Har heldigvis bare spydd to ganger....

Var forresten blodprosenten jeg mente, har ikke målt jernverdien siden starten av graviditeten, da var den høy.... men hadde lav blodprosent nå, 11.2, sikkert lavere nå, er to uker siden den ble målt.

Når jeg spyr ser jeg "stjerner", så kanskje det har litt med blodtrykksfall å gjøre og?

Jeg hadde også tilbakefall av kvalme rundt den tiden. Det sammenfalte også med at jeg begynte med noen vitamineraltabeletter. Byttet ut disse for sikkerhets skyld - det forsvant iallefall etter noen dager.

For min del opplevde jeg også blodtrykksfall rett etter frokost, så det var greit å holde seg i horisontalen en stund etter mat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...