Gjest Smestad Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Fikk påvist gonore hos fastlegen etter jeg ble syk pga betennelse i livmoren. Hadde kun hatt sex med min samboer gjennom 14 år før dette. Han fikk imidlertid negativt resultat på sin prøve ca 6 dager etter at jeg ble syk og nekter å ha vært utro. Jeg mener dette er et bevis på at han må ha vært utro siden det kun smitter ved direkte kontakt mellom slimhinner. Han benekter pga si negative prøve og beskylder meg for å ha vært utro. I så fall burde vel han blitt smittet? Jeg har ikke vært utro på noen måte, heller ikke kyss. Hvordan kan jeg da ha blitt smittet? Min samboer mener det kan smitte via sekret siden det smitter ved kontakt mellom slimhinner og dermed uten seksuell omgang. Er dette et 100 % sikkert bevis på at han har hatt seksuell omgang med andre enn meg eller finnes det andre muligheter? Dette har blitt et svært stort uromoment i hverdagen. Får ikke ro i forholdet når begge beskylder hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350110-gonore-smittem%C3%A5te/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Det er vanskelig å være helt kategorisk når det gjelder smitteveier: hvor kom smitten fra og hvilken vei den gikk. Gponokokker smitter overveiende ved seksuell kontakt, Det er ytterst få som smittes indirekte. En (kanskje usmakelig men illustrerende) vits, som sier at det er bare prester og nonner som smittes gjennom kontakt med do skålen og lignende. Det er altså mulig, men sjelden. Det som gjør saken vanskelig at en ikke ubetydelig del av smittebærere ikke har symptomer. Det er derfor mulig at din samboer var smittebærer uten symptomer og kunne smitte deg. Hos de fleste forsvinner smitten av seg selv etter en varierende periode, fra dager til uker. det er derfor også mulig at da din samboer ble testet var han allerede blitt negativ da han ble undersøkt. Konkliusjonen min er at det kan godt hende at du ble smittet at din samboer, men det er ikke mulig å bevise det. jeg kan derfor ikke løse problemene i deres forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350110-gonore-smittem%C3%A5te/#findComment-2990930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.