Gå til innhold

Leie til en utlending

Anbefalte innlegg

Gjest en morsk satan

Det handler da ikke om hva de er stolte av å være, men at de faktisk ER nordmenn.

Det er faktisk ikke vanskeligere.

Så må man heller akseptere at noen nordmenn snakker og skriver norsk bedre enn andre.

''Det handler da ikke om hva de er stolte av å være, men at de faktisk ER nordmenn.''

En pakistander kan ikke være nordmann. Hørt på makan!

Fortsetter under...

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• Maximia

25

• Colette

20

• ShitDiddelyDo

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Det er litt komisk å se at du fordømmer det unge paret, men samtidig reagerer du på at andre fordømmer den utenlandske mannen.

’’Er dette virkelig blitt slik?’’

Det er da mange som leier ut til utlendinger, så nei det er ikke ”slik” for alle.

Jeg kan ikke se at jeg fordømmer noen.

Annonse

Gjest segunda

Jeg oppfatter dette som litt konstruert. Fikk hele omgangskretsen din vite hvem du skulle leie ut til, i det øyeblikket du ga leietakeren beskjed? Hvis vi bare snakker om etpar skeptikere her, er det vel ikke noe bevis på at noe har blitt verken slik eller sånn, bare at du har fortalt det til noen som har fordommer. Akkurat som du hadde mot det unge paret.

Reaksjonen til leietakeren din er også ganske stereotyp - det trenger faktisk ikke være pga. fordommer at man ikke får er leilighet selv om man er først på visning. Det er mange om beinet for tiden og helt normalt at utleier ikke avgjør noe som helst før man har hatt flere innom.

Jeg hadde ikke fordommer mot det unge paret, men jeg stolte ikke på dem.

"Hele" min omgangskrets er ganske vidt begrep. Slik du uttrykker deg så viser du fordommer mot meg.

Det handler da ikke om hva de er stolte av å være, men at de faktisk ER nordmenn.

Så må man heller akseptere at noen nordmenn snakker og skriver norsk bedre enn andre.

Jeg har møtt en tyrker som snakket bedre norsk en meg. Jeg snakker i et virvar av ulike østlandsdialekter, bokmål og nynorsk uten å være konsekvent.

Gjest sandra010

Jeg kan ikke se at jeg fordømmer noen.

''Rett etterpå kom et purungt par og elsket leiligheten med engang. De var så unge og umodne at jeg grøsset ved tanken på å leie dem. Så for meg at det ene løper hjem til mamma rundt juletider og det andre greier ikke å betale leie.''

Annonse

Han var en stolt tyrker trolig med norsk statsborgerskap. Vet ikke om han så på seg som normann, det snakket vi aldri om.

Muligvis så han på seg selv som norDmann!

Uansett, poenget er at hvis man har norsk statsborgerskap så er man 100% norsk nordmann. Det er ingen ytterligere krav om at man skal spise geitost, eller gå på ski.

Vi kan ikke ta fra pakistanerne sine aner hvis de ønsker å bli kalt norsk-pakistanere. Vi tar fra de anerkjennelse ved å kalle de normenn, hvis de vil bli kalt norsk-pakistaner.

Gjest segunda

''Rett etterpå kom et purungt par og elsket leiligheten med engang. De var så unge og umodne at jeg grøsset ved tanken på å leie dem. Så for meg at det ene løper hjem til mamma rundt juletider og det andre greier ikke å betale leie.''

Jeg fordømmer ikke barn fordi de trenger foreldrene sine.

Vi kan ikke ta fra pakistanerne sine aner hvis de ønsker å bli kalt norsk-pakistanere. Vi tar fra de anerkjennelse ved å kalle de normenn, hvis de vil bli kalt norsk-pakistaner.

Nordmenn skrives med D, ikke "normenn".

Folk med norsk statsborgerskap ER nordmenn. Punktum. Hva de kaller seg selv er en helt annen sak - poenget her er at ingen har rett til å påstå at de ikke er 100% nordmenn, bare fordi de ikke snakker norsk, osv.

Muligvis så han på seg selv som norDmann!

Uansett, poenget er at hvis man har norsk statsborgerskap så er man 100% norsk nordmann. Det er ingen ytterligere krav om at man skal spise geitost, eller gå på ski.

Hvor har jeg stilt det kravet, jeg har bare snakket om språk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...