Gjest Jente29år Skrevet 12. september 2001 Del Skrevet 12. september 2001 Hei! Jeg er gravid i uke 12+3 og var på min første kontroll hos lege i går. Har vært veldig plaget av kynnere de siste 2 ukene, og tok dette opp med min lege. Han sa at det ikke var bra å ha sterke kynnere så tidlig i svangerskapet, men at det ikke var noe han/jeg kunne gjøre med det før jeg var kommet til uke 15. Fikk beskjed om å leve som normalt men unngå tunge løft g hard fysisk aktivitet. Ble pga. ubehaget ved kynnerene sykmeldt frem til uke 15 og skal tilbake til legen da. Først når jeg kom hjem begynte jeg å fundere på hva han mente når han snakket om at det var først i uke 15 det var mulig å behandle dette. Vet du hva slags behandling han tenker på, og hvorfor jeg må vente til uke 15 med denne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35018-behandling-av-kynnere-i-uke-15/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 13. september 2001 Del Skrevet 13. september 2001 Av ulike årsaker er det ikke vanlig at man gir medikamenter for å stoppe kynnere/for tidlige rier før man har kommet til 15 uker. Da bruker man vanligvis et medikament som virker på glatt muskulatur så denne slapper av, altså slutter å trekke seg sammen som ved kynnere. En grunn til at man ikke behandler dette tidligere, er at man ikke anser det som lurt å forhindre noe som er ment som å ende i en abort. Aborter tidlig i svangerskapet har vanligvis sammenheng med at det er noe galt med fosteret. Dette er naturens gang og bør vanligvis ikke forhindres. Kynnere tidlig i svangerskapet er imidlertid ganske vanlig, og har sjelden sammenheng med truende abort, og jeg tror ikke det er det som er i ferd med å skje hos deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35018-behandling-av-kynnere-i-uke-15/#findComment-134825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.