Gå til innhold

behandling av kynnere i uke 15

Anbefalte innlegg

Gjest Jente29år

Hei!

Jeg er gravid i uke 12+3 og var på min første kontroll hos lege i går. Har vært veldig plaget av kynnere de siste 2 ukene, og tok dette opp med min lege. Han sa at det ikke var bra å ha sterke kynnere så tidlig i svangerskapet, men at det ikke var noe han/jeg kunne gjøre med det før jeg var kommet til uke 15. Fikk beskjed om å leve som normalt men unngå tunge løft g hard fysisk aktivitet. Ble pga. ubehaget ved kynnerene sykmeldt frem til uke 15 og skal tilbake til legen da. Først når jeg kom hjem begynte jeg å fundere på hva han mente når han snakket om at det var først i uke 15 det var mulig å behandle dette. Vet du hva slags behandling han tenker på, og hvorfor jeg må vente til uke 15 med denne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35018-behandling-av-kynnere-i-uke-15/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Av ulike årsaker er det ikke vanlig at man gir medikamenter for å stoppe kynnere/for tidlige rier før man har kommet til 15 uker. Da bruker man vanligvis et medikament som virker på glatt muskulatur så denne slapper av, altså slutter å trekke seg sammen som ved kynnere. En grunn til at man ikke behandler dette tidligere, er at man ikke anser det som lurt å forhindre noe som er ment som å ende i en abort. Aborter tidlig i svangerskapet har vanligvis sammenheng med at det er noe galt med fosteret. Dette er naturens gang og bør vanligvis ikke forhindres. Kynnere tidlig i svangerskapet er imidlertid ganske vanlig, og har sjelden sammenheng med truende abort, og jeg tror ikke det er det som er i ferd med å skje hos deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...