Gå til innhold

Sikre perioder og angrepille

Anbefalte innlegg

Gjest Preventina

Pga for mange bivirkninger kan jeg ikke bruke p-piller. Derfor benytter jeg meg av det usikre prevensjonsmiddelet "sikre perioder", og med litt kondombruk inni mellom i de "usikre periodene".

Det har fungert veldig bra hittil siden jeg har så regelmessig syklus og jeg har et stabilt godt forhold til kjæresten min. Er også i den alderen og livssituasjonen at det skal gå greit om jeg ble gravid. En graviditet er derimot ikke ønsket akkurat nå, så det hender jeg må ta i bruk angrepille dersom meg og kjæresten ikke klarer å styre oss i elskovens hete og "glemmer" usikre perioder og kondom. Det er snakk om kanskje ca 2-3 gange i året.

Spørsmålet er da, hvor skadelig/uheldig er det for kroppen å ta angrepillen? Hvor uheldig er dette ift feks p-piller? Er angrepillen 2-3 ganger i året mer skadelig enn p-piller daglig? Merker jo at jeg får en del bivirkninger av angrepillen også, men aldri så ille som ved p-piller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350233-sikre-perioder-og-angrepille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...