Gå til innhold

Start på fødsel?

Anbefalte innlegg

Gjest Tar jeg feil?

Hei!

Etter 2 uker med masse mensensmerter nederst i korsryggen og i magen som også har spredd seg i låra, så hadde jeg i dag vondt i magen og jeg fikk diare. De sisste dagene så har det virket som at lille babyen har presset seg ned, da jeg har følt at jeg måtte på do hele tiden begge veier. Men når det gjelder avføring så har jeg ikke hatt så mye å få ut(beklager denne udelikate forklaringen*s*)Og jeg har IKKE hatt hard mage. Jeg har følt et enormt trang til å tisse heletiden.

I går og dagen før så hadde jeg et parr ganger knip(akkurat som at noe knøyt seg nederst i magen, som krampe) og så ble det borte igjen.

Kjenner nå småknip nederst i ryggen og i magen som kommer og går, men det er ikke noe å ta tiden på da det er så uregelmessig. Jeg kjenner disse knipene når jeg står og går, og de blir nærmest borte når jeg ligger og slapper av( men jeg kjenner dem)

I dag når jeg hadde løs mage så kjenntes det ut som at jeg tømmte hele meg og jeg har IKKE spist noe jeg kan ha fått løs mage for og ikek er jeg syk. Har jo hørt at noen fødseler starter med løs mage eller vasler om at noe er på gang. Og siden jeg har SLITT så mye med sterke og vonde kynnere i 2-3 uker så er det vel stor sannsynlighet for at noe har startet?

Jeg har termin 2 oktober.

Håper du kan veilede meg litt om det jeg har forklart her, selv om det blei litt langt.

Tusen takk

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35024-start-p%C3%A5-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det kan godt tenkes at dette er starten på fødsel, men i.o.m. at du fremdeles har noen uker igjen, er det ikke så lurt å ta det for gitt. Mange kjenner det slik du beskriver, når det nærmer seg fødsel, spes. de siste dagene før det braker løs. Hodet til barnet har nok kommet langt ned i bekkenet, noe presset på blæra kan være et resultat av. Enkelte kan imidlertid ha slikt ubehag i uker før fødselen kommer i gang, så det er lurt å fremdeles smøre seg med litt tålmodighet.

Det blir uansett ikke noe fødsel før du får regelmessige rier eller hvir vannet skulle gå. Når dette skjer, bør du kontakte fødeavdelingen for en sjekk. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...