Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er mye snakk om god sex og dårlig sex. Noen er gode i senga, noen er dårlige. Hva som gjør noen til gode eller dårlige i senga, er vel opp til hver og en å avgjøre. Men jeg lurer likevel på et par ting.

Jeg har kun hatt ett varig forhold, altså min kone, så jeg har ikke noen tidligere forhold/ekteskap å sammenligne med. Jeg føler at det er en skjev fordeling i sexlivet vårt.

Kort fortalt synes jeg det er sånn at jeg gjør alt "arbeidet" og alt hun gjør er å "stille kroppen til disposisjon" for meg.

Ofte er det slik at jeg tilfredstiller henne oralt eller med fingrene, til hun får orgasme, gjerne flere ganger etter hverandre. Etterpå er det "min tur" og da ligger hun som regel der og lar meg gjøre mitt, til jeg får orgasme. Kanskje hun tar tak rundt penis og ronker den litt noen ganger før jeg begynner. En sjelden gang kan hun finne på å suge meg litt, hvis ereksjonen ikke er helt på plass, men når den blir stiv, avslutter hun sugingen.

Jeg synes det er litt vanskelig å skulle fortelle hva jeg vil hun skal gjøre, fordi jeg er redd det oppfattes som kritikk, og at det blir litt kunstig å nærmest skulle lage bruksanvisning. Hun vet nemlig veldig godt hva som tenner meg, men velger altså å ikke benytte seg av den informasjonen.

Jeg tenner veldig på det visuelle, altså sexy undertøy, gjerne høye hæler og generelt femininitet, sånn som lange lakkerte negler, sminke osv. Jeg liker og å bli dominert litt, altså lettere BDSM.

Jeg forventer ikke at hun skal spille rollen som Domina hver gang vi har sex, men jeg mister liksom litt motet i blant, når hun på en måte gir inntrykk av å ikke bry seg det minste med hva som tenner meg. Litt som at hun tenker "han er jo mann, bare han har et hull han kan komme i, er det greit"....

Jeg er ikke perfekt selv, men siden jeg mer eller mindre tar ansvar for at hun får orgasme (hun har vanskelig for å få orgasme ved vanlig samleie), hadde det vært deilig å få litt "behandling" tilbake, og ikke bare måtte jobbe hele tiden.

Er det jeg som har for høye forventninger, eller er det rom for forbedring i sexlivet vårt?

Hadde satt pris på svar fra andre kvinner, som kanskje kan se ting fra kvinnens sysvinkel...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Amygdali

Jeg syns ikke du har veldig høye forventninger. BDSM tror jeg ikke du får henne med på uten videre, men at hun gjør noe mer enn å ligge der hadde jeg forventet av min partner. Dvs jeg hadde nok avsluttet et forhold (før jeg ble gift) om jeg passet så dårlig sammen med partneren min. Sex er viktig for meg og jeg forventer litt initiativ og lidenskap tilbake.

Det du kan gjøre er å be henne fortsette når hun suger deg og du begynenr å bli stiv. Gi henne komplimenter på at hun er dyktig og vis at du liker det hun gjør. Mange føler seg usikre på om de gjør det riktig. Jeg tror generelt at komplimenter er vei til suksess. Har hun sminket seg pent, eller har på seg noe fint (uten overlegg) så gi henne komplimenter. Kanskje du kan kjøpe noe sexy undertøy til henne, men ikke kjør full catsuit første gangen. Funker ikke dette må du rett og slett si rett ut hvordan du føler ting er mellom dere. Vet du hva som tenner henne, noe utenom "det vanlige"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/#findComment-2990801
Del på andre sider

Jeg syns ikke du har veldig høye forventninger. BDSM tror jeg ikke du får henne med på uten videre, men at hun gjør noe mer enn å ligge der hadde jeg forventet av min partner. Dvs jeg hadde nok avsluttet et forhold (før jeg ble gift) om jeg passet så dårlig sammen med partneren min. Sex er viktig for meg og jeg forventer litt initiativ og lidenskap tilbake.

Det du kan gjøre er å be henne fortsette når hun suger deg og du begynenr å bli stiv. Gi henne komplimenter på at hun er dyktig og vis at du liker det hun gjør. Mange føler seg usikre på om de gjør det riktig. Jeg tror generelt at komplimenter er vei til suksess. Har hun sminket seg pent, eller har på seg noe fint (uten overlegg) så gi henne komplimenter. Kanskje du kan kjøpe noe sexy undertøy til henne, men ikke kjør full catsuit første gangen. Funker ikke dette må du rett og slett si rett ut hvordan du føler ting er mellom dere. Vet du hva som tenner henne, noe utenom "det vanlige"?

Takk for råd.

Problemet er vel at hun egentlig aldri sminker seg sånn at det er særlig synlig. Hun lakker aldri negler, hun går aldri i strømpebukser/skjørt, eller på annen måte kler seg sexy. Det trenger ikke være sexy klær i sengen for å tenne meg. Bare det å se sin partner litt sexy kledd i løpet av dagen, kan være nok til å bygge opp forventninger og hisse meg opp. Men det gjør hun altså ikke.

Hun har også lagt på seg jevnt og trutt siden vi ble sammen, og har for tiden en kropp som ikke egner seg så godt til sexy undertøy eller sexy klær generelt. Dette er hun klar over, og er misfornøyd med kroppen sin, men har ikke vilje til å gjøre noe med det..

Jeg tror nok vekten hennes gjør at hun holder litt tilbake, siden hun er misfornøyd med seg selv. Jeg har ikke kommentert noe om vekt eller kropp, men må innrømme at det ikke akkurat er en turn-on med hvite valker og dissende lår.....Sånn er jeg bare...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/#findComment-2990807
Del på andre sider

Gjest Amygdali

Takk for råd.

Problemet er vel at hun egentlig aldri sminker seg sånn at det er særlig synlig. Hun lakker aldri negler, hun går aldri i strømpebukser/skjørt, eller på annen måte kler seg sexy. Det trenger ikke være sexy klær i sengen for å tenne meg. Bare det å se sin partner litt sexy kledd i løpet av dagen, kan være nok til å bygge opp forventninger og hisse meg opp. Men det gjør hun altså ikke.

Hun har også lagt på seg jevnt og trutt siden vi ble sammen, og har for tiden en kropp som ikke egner seg så godt til sexy undertøy eller sexy klær generelt. Dette er hun klar over, og er misfornøyd med kroppen sin, men har ikke vilje til å gjøre noe med det..

Jeg tror nok vekten hennes gjør at hun holder litt tilbake, siden hun er misfornøyd med seg selv. Jeg har ikke kommentert noe om vekt eller kropp, men må innrømme at det ikke akkurat er en turn-on med hvite valker og dissende lår.....Sånn er jeg bare...

Jeg skjønner hvordan hun føler det, jeg har selv hatt valker og dissende lår. Man føler seg ikke særlig sexy og ikke er det lett å finne sexye klær heller. Sminket hun seg og kledde seg pent tidligere? Kan det være at hun er deprimert og derfor ikke er så engasjert? Hvordan var hun da dere først ble sammen?

Jeg forstår også deg som ikke tenner på overvekt. Det er lov å si det! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/#findComment-2990809
Del på andre sider

Takk for råd.

''Jeg har ikke kommentert noe om vekt eller kropp, men må innrømme at det ikke akkurat er en turn-on med hvite valker og dissende lår.....Sånn er jeg bare...''

Det merker hun sikkert.

En av grunnene til at jeg er en aktiv, entusiastisk sexpartner i forhold til samboeren min er fordi han får meg til å føle meg som den vakreste kvinnen som noen gang har gått på jorden. Dette på tross av bleke, dissende valker, strekkmerker og hengepupper ;) Alt han sier om kroppen min er positivt og han sier det ofte. I tillegg viser han med kroppsspråk og handlinger at han elsker alle delene av meg. Jeg gjør selvfølgelig det samme for han.

Kanskje du ikke "kan noe for det", for "sånn er du bare". Men i så fall kan ikke hun noe for sin motvilje, for sånn er du jo bare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/#findComment-2990812
Del på andre sider

''Jeg har ikke kommentert noe om vekt eller kropp, men må innrømme at det ikke akkurat er en turn-on med hvite valker og dissende lår.....Sånn er jeg bare...''

Det merker hun sikkert.

En av grunnene til at jeg er en aktiv, entusiastisk sexpartner i forhold til samboeren min er fordi han får meg til å føle meg som den vakreste kvinnen som noen gang har gått på jorden. Dette på tross av bleke, dissende valker, strekkmerker og hengepupper ;) Alt han sier om kroppen min er positivt og han sier det ofte. I tillegg viser han med kroppsspråk og handlinger at han elsker alle delene av meg. Jeg gjør selvfølgelig det samme for han.

Kanskje du ikke "kan noe for det", for "sånn er du bare". Men i så fall kan ikke hun noe for sin motvilje, for sånn er du jo bare.

Jeg skjønner poenget ditt. Og som sagt, så verken sier eller gjør jeg noe som indikerer at jeg ikke tenner på kroppen hennes, men som du sier, hun merker det nok likevel.

Problemet er at so mann, har man en penis som man dessverre ikke alltid kan kommandere opp. Det med tenning sitter i hodet, og når tenningen ikke er til stede, er det ikke så lett å få det til.

Jeg føler i blant at hun forventer at det er nok at hun ligger på ryggen, med spredte ben, så skal det være nok til at jeg tenner. Dessverre så er det ikke det, og da blir det en fortvilet situasjon, hvor jeg må prøve å tenke på andre ting, som kan hisse meg opp.

Nå er det ikke alltid slik, i blant så blir jeg kåt, mer eller mindre uten grunn, og da går jo ting bedre.

Men når det er sånn at jeg må tenke erotiske tanker for å holde på ereksjonen, gjør det at jeg er redd for å prøve å holde på lenge, fordi jeg er redd for å miste ereksjonen, no som igjen fører til for tidlig orgasme.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/#findComment-2990817
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner hvordan hun føler det, jeg har selv hatt valker og dissende lår. Man føler seg ikke særlig sexy og ikke er det lett å finne sexye klær heller. Sminket hun seg og kledde seg pent tidligere? Kan det være at hun er deprimert og derfor ikke er så engasjert? Hvordan var hun da dere først ble sammen?

Jeg forstår også deg som ikke tenner på overvekt. Det er lov å si det! :-)

Var en del slankere før, men ikke direkte tynn. Kledde seg litt annerledes da, og sminket seg mer.

Det er kanskje "konesyndromet" som har rammet henne...:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/#findComment-2990818
Del på andre sider

Jeg skjønner poenget ditt. Og som sagt, så verken sier eller gjør jeg noe som indikerer at jeg ikke tenner på kroppen hennes, men som du sier, hun merker det nok likevel.

Problemet er at so mann, har man en penis som man dessverre ikke alltid kan kommandere opp. Det med tenning sitter i hodet, og når tenningen ikke er til stede, er det ikke så lett å få det til.

Jeg føler i blant at hun forventer at det er nok at hun ligger på ryggen, med spredte ben, så skal det være nok til at jeg tenner. Dessverre så er det ikke det, og da blir det en fortvilet situasjon, hvor jeg må prøve å tenke på andre ting, som kan hisse meg opp.

Nå er det ikke alltid slik, i blant så blir jeg kåt, mer eller mindre uten grunn, og da går jo ting bedre.

Men når det er sånn at jeg må tenke erotiske tanker for å holde på ereksjonen, gjør det at jeg er redd for å prøve å holde på lenge, fordi jeg er redd for å miste ereksjonen, no som igjen fører til for tidlig orgasme.....

Jeg skjønner at det er en ond sirkel. Slik blir det jo ofte med sexproblemer.

Dere må snakke sammen - åpent og ærlig. Hinting er ikke lov. Fortell om dine ønsker og lyster, spør etter hennes. Forsikre deg om at hun kommer med en reaksjon på det du sier. Enten: "Det kan vi prøve", "Det vil jeg ikke være med på" eller "Ja, det synes jeg også høres godt ut." Gi henne den samme reaksjonen.

I forhold til ønsker om dominans, så tror jeg faktisk det er for mye å forvente. Hun høres ikke ut som en kvinne som kommer til å være komfortabel i en slik rolle. Om du har slike fantasier og ønsker, så burde du ha formidlet de med stor tydelighet lenge før dere giftet dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/#findComment-2990819
Del på andre sider

Det merker hun sikkert.

Jeg må bare si meg enig. Så godt sagt! (og gjenkjennelig...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/#findComment-2990820
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er en ond sirkel. Slik blir det jo ofte med sexproblemer.

Dere må snakke sammen - åpent og ærlig. Hinting er ikke lov. Fortell om dine ønsker og lyster, spør etter hennes. Forsikre deg om at hun kommer med en reaksjon på det du sier. Enten: "Det kan vi prøve", "Det vil jeg ikke være med på" eller "Ja, det synes jeg også høres godt ut." Gi henne den samme reaksjonen.

I forhold til ønsker om dominans, så tror jeg faktisk det er for mye å forvente. Hun høres ikke ut som en kvinne som kommer til å være komfortabel i en slik rolle. Om du har slike fantasier og ønsker, så burde du ha formidlet de med stor tydelighet lenge før dere giftet dere.

Jeg snakker om lett dominans..noe hun også tenner litt på... å bli dominert altså.

Det trenger ikke være så avansert og har dominans...det kunne være nok at hun satte seg på meg, stakk noen tær i munnen min etc. Men sex for henne er å ligge på ryggen.....

Jeg har prøvd å være litt dominerende mot henne, og det funker, men heller ikke der får jeg noe igjen..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/#findComment-2990821
Del på andre sider

Det merker hun sikkert.

Glimrende svart!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/#findComment-2990828
Del på andre sider

Jeg snakker om lett dominans..noe hun også tenner litt på... å bli dominert altså.

Det trenger ikke være så avansert og har dominans...det kunne være nok at hun satte seg på meg, stakk noen tær i munnen min etc. Men sex for henne er å ligge på ryggen.....

Jeg har prøvd å være litt dominerende mot henne, og det funker, men heller ikke der får jeg noe igjen..

Om hun selv tenner på å bli dominert, så er sjansene store for at hun blir avtent av å dominere. Mange har det slik, kanskje spesielt kvinner.

Jeg sier ikke at hun rettmessig kan nekte deg, rettmessig bare kan ligge der, rettmessig kan gjøre ditt eller datt. Det finnes ikke noe rett eller feil i forhold til dette. Det eneste som er viktig er om dere passer sammen. Det gjør dere ikke for øyeblikket.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/#findComment-2990832
Del på andre sider

Har dere et åpent forhold ellers? Er dere sannferdige med hverandre på andre måter? Du kan ikke forvente at hun skal være ærlig om sex hvis dere ikke prater helt ærlig om andre ting og.

For meg høres det ut som hun kanskje har mindreverdighteskomplekser med kroppen sin, og selv om du kanskje er "flink" og ikke sier noe til henne, er jeg helt overbevist om at hun likevel på et eller annet plan senser at hun ikke er attraktiv nok overfor deg, og da er det jammen meg ikke lett å være fri og ta initiativ :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/#findComment-2990833
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sol-65

Det merker hun sikkert.

Nydelig å høre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/#findComment-2992057
Del på andre sider

Det er jo lite tilfredsstillende for en kvinne å bare ligge og ta i mot sex - synes i alle fall jeg :)

Jeg tror dere må ta en skikkelig prat sammen - utenfor soverommet. Du må formidle skikkelig hva du ønsker - uten å bare stille krav til henne. Og hun må formidle hva hun ønsker.

Når dere har sex, og hun gjør noe du synes er godt, så må du si at du synes det er deilig og vise med både lyder og kroppen din at du virkelig mener det.

At hun er misfornøyd med kroppen sin (og du også) er nok en viktig årsak til at hun ikke føler seg trygg i dominarollen. Gjorde hun det før, eller har sexen alltid vært ganske ensidig?

Kanskje kan dere snakke litt sammen om seksuelle fantasier? Kanskje hun tenner på noe helt annet enn det du gjør med henne også?

Kommunikasjon er cluet :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/#findComment-2992058
Del på andre sider

Gjest Dr. Ruttern

Var en del slankere før, men ikke direkte tynn. Kledde seg litt annerledes da, og sminket seg mer.

Det er kanskje "konesyndromet" som har rammet henne...:)

Og hva med deg? Er du like spretten i kroppen som før? Ikke noe forfall, ekstra kg, grått hår, manglende hår osv osv....Oralsex og hygiene hører jo ofte sammen..du synes sikkert du er ren og pen, synes hun?

Kanskje synes ikke hun du er noe fruktfat lenger heller, eller har du aldri kanskje vært det? Akkurat som menn trenger litt in-put for å få den opp, trenger jo kvinner også å få noe å spille på.

Dette var en typisk "manneinnlegg", dvs hva er galt med henne, ikke mye blikk på seg selv, utenom hva du synes du er flink til da....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/#findComment-2992063
Del på andre sider

Gjest Amygdali

Og hva med deg? Er du like spretten i kroppen som før? Ikke noe forfall, ekstra kg, grått hår, manglende hår osv osv....Oralsex og hygiene hører jo ofte sammen..du synes sikkert du er ren og pen, synes hun?

Kanskje synes ikke hun du er noe fruktfat lenger heller, eller har du aldri kanskje vært det? Akkurat som menn trenger litt in-put for å få den opp, trenger jo kvinner også å få noe å spille på.

Dette var en typisk "manneinnlegg", dvs hva er galt med henne, ikke mye blikk på seg selv, utenom hva du synes du er flink til da....

Og dette var et skikkelig kjerringinnlegg! Sutring på høyt nivå. Hvorfor er det ikke lov å si at man ikke er så begeistret for overvekt? Det betyr ikke at han ikke er glad i kona si og ønsker å ha det godt med henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350240-hva-er-vanlig/#findComment-2992181
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...