Gå til innhold

Kan kjærligheten vekkes til live?

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg har nettopp vært inne under samme overskrift og fått gode svar.

For å utdype dette litt: vi har vært samboende i 6 år, nå sier han at ikke føler noe kjærlighet mer og vil, slik han føler det pr. dag, ut av forholdet. Imidlertid har han lovt meg at vi prøver å finne tilbake til kjærligheten. Jeg syns det hele er litt forvirrende, hva vil han egentlig? Jeg velger å tro på den positive varianten, at han faktisk vil prøve.

Men spørsmålet mitt blir da, hva gjør vi rent praktisk? Han er ganske stressa og ser mørkt på det hele, men vil altså prøve...Jeg ser for meg små, små steg, kanskje i riktig retning. Vi går hos familierådgiver, men jeg er livredd for at de skal fokusere for mye på problemet istedet for å tenke løsninger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35026-kan-kj%C3%A6rligheten-vekkes-til-live/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Når følelsene er nesten sloknet mellom dere, er det både klokt og nødvendig av dere å jobbe for å se om forholdet skal avvikles eller gjenopplives.

Dere må bruke tid på å diskutere hva dere vil videre sammen, og hvordan dere evt. vil videre.

Dere kan ikke forvente svar på dette før dere har forstått hverandre og fått vist hverandre om dere vil være sammen. Så fortsett tålmodig videre med avkklaringen til dere kan beslutte hva dere begge vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...