Gå til innhold

hjerterytmeforstyrrelse under behandling.

Anbefalte innlegg

jeg er en jente på 21 år som begynte å få hjerterytmeforstyrrelse da jeg var 14.

jeg bor i KBH og der er jeg blitt grundig utredet på rigshospitalet det seneste år for ARVD/C. slik som jeg har forstått det er de ikke sikre på om det er ondartet eller godartet arytmi. jeg får tett oppfølging.

Nå er jeg på ferie i Norge og for å jobbe litt.

for ca. 2 måneder siden begynte jeg med medisinen tambocor(200mg) og jeg fikk et rolig hjerte uten ventrikkel takykardi(høyre ventrikel) mm.

før hadde jeg hjerterytmeforstyrrelse hver dag, men etter oppstart med tambocor er det endelig blitt rolig.

men nå har jeg begynt å jobbe etter et år med sykemelding. jeg jobber på et sykehjem og har halv stilling. har just begynt og har registreret at jeg får hjerterytmeforstyrrelse når det er mye fysisk arbejde og generelt mye som skal nåes. kjempe mye ekstraslag, urytmisk rytme, korte VT. noen gange føles det også som om hjerte slår for langsomt. Jeg er svimmel når dette skjer og er veldig trøtt etter en vakt. det tar ca. 4 timer etter jobb, før hjerterytmen blir helt normal. dette skjer bare når det er mye fysisk arbeide, ikke når jeg er i hvile.

jeg har fått beskjed om å kontakte rigshospitalet om jeg får forandringer med hjerterytmen mens jeg går på tambocor, problemet mitt er at jeg er i norge og mine leger i dk har ferie.

jeg er fysisk aktiv, veier 57 kg og er ellers frisk.

Hva bør jeg å gjør iforhold til hjerterytmen og jobben?

mvh. Ida

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350268-hjerterytmeforstyrrelse-under-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...