Gå til innhold

Blir kåt av status og penger

Anbefalte innlegg

Gjest Mahogniflisa

Jeg er en vanlig jente på rundt 30 år. Det er mange pene kjekke menn som jeg kunne ha datet, men så lenge fyren ikke har en skikkelig jobb å skilte med så blir det turn off for min del.

Jeg er ikke vant til mye penger hjemmefra. Vi var vel heller litt dårlig stilt materialistisk. Kan hende det er derfor jeg kun tenner på menn med makt eller i såkalte statusyrker som: lege, tannlege, advokat o.l. Yrker som det uten unntak tar lang tid å gjennomføre. Jeg blir selvsagt imponert. Har forsøkt meg på en lang og vanskelig utdannelse selv, men måtte avbryte etter kort tid da jeg ikke maktet å disiplinere meg til å lese.

Dersom en annen fyr i det hele tatt skal fange interesse så må det være at han er velstående. Ikke nyrik, men gammlerik hvis noen forstår hva jeg mener. Jeg er ikke opptatt av utseende i det hele tatt, men altså yrke og status er det som gjør meg tent. Jeg har aldri vært til sengs med en såkalt normalt utdannet fyr, bare de typene jeg nevner og ingen har egentlig vært så veldig kjekke heller. Er jeg unormal som tenner så voldsomt på penger og makt? Jeg begynner å få en del spørsmål/hint fordi det alltid er noe ekstra ved mine kavalerer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35032-blir-k%C3%A5t-av-status-og-penger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor er det så spesielt å gå til sengs med oss (hehe...) som har penger og makt? Elsker vi på en annen måte?

Hva med de rike mennene som synes det er greit å omg seg med bimboer som kun er opptatt av det materiell? *s*

Bare en annen vinkling av fenomenet...

Kanskje du er ute etter en (stabil) forsørger, til deg og deres eventuelle barn...:-)

Slik har i hvertfall (mange) kvinner tenkt så lenge menneskene har eksistert her på jorda, sjøl om det ikkje er så vanlig i den vestlige verden lenger.

Mvh

Godt å høre at det fortsatt finnes noen som deg !

Er selv av den typen du nevner, og har nettopp blitt forbigått av en gorilla på stereoider, uten utdannelse men med barn

Skjønner ikke helt hva du ønsker fra en slik gullgravende bimbo? Greit nok å stikke pikken i henne hvis hun er deilig, men kunne du virkelig tenke deg å innlede et forhold til en som kun er ute etter penga dine?

Jeg mener, skal man først kjøpe en hore er det like greit å variere litt. Ikke minst slipper man å drasse rundt på'a etter man har gjort seg ferdig med greia si.

Du er slett ikke unormal. Men litt overfladisk, kanskje?

Det er uansett mange som har det som deg: Noen kvinner går etter makt, på samme måte som noen menn bare går etter utseende og pupper.

Det er ikke noe galt i å ønske seg en "skikkelig fyr" som kan ta vare på en familie - men det er ikke nødvendigvis sånn at du finner ham blant de aller høyest utdannede. Kanskje mannen i ditt liv egentlig er en solid håndverker? Du har jo ikke allverdens utdannelse selv heller, som du sier?

Vær ihvertfall forsiktig med å begrense leting etter kjærligheten til bare en smal gruppe menn. Da kan du risikere å lete på feil sted!

Annonse

Ørkenvandreren

Nei, du er neppe unormal. Dette tror jeg ligger dypt i mange kvinner, nettopp det å skaffe seg en sterk og trygg mann.

I tidligere tider var "sterk og trygg" = praktiske egenskaper (jakt, fysisk arbeid, osv).

I dagens moderne samfunn er "sterk og trygg" = finansiell sikkerhet (hvor lang utdannelse ofte er en forutsetning for å oppnå dette).

For all del - litt generaliserende dette her - men likevel rimelig riktig mener jeg.

Når det er sagt synes jeg egentlig litt synd på deg; å velge en fremtidig livspartner med alt det det skal inneholde, på det grunnlaget du gjør, virker både "tomt" og litt "smått" på en måte. Men for all del, det er ditt liv.

For din skyld får jeg bare håper at dine velutdannede og rike kavalerer ikke har samme krav til kvinnene de omgås, for da hadde du jo selv blitt sjaltet ut...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Hvorfor prøver du ikke å realisere egne evner, i steden for å finne en mann som har gjort en karriere og har en posisjon? Det er ikke for sent. Tror at når du har gått igjennom et studium selv, vil du innse at det er ikke teoretiske ferdigheter og penger som teller. Du vil ganske sikkert gjennomskue at det er personen bak – hvordan menn er som medmennesker og elskere som teller - mer enn hva slags posisjon de har opparbeid seg i samfunnet.

Hvorfor ikke skape din egen karriere og tjene dine egne penger, i steden for å leve gjennom en mann? Eller at du og en mann sammen skaper en fremtid?

Du vil sannsynligvis bli adskillig mer selvsikker og uavhengig om du kan stå på egne ben - enn om du bare blir oppfattet som vakkert vedheng til en mann med posisjon. Om du utvikler egne evner vil du også bli mer interessant som person og elskerinne - med basis for egne meninger og trygghet i din egen seksualitet. Du får mulighet til å plukke fra øverste hylle blant de beste menn – og det har ingen sammenheng med om de har penger og makt.

Prøv å snu hele saken på hodet – hvordan ville du reagert om du traff en mann som bare var ute etter kvinner med makt og posisjon – det må da være lovlig i disse tider? Hadde du hatt respekt for en slik mann?

Så ja – jeg skjønner ikke dine tenningsmekanismer. Jeg tror du går glipp av en masse morro og følelse av likeverd - med dine preferanser. Jeg håper for din skyld at du velger menn ut fra andre kvliteter i fremtiden.

hvorfor er det så spesielt å gå til sengs med oss (hehe...) som har penger og makt? Elsker vi på en annen måte?

Hva med de rike mennene som synes det er greit å omg seg med bimboer som kun er opptatt av det materiell? *s*

Bare en annen vinkling av fenomenet...

Han må ha kropp og brains + være snill. -Stiller jeg store krav, eller?Opplever dog ofte at den seksuelle kjemien (som vi snakker om på dette forumet) stemmer med noen som ikke passer til idealbildet mitt av en mann.

Han bør ikke mangle mer enn EN av de overnevnte egenskapene. Er han smart, veltrent og slem blir jeg kvalm selv om jeg kan se på ham som et lekkert stykke kropp.

Er han smart og snill men ikke har noe særlig kropp vil jeg kunne bli svært så glad i ham, og forhåpentligvis tenne på ham etterhvert.

Er han smart, snill OG veltrent (+har rytme i kroppen, burde jeg kanskje ha sagt, hvis jeg møter ham ute på byen)er jeg sjanseløs - hvis kjemien stemmer :) Vanskelig, det der :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...