Gjest Ithilme Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hei. Jeg ble operert for ca 7 år siden hvor det ble fjernet en cyste (en tvilling) fra venstre eggstokk. Cysten var så stor og hadde ødelagt så mye at både eggstokk og eggleder på den siden måtte bort. Jeg har i flere år nå slitt med smerter under samleie og å gjennomgå gynekologisk undersøkelse har blitt et mareritt fordi det er så smertefullt. De første årene var smerten forbigående og kun ved begynnelsen av et samleie men det siste året har det blitt så vondt at jeg ikke kan gjennomføre et samleie lengre. Jeg har vært til uendelig mange undersøkelser hos både allmennlege og gynekolog og får uendelig mange rare diagnoser og behandlinger som ikke hjelper i det hele tatt. Den siste gynekologen jeg var hos sa det skyldtes overvekt, men jeg har vært overvektig i en god del flere år enn jeg har slitt med disse smertene. Jeg slet i en stund med ettervirkning etter operasjonen for 7 år siden, siden jeg fikk en alvorlig infeksjon i såret (gule stafylokokker) og sykehuset var uansvarlig med penicillinen de gav meg. De valgte å gi meg for lite to ganger (Jeg fikk intravenøs penicillin i 5 dager første gang og 4 dager andre gang og uten oppfølging med tabletter) slik at jeg fikk tilbakefall av infeksjonen tre ganger. I tillegg gikk det hull på såret to steder på grunn av presset fra pusset som lå under. Jeg lurer på om endometriose kan oppstå etter en slik operasjon? Smertene jeg har ligger i skjedeåpningen og jeg sliter ikke med noen andre smerter andre steder. Menstruasjonen min kan jeg nesten ikke si om den har vært regelmessig eller ikke siden jeg for det meste har brukt prevensjon de siste 12 årene. Akkurat nå bruker jeg implanon og har kun noen blødninger nå og da så lenge jeg bruker det. Jeg har hatt pauser på opp til 6 måneder fra prevensjon og da har jeg hatt regelmessig menstruasjon. Smertene virket som de forverret seg etter i fjor høst da jeg fikk uratsteiner i venstre nyre, antagelig etter to nyresvikter jeg hadde for ca 3 år siden på grunn av en autoimmun sykdom. Jeg gikk da med en stent mellom blære og nyre i 3 måneder. Jeg var ekstremt plaget hele perioden hvor jeg hadde en konstant følelse av at jeg måtte tisse fordi stenten presset på urinåpningen og når den kom ut begynte smertene å bli værre og som sagt klarer jeg ikke gjennomføre samleie lengre. Jeg har gitt opp å gå til lege for å få hjelp med dette problemet. Fastlegen jeg har er jeg veldig misfornøyd med og det er flere som har han som fastlege som er misfornøyd. Han pleier ikke ta pasientene på alvor. Den andre fastlegen i kommunen har listene fulle. De fleste ganger jeg kommer til leger, uansett hva slags spesialitet de har, pleier de å skylde nesten alt som feiler meg på overvekten min. Selv de tingene som ikke har en logisk sammenheng med overvekt. Den høyre eggstokken min har forøvrig alltid sett fin ut på alle undersøkelser 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350477-kan-endometriose-oppst%C3%A5-etter-underlivsoperasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.