Gå til innhold

ghrp..steroider?

Anbefalte innlegg

Gjest lilletuulla

Kjæresten min er veldig atletisk, trener mye og slikt. I går ringte han meg og sa at en han trente med hadde tilbudt han noe som heter ghrp. Han fortalte at det er en injeksjon du tar jevnlig for å bli stor, men at det ikke er steroider. Han spurte meg om hva jeg mente om dette. Jeg syntes dette hørtes MEGET suspekt ut, og søkte litt på nettet, men fant liksom ikke noe info som konkret sa om dette er anabole steroider eller ikke. Er det noen her som vet noe om dette produktet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350513-ghrpsteroider/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest precis

Glemte denne:

''Veksthormoner har også anabol virkning på proteinsyntesen i muskelvev, noe som fører til økt muskelmasse ved kunstig inntak. Dette er årsaken til at anabole steroider, som er biosyntetiske steroidhormoner (derivater av testosteron), står på dopinglisten og er forbudt å bruke for idrettsutøvere. Veksthormon virker dessuten på omsetningen av fett og karbohydrater, gjennom stilmulering av nedbrytningsprosessen av fettvev og dannelsen av glukose i leveren. Hos storfe kalles veksthormonet bovint somatotropin (BST) og stimulerer melkeproduksjonen hos kuer.

Høye nivåer av veksthormoner i blodet kan være en indikasjon på både sykdom (eksempelvis svulst på hypofysen) og doping. Dersom man opplever gjentagende hodepine, synsproblemer, kvalme og/eller oppkast bør lege kontaktes. Det er påvist at for høye nivåer av veksthormoner kan føre til en rekke bivrikninger, som unormal vekst (med vekstsmerter) i knokler og indre organer, væskeansamlinger (ødemer), humørsvingninger, forstyrrelser i nervesystemet og huden, økt risiko for sukkersyke, hjerteinfarkt og hjerneslag m.m.

Siden veksthormon er et protein, som vil bli brutt ned i fordøyelsen, må veksthormoner inntas ved hjelp av spøryte''.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350513-ghrpsteroider/#findComment-2993696
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Dette er et veksthormon, søk på det.

Er det et veksthormon? Det er noen år siden jeg var oppdatert på denne typen substanser, og jeg hadde aldri hørt om dette. Gjorde derfor et søk og synes det ser ut som om dette er noe som skal påvirke kroppens egen veksthormonproduksjon, og ikke et veksthormon i seg selv (skal sies at jeg kun trykket meg inn på en av linkene jeg fant).

Men til trådstarter: Du bør nok bli bekymret dersom fokuset på økt muskelmasse er så stort at han er villig til å injesere noe for å vokse.

Min erfaring er at de fleste kan nå relativt langt med hard trening og et (svært) gjennomtenkt kosthold. Jeg forstår likevel hans behov for å tyne maks ut av seg selv, been there, done that, men dette er i så fall noe som bør komme først etter mange års trening, den dagen han er på et nivå der han ikke kommer lenger naturlig.

Før han er på dette nivået vil jeg si at bruk av AAS/GH er meningsløst, og skulle han en dag bestemme seg for å bruke noe likevel, er det svært viktig at han vet så mye som mulig om det han eventuelt velger å dytte i seg, og ikke stoler på en eller annen tulling på gymmet. Det er dessverre det siste mange gjør, og det går ofte deretter.

Her skal man også være klar over faremomentene ved å dytte i seg noe som ikke er apotekvare. Det er mye urent faenskap der ute (det var det i hvert fall for 10 år siden, og så vidt jeg forstår er det langt verre nå - da enkelte snekrer sammen medikamentene på kjøkkenbordet), og jeg trenger vel ikke fortelle hva infeksjoner kan føre til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350513-ghrpsteroider/#findComment-2993697
Del på andre sider

Gjest lilletuulla

Er det et veksthormon? Det er noen år siden jeg var oppdatert på denne typen substanser, og jeg hadde aldri hørt om dette. Gjorde derfor et søk og synes det ser ut som om dette er noe som skal påvirke kroppens egen veksthormonproduksjon, og ikke et veksthormon i seg selv (skal sies at jeg kun trykket meg inn på en av linkene jeg fant).

Men til trådstarter: Du bør nok bli bekymret dersom fokuset på økt muskelmasse er så stort at han er villig til å injesere noe for å vokse.

Min erfaring er at de fleste kan nå relativt langt med hard trening og et (svært) gjennomtenkt kosthold. Jeg forstår likevel hans behov for å tyne maks ut av seg selv, been there, done that, men dette er i så fall noe som bør komme først etter mange års trening, den dagen han er på et nivå der han ikke kommer lenger naturlig.

Før han er på dette nivået vil jeg si at bruk av AAS/GH er meningsløst, og skulle han en dag bestemme seg for å bruke noe likevel, er det svært viktig at han vet så mye som mulig om det han eventuelt velger å dytte i seg, og ikke stoler på en eller annen tulling på gymmet. Det er dessverre det siste mange gjør, og det går ofte deretter.

Her skal man også være klar over faremomentene ved å dytte i seg noe som ikke er apotekvare. Det er mye urent faenskap der ute (det var det i hvert fall for 10 år siden, og så vidt jeg forstår er det langt verre nå - da enkelte snekrer sammen medikamentene på kjøkkenbordet), og jeg trenger vel ikke fortelle hva infeksjoner kan føre til.

Takk for svar! Men... Er det steroider eller ikke? Vi hadde en diskusjon om dette nemlig, og jeg vil veldig gjerne finne ut om det faktisk er det eller ei. Jeg skjønner jo at det ikke er en lur ide uansett, men jeg vil nå gjerne vite allikevel. Han har holdt på med seriøs trening en god stund nå (ca 3-4 år) og han vokste mye i begynnelsen, men har de siste 2 årene sett lik ut som nå, så sånn sett forstår jeg jo til en viss grad at han har lyst å se progresjon. Men jeg er så utrolig imot alt slikt. Og dessuten ser han fantstisk nice ut slik han gjør nå!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350513-ghrpsteroider/#findComment-2993810
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Takk for svar! Men... Er det steroider eller ikke? Vi hadde en diskusjon om dette nemlig, og jeg vil veldig gjerne finne ut om det faktisk er det eller ei. Jeg skjønner jo at det ikke er en lur ide uansett, men jeg vil nå gjerne vite allikevel. Han har holdt på med seriøs trening en god stund nå (ca 3-4 år) og han vokste mye i begynnelsen, men har de siste 2 årene sett lik ut som nå, så sånn sett forstår jeg jo til en viss grad at han har lyst å se progresjon. Men jeg er så utrolig imot alt slikt. Og dessuten ser han fantstisk nice ut slik han gjør nå!

Søk på nettet. Jeg har aldri hørt om stoffet før i dag. Har ikke ikke peiling på hva det er.

Men jeg ville fått ham unna hvis jeg var deg. Det er ikke ufarlig å lefle med steroider eller veksthormoner, og det er absolutt ikke ufarlig å injesere noe som helst.

http://www.steroids.ro/steroid-profiles/ghrp-6.html

3-4 år er lite i treningssammenheng. Har han ikke framgang nå gjør han noe feil.

Egentlig burde du stilt spørsmålet på et av legeforumene her inne. Kanskje en lege kan svare deg. Samlivseksperten, med mindre hun har spesielle interesser, har sannsynligvis ikke peiling på veksthormoner. ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350513-ghrpsteroider/#findComment-2993819
Del på andre sider

Annonse

Det er et veksthormon og like ille som steroider.

"Bivirkningene, som utvikler seg gjennom flere år, består i vekst og forstørrelse av forskjellige knokler, vekst av indre organer, hudforandringer og forstyrrelser i nervesystemet. Risikoen for hjerte- og åresykdommer (hjerteinfarkt og hjerneslag) øker 2-4 ganger, og det er også økt risiko for utvikling av sukkersyke. Det er også rapportert økt forekomst av både godartede og ondartede svulster flere steder i kroppen, antagelig forårsaket av veksthormons stimulerende virkning i forskjellige vev."

http://www.dopingtelefonen.no/Doping/Veksthormon/

For øvrig er det det glade vannvidd å injisere noe i kroppen som ikke er foreskrevet av lege og man vet nøyaktig hva er og hvordan det brukes. Men det er du sikkert klar over.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350513-ghrpsteroider/#findComment-2995187
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...