Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så sitter jeg her da... Ble dumpet for en uke siden, fordi hun følte hun trengte å være helt alene. Dette kom helt ut av det blå, med tanke på at hun har gitt så mye intens kjærlighet og jeg har vært "hennes verden", som hun selv har uttrykt det. Jeg har også vist henne mye kjærlighet tilbake.

Da jeg kom tilbake etter et to ukers opphold i Canada, og hun samtidig hadde vært en uke på ferie til sitt hjemland for å besøke slekt og venner, slo hun opp 2 dager etterpå. I løpet av hele ferieperioden kom det "savner deg"-tekstmeldinger, og generelt har hun vært så til de grader hengiven, at jeg forstår ikke helt logikken.

Hun har jobbet ekstremt mye og måttet påta seg ekstra jobber, og jeg vet hun har vært sliten og følt aldri å ha tid for seg selv. At dette skulle påvirke forholdet vårt, har jeg imidlertid aldri trodd, da vi har vært veldig forståelsesfulle overfor hverandre.

Det aller kjipeste imidlertid, var at bruddet kom via tekstmelding, hvor hun uttrykte at hun "følte at hun ville være helt alene" "var helt sikker på det" og at "det ikke var noe å diskutere", samtidig som hun takket for tiden vi hadde hatt sammen og unnskyldte seg.

Jeg er jo oppriktig gla' i jenta, og skulle jo helst hatt henne tilbake. Jeg har likevel klart å beholdt fornuften og tenkt at konfrontasjon bare gjør saken verre. Derfor svarte jeg aldri på meldingen. Isteden lot jeg det gå 4 dager, og så sendte jeg henne et kort avskjedsdikt på facebook med en link til et nydelig pianostykke som hun elsket at jeg spilte for henne. Deretter slettet jeg henne på facebook for å slippe å falle for dumme fristelser. Jeg har ikke tatt annen kontakt.

Vel, jeg er vel mest ute etter synspunkter på handlemåten min. Egentlig vil man jo instinktivt tigge på sine knær om å bli tatt tilbake.

Takker for alle eventuelle svar og råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350529-savner-eksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntest dette hørtest fornuftig og fint ut. Føler med deg.

Takk for det! Jeg skjønner jo at jeg skal legge dette bak meg, men er jo fristende å spørre følelsesmessig objektige mennesker om dette evt kan gernere et savn elller anger. Skjer det ikke noen på en stund, tenker jeg jo at jeg må glemme det uansett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350529-savner-eksen/#findComment-2994053
Del på andre sider

Flimmer1365381250

Det beste du gjør i alle tilfeller, er å fortelle henne kort og rolig hva du føler (og det har du gjort på facebook) og la henne være ifred.

Om hun innser at hun har gjort en feil, så kommer hun tilbake til deg, om hun mener hun har gjort det riktige, så sparer du deg selv og henne for masse krangling og sjalusi. Stol på ei som satte himmel og jord i bevegelse for å få viljen sin, og ikke fikk det allikevel.

Noen ganger er det aller beste å gå fra det med hodet hevet og si; vi hadde en fin tid, og om en stund kan vi være venner. (selv om det svir som julig i begynnelsen)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350529-savner-eksen/#findComment-2994056
Del på andre sider

Det beste du gjør i alle tilfeller, er å fortelle henne kort og rolig hva du føler (og det har du gjort på facebook) og la henne være ifred.

Om hun innser at hun har gjort en feil, så kommer hun tilbake til deg, om hun mener hun har gjort det riktige, så sparer du deg selv og henne for masse krangling og sjalusi. Stol på ei som satte himmel og jord i bevegelse for å få viljen sin, og ikke fikk det allikevel.

Noen ganger er det aller beste å gå fra det med hodet hevet og si; vi hadde en fin tid, og om en stund kan vi være venner. (selv om det svir som julig i begynnelsen)

Takk for svar, Flimmer! Du skriver nøyaktig som jeg tenker, og det letter. Ja, har som sagt i tråden kun skrevet et kort avskjedsdikt til henne: Det uttrykker at jeg er glad i henne, at forholdet endte brått og altfor tidlig, samt at jeg tar henne på ordet og at veiene vår skilles.

Jeg skal definitivt følge rådet ditt og la henne være i fred. Jeg har, som deg, dårlige erfaringer fra tidligere i livet med å mase, tigge og generelt virke desperat.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350529-savner-eksen/#findComment-2994123
Del på andre sider

Flimmer1365381250

Takk for svar, Flimmer! Du skriver nøyaktig som jeg tenker, og det letter. Ja, har som sagt i tråden kun skrevet et kort avskjedsdikt til henne: Det uttrykker at jeg er glad i henne, at forholdet endte brått og altfor tidlig, samt at jeg tar henne på ordet og at veiene vår skilles.

Jeg skal definitivt følge rådet ditt og la henne være i fred. Jeg har, som deg, dårlige erfaringer fra tidligere i livet med å mase, tigge og generelt virke desperat.

Lykke til i alle fall :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350529-savner-eksen/#findComment-2994124
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...