Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest septembermum

Er det noen "regel" som sier at har du gått over tiden før så er sjansen stor for at det skjer neste gang? Er tendensen slik?

Høres ut som flere mener det.

F.eks. fikk du et par uker før sist skjer det nok neste gang og

og omvendt.

Hva tror dere?

Fortsetter under...

Gjest høstløv

Jeg er bestemor og har dermed fulgt mange familiemedlemmer, venner og kjente gjennom graviditet og fødsel.

Jeg har selv født fem barn og min erfaring er at alle kvinner har sin egen status på når barna deres blir født i forhold til termindato, det er forskjellig fra kvinne til kvinne, men blir ofte slik du skriver, at hvis en føder før tiden eller om en føder over tiden, så er det dette en trend for fremtidige fødsler, jeg kjenner en som har født tre barn nøyaktig på termindato.

Lykke til!

Gjest septembermum

Jeg er bestemor og har dermed fulgt mange familiemedlemmer, venner og kjente gjennom graviditet og fødsel.

Jeg har selv født fem barn og min erfaring er at alle kvinner har sin egen status på når barna deres blir født i forhold til termindato, det er forskjellig fra kvinne til kvinne, men blir ofte slik du skriver, at hvis en føder før tiden eller om en føder over tiden, så er det dette en trend for fremtidige fødsler, jeg kjenner en som har født tre barn nøyaktig på termindato.

Lykke til!

Virker nesten sånn i alle fall, selvsagt finnes der unntak, det kan jo skje ting som gjør at en får før tiden liksom... men tendens til å få en stund over termin virker det som er noe som går igjen.

Nå fikk jeg 2 dager over termin sist, så regner med at jeg får rundt termin nå også....

men har i mente at jeg kan risikere å få et par uker over tiden og (hope not)

Gjest Elextra

Nå har jeg bare to og kan ikke akkurat uttale meg om noen tendens. Førstemann kom ti dager over termin, andremann en uke før.

Men generelt er det vel slik at om man får førstemann før termin, er det stor sjanse/fare for at også andremann kommer før termin. Det er svært vanlig å gå over termin første gang.

Annonse

Jeg fikk den eldste en uke før UL-termin, men bare én dag før beregnet (mens)termin.

Andre gangen forandret de ikke på terminen etter UL, så jeg hadde bare én dato å forholde meg til. Han kom ni dager før.

Søsteren min fikk sin eldste litt før termin, og den yngste noen dager over.

Gjest septembermum

Jeg har fire barn, og de er født etter termin alle sammen. 5 dager med nr 1, 8 dager med nr 2, 11 dager med nr 3 og 14 dager over med nr 4. Min søster fikk før termin med begge to ca fem dager.

høres ut som det går lenger tid mellom hver gang da sånn med deg?

Håper jeg slipper å gå så lenge over termin :)

Gjest verinoca

Asså.. termin er regnet som både to uker før og to uker etter ventet fødselsdato.

Men ikke for å være vrang: Jeg tror ikke dette kan settes i noe forutsigbart system. Min ene fødsel ble satt i gang og den andre startet av seg selv et par dager før antatt dato for fødsel. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...