Gå til innhold

Noen som har prøvd spikermatte?

Anbefalte innlegg

Gjest septembermum
Skrevet

Fikk en til jul, men har kun prøvd den en gang pga jeg ble gravid og ble advart mot å bruke den da....

Men syns dere det hjelper? Blir dere avslappet? Ubehagelig å ligge på?

Jeg følte det stakk grusomt, selv om jeg fjusket og hadde et håndkle over hehe :)

Skal prøve å være flink å bruke den når jeg er ferdig med graviditeten.

brilleslangen
Skrevet

Jeg har.. Altså prøvd spikermatte... Og jeg har en selv..Og jeg ligger på den av og til. Legger den på madrassen og legger meg selv oppå iført kun truse..., og trekker gjerne dyna over meg for å slippe å fryse.

De første to minuttene er det rett og slett forferdelig vondt å ligge på matta. Men det er bare å holde ut. Og før du vet ordet av det går vondheten over til behagelig varme. Og at matta har beroligende og smertestillende effekt må være sant, for de gangene jeg ligger på matta pleier jeg å sovne på matta. Noen ganger sover jeg 10-15 min, andre ganger lengre, opptil flere timer... Og hvis jeg har smerter, feks menstruasjonssmerter, så forsvinner vondtet.

ryggen ser litt perforert ut etter en runde på matta, men det forsvinner jo fort...

Men det anbefales vel å bruke matta med forsiktighet de første gangene man ligger på den, feks prøve fem minutter på dagtid de første dagene slik at kroppen venner seg til det. Tror det sto noe slikt i den veiledningen som fulgte med min matte iallfall...

Gjest Spikerdama
Skrevet

Jeg har samme erfaring som 'brilleslangen'! Jeg har en vond skulder, og det gjør at jeg ikke kan ligge på den sida jeg sover best på. Men så fant jeg ut at jeg la spikermatta slik at skuldra kom på den. Jeg har tshirt på, så huden kom ikke i direkte kontakt. Og da gjorde det ikke vondt å ligge på den siden, og jeg fikk sove.

Ellers er jeg også glad i den varmefølelsen som kommer. Bruk et tynt stoff imellom hvis du har ømfintlig hud eller synes det blir for stort press uten. Jo tyngre enn er, jo større press blir det jo, så er en sterkt overvektig er det nok lurt å begynne med feks et glasshåndkle imellom, eller et annet tynt stoff.

Nå plundrer jeg med å sove, så nå skal jeg opp å legge meg på spikermatta mi. Glemmer å bruke den, så takk for påminnelsen! Det er helst når jeg får problemer av et eller annet slag, at jeg husker på den.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har ikke prøvd, men skal kjøpe meg en nå. Har snakket med en god del folk, alle skryter veldig over spikermatten sin, så det må jo være bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...