Gå til innhold

Hva er en god hukommelse?

Anbefalte innlegg

Gjest God Hukommelse?

Jeg blir litt overrasket over at så mange folk glemmer.På 80 tallet sa vi at livet er så "kjipt".Når ei jente fikk en snøball i øye på 70 tallet ,kunne vi spørre,"Fikk du øye på noe?".Jeg kan fortelle mye fra barndommen,altså fra 40 år siden.

Er dette helt normalt,eller har jeg god hukommelse?

Jeg har ett dypt hakk i bakhodet,fra den gangen på Bjølsen i Oslo for 45 år siden når jag kjørte kjelke baklengs og traff et lavt gjerde av jern.Når vi flyttet til Askøy,kan jeg huske at jeg var hos kjøpmann Kringstad og kjøpte en loff.Jeg fikk også 2 salti for 5 øre.Det var salte lakris "5-ører" for 10 øre som jeg da fikk "for halv pris".Salte og salte,de inneholdt sikkert mer sukker en salt.

Da jeg nå er manisk-depressiv (Bipolar) har jeg glemt mye av det som har skjedd de siste 10 årene,men de første 40 husker jeg ganske godt.Eller fra jeg var 10-40 da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350678-hva-er-en-god-hukommelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nerda

Jeg ville nok kalle dette god hukommelse. Nå er jeg en del yngre enn deg, men jeg kan huske detaljer fra jeg var en neve stor. F.eks. hvordan det så ut på badet i første huset familien min bodde i, so vi flyttet ut av da jeg var 2,5 år. Er også bipolar, og har nok surret mer med de siste årene. Kanskje det har noe med medisiner å gjøre...

Gjest EUPF58

Jeg ville nok kalle dette god hukommelse. Nå er jeg en del yngre enn deg, men jeg kan huske detaljer fra jeg var en neve stor. F.eks. hvordan det så ut på badet i første huset familien min bodde i, so vi flyttet ut av da jeg var 2,5 år. Er også bipolar, og har nok surret mer med de siste årene. Kanskje det har noe med medisiner å gjøre...

Tror nok det,jeg er 51 år og husker bare de 40 første åra best.Eller fra jeg var 10-40.Når man begynner på skolen og slikt,det var grus på gårdsplassen på Florvåg skole på Askøy og ingen lekeapparater,det synes jeg i ettertid var dårlig,det kunne jo vært 2 fotballmål der i alle fall.Husker at jeg gledet meg til sløjd i 4. klasse,men da flyttet vi til Lambertseter.

Man blir ganske sløv av lykkepillen,jeg tar Cipramil,selv om det bare er 10 mg er de sterke nopk.

Gjest prust

Jeg husker mange detaljer fra barndommen. Husker da vi fikk telefon (jeg var 2-3 år), husker den leiligheten vi bodde i frem til jeg var 3 år, husker da min søster ble født da jeg var 3,5 år, husker smaker, lukter, følelser ved ulie situasjoner, husker ansikter veldig godt....

Men jeg husker ikke hvor jeg la fotoapparatet da vi var på ferie nå i juli - det har vær borte nå i ti dager.... :-((((

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...