Gå til innhold

Hva sa Jesus om jomfrufødsel og oppstandelse?

Anbefalte innlegg

Gjest fra bergen

Det står mange steder at vi er alle sammen Guds barn så jeg kan ikke forstå hvorfor utsagnene til Jesus om at han var Guds sønn skulle bli til at moren hans var jomfru.

Når det er sagt er jeg helt sikker på at om Gud eksisterer så er det ikke noe hankjønn. Det kommer av menns behov for å herske over verden.

H*n er intetkjønn da?

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• ShitDiddelyDo

7

• fasanen

7

• Maximia

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

''Siden Jesus turte å gå på Genesaret vannet da det var frossent så tror jeg han viste hvordan barn ble laget;-)''

Frossent vann? Hvor står det?

Det har jeg desverre ikke noen link til, men det er ofte nevnt at vannet var frossent. Hvordan skulle Jesus ellers ha kunnet gå på det?

Det har jeg desverre ikke noen link til, men det er ofte nevnt at vannet var frossent. Hvordan skulle Jesus ellers ha kunnet gå på det?

Sånn som dette, åpenbart:

http://wulffmorgenthaler.com/striphandler.ashx?stripid=fd3f34c9-9853-4020-9537-c23d090e43a5

Med vennlig hilsen

En helt klar og rasjonell tanke!

Det er greit så lenge man får til å presse Gud og Jesus og overnaturlige ting inn i sin egen forstand! ;-)

Søren, var det sånn det foregikk? Også jeg som trodde han gikk på vannet fordi han ikke kunne svømme!...

Annonse

Gjest solfryd

''Hvordan skulle Jesus ellers ha kunnet gå på det?''

Fordi Gud er allmektig? Ingenting er umumlig for Gud, vet du! ;-)

(Og Jesus er 100% Gud og 100% menneske)

Gjest segunda

En helt klar og rasjonell tanke!

Det er greit så lenge man får til å presse Gud og Jesus og overnaturlige ting inn i sin egen forstand! ;-)

Det er ytterst uvanlig at vann fryser i disse trakter. det er derfor meget spesielt at Jesus forsto at han kunne gå på vannet og rent mirakel i de dager;-)

Gjest segunda

''Hvordan skulle Jesus ellers ha kunnet gå på det?''

Fordi Gud er allmektig? Ingenting er umumlig for Gud, vet du! ;-)

(Og Jesus er 100% Gud og 100% menneske)

100% mennesker går ikke på vann. Det må ha vært hans gudelige side som forsto at han kunne gå på frossent vann.

Annonse

Gjest segunda

Det var nok Gud som gikk på ufrosset vann.

Jesus var menneske og kan derfor ikke ha gått på ufrosset vann, men at han oppdaget at vannet hadde frosset og at han kunne gå over det er et mirakel i seg selv på denne tiden hvor man kan anta at det ikke var mye kunnskaper om is.

Gjest solfryd

Jesus var menneske og kan derfor ikke ha gått på ufrosset vann, men at han oppdaget at vannet hadde frosset og at han kunne gå over det er et mirakel i seg selv på denne tiden hvor man kan anta at det ikke var mye kunnskaper om is.

Jesus er menneske ja, men også Gud. Og for Gud er ingenting umulig, heller ikke å gå på ufrosset vann.

Gjest solfryd

Men det å redde titusenvis av småbarn fra en tsunami, det gidder han ikke?

Det er ikke min oppgave å forsvare eller forklare hvorfor Gud tillater det han gjør. Jeg er som kjent ikke Gud. Jeg kan ikke se eller forstå alle hans tanker.

Men jeg har full tillit til at han har kontrollen og vet hva han gjør.

Det er ikke min oppgave å forsvare eller forklare hvorfor Gud tillater det han gjør. Jeg er som kjent ikke Gud. Jeg kan ikke se eller forstå alle hans tanker.

Men jeg har full tillit til at han har kontrollen og vet hva han gjør.

For en bortforklaring du kommer med:

''

Men jeg har full tillit til at han har kontrollen og vet hva han gjør.''

Noe slikt sa folk om Hitler også, da folk fortalte dem at han drepte jøder.

Ansvarsfraskrivelse!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...