Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

I det siste har jeg fundert mye på å lage familie alene og vurderer muligheten for å få barn sammen med en homofil kamerat. Det dukker opp så mange spørsmål rundt dette og jeg søker noen som er eller har vært i samme situasjon og som vil utveksle tanker og erfaringer..

Håper vi er flere!

Fortsetter under...

Hei,

Med tanke på din kamerat, så husk at han blir far (og må betale, enten du liker det eller ei) selv om han er homofil, og fungerer som en spermdonor. Det blir altså et stort prosjekt for han også (hvis han er med på det, så er det jo fint.)

Jeg vil tippe at http://www.llh.no/ har informasjon også.

Med vennlig hilsen

Hei,

Med tanke på din kamerat, så husk at han blir far (og må betale, enten du liker det eller ei) selv om han er homofil, og fungerer som en spermdonor. Det blir altså et stort prosjekt for han også (hvis han er med på det, så er det jo fint.)

Jeg vil tippe at http://www.llh.no/ har informasjon også.

Med vennlig hilsen

Takk for svar!

Vi er helt i tenkefasen begge to, men er enige om at hvis vi skal bli seriøse vil han være far på lik linje med skilte foreldre..

Tusen takk for link!

Takk for svar!

Vi er helt i tenkefasen begge to, men er enige om at hvis vi skal bli seriøse vil han være far på lik linje med skilte foreldre..

Tusen takk for link!

Ja, dere blir de første som er skilt før dere har giftet dere! :glis:

Med vennlig hilsen

Har en homofil kamerat som lenge vurderte å få barn sammen med en heterofil venninne. Det ble til slutt ikke noe av, fordi hun ikke ble gravid til tross for adskillige forsøk.

Det som imidlertid var tankevekkende for oss som sto utenfor, var at de i liten grad anså det som nødvendig å "forhandle" frem en avtale for hvordan de skulle fungere sammen som foreldre. Hvor skal barnet bo, hvor tidlig skal barnet ha selvstendig samvær med far osv. Dette er jo ting som ofte er vanskelig for andre ikke samboende foreldre å bli enige om, men det var litt som at de tok det for gitt at ting ville "ordne seg av seg selv" når barnet ble født.

Så hvis dere velger å få barn sammen, så bør dere ha noen laaaaange samtaler om hvordan dere skal gjøre ting i praksis.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...