Gå til innhold

Dater som kun er ute etter sex

Anbefalte innlegg

Gjest Jakten på kjærligheten

Alle datene mine er kun ute etter sex! Jeg ønsker meg virkelig en kjæreste, men det er så vanskelig å lære seg dette spillet!

Jeg har forsøkt å lete overalt. På nettet, i byen, innen organisasjoner, felles venner + +. Jeg har forsøkt å spille litt kostbar og ta det rolig i starten før jeg går til sengs meg noen. Men det har tydeligvis ingenting å si. Jeg finner meg visst tydeligvis bare "jaktere" som mister interessen etter de har fått meg til sengs. Noen fortsetter som elskere, men de ønsker ikke å forplikte seg som kjæreste.

Jeg har begynt å si rett ut at jeg ikke er interessert i uforpliktende sex..Til og med ikke dette skremmer dem vekk fra å forsøke å forføre meg, for så å dumpe meg etterpå! De sier gjerne at de ønsker forhold selv også! For så å "ombestemme" seg og ikke være klar for å gi slipp på singel-livet allikevel..

Har ofte fått høre jeg er god i sengen og ser bra ut, hvis ikke hadde jeg begynt å lure på om det var senge prestasjonene eller utseende mitt det var noe galt med..

Har jo også skjønt at dette kan handle litt om typen gutter jeg tiltrekkes av, typisk "playere". Men dette styrer jeg jo ikke selv!! Jeg vet dessuten ikke at de er det før det er for sent. Noen ganger blir jeg advart på forhånd mot enkelte gutter og da holder jeg meg langt på avstand.

Så hva gjør jeg? Er lei av å "pule rundt" på let etter kjæreste. Det er sårt og jeg blir følelsesmessig avstumpet av å holde på sånn! Jeg vil bare ha en kjæreste som elsker meg!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350857-dater-som-kun-er-ute-etter-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

28

• ShitDiddelyDo

15

• Glimtipper

8

• Mary Poppins

6

''Jeg har forsøkt å spille litt kostbar og ta det rolig i starten før jeg går til sengs meg noen.''

Da venter du tydeligvis ikke på langt nær lenge nok. Du må vente så lenge at sengehestene ikke gidder mer.

''Har jo også skjønt at dette kan handle litt om typen gutter jeg tiltrekkes av, typisk "playere". Men dette styrer jeg jo ikke selv!!''

Jo, dette kan du gjøre en hel masse med. I stedet for å gå etter umiddelbar fysisk tiltrekning, kan du begynne å vurdere potensielle partnere ut fra hvordan de vil være å leve med i lengden. Ofte er det slik at de mennene man tiltrekkes av ved første øyekast _ikke_ er de mennene man ønsker å dele livet med.

Tenk litt på hva sjarm egentlig er; I stor grad går det ut på å trekke oppmerksomhet til seg selv. Faller du da for en storsjarmør, må du belage deg på å spille andrefiolin resten av livet/forholdet.

Tro meg, ingen roser, komplimenter eller romantiske storbyferier kan veie opp for en tilværelse som gift/samboende anlenemamma.

Langvarige forhold inneholder primært hverdager. Hva ønsker du av en mann i hverdagen? Begynn å se etter hverdagskvalitetene, verdsett disse, oppvurder dem og forelsk deg i dem. Begynn å vurder de klassiske 'playeregenskapene' annerledes. Se dem i et langsiktig persepektiv og et langt mer kritisk lys. Forandrer du tankene, vil følelsene falme og tiltrekningen blekne.

''Jeg vet dessuten ikke at de er det før det er for sent.''

Du kan lære deg å kjenne lusa på gangen. Men da trenger du kanskje å stoppe opp litt og analysere dine erfaringer. Lær deg også å kjenne igjen dine egne lus på gangen. Finn de tingene som får deg til å falle for feil menn og stopp deg selv neste gang.

Er du for utålmodig? De som ønsker det samme som deg, varige relasjoner, vil ikke være så raske i avtrekkeren. De vil ikke umiddelbart tilkjennegi sin interesse. Hva med å _være_ kostbar i stedet for å gjøre deg kostbar.

Hva med å _etablere_ vennskap, hverdager, festdager og forpliktelser solid og lenge før du hopper til køys. De som kun er ute etter et stunt i senga, vil skremmes vekk da. Den som vil noe mer, vil spille på lag.

Høres kanskje litt gammeldags ut. Men siden det du har gjort så langt ikke har fungert er det kanskje på tide å prøve noe nytt. Vel egentlig er det jo gammelt og velprøvd.

Det tar ofte tid ikke bare å finne, men også å forelske seg i en duganes mann.

Mvh

• 2 uker senere...

''Jeg har forsøkt å spille litt kostbar og ta det rolig i starten før jeg går til sengs meg noen.''

Da venter du tydeligvis ikke på langt nær lenge nok. Du må vente så lenge at sengehestene ikke gidder mer.

''Har jo også skjønt at dette kan handle litt om typen gutter jeg tiltrekkes av, typisk "playere". Men dette styrer jeg jo ikke selv!!''

Jo, dette kan du gjøre en hel masse med. I stedet for å gå etter umiddelbar fysisk tiltrekning, kan du begynne å vurdere potensielle partnere ut fra hvordan de vil være å leve med i lengden. Ofte er det slik at de mennene man tiltrekkes av ved første øyekast _ikke_ er de mennene man ønsker å dele livet med.

Tenk litt på hva sjarm egentlig er; I stor grad går det ut på å trekke oppmerksomhet til seg selv. Faller du da for en storsjarmør, må du belage deg på å spille andrefiolin resten av livet/forholdet.

Tro meg, ingen roser, komplimenter eller romantiske storbyferier kan veie opp for en tilværelse som gift/samboende anlenemamma.

Langvarige forhold inneholder primært hverdager. Hva ønsker du av en mann i hverdagen? Begynn å se etter hverdagskvalitetene, verdsett disse, oppvurder dem og forelsk deg i dem. Begynn å vurder de klassiske 'playeregenskapene' annerledes. Se dem i et langsiktig persepektiv og et langt mer kritisk lys. Forandrer du tankene, vil følelsene falme og tiltrekningen blekne.

Du kan lære deg å kjenne lusa på gangen. Men da trenger du kanskje å stoppe opp litt og analysere dine erfaringer. Lær deg også å kjenne igjen dine egne lus på gangen. Finn de tingene som får deg til å falle for feil menn og stopp deg selv neste gang.

Er du for utålmodig? De som ønsker det samme som deg, varige relasjoner, vil ikke være så raske i avtrekkeren. De vil ikke umiddelbart tilkjennegi sin interesse. Hva med å _være_ kostbar i stedet for å gjøre deg kostbar.

Hva med å _etablere_ vennskap, hverdager, festdager og forpliktelser solid og lenge før du hopper til køys. De som kun er ute etter et stunt i senga, vil skremmes vekk da. Den som vil noe mer, vil spille på lag.

Høres kanskje litt gammeldags ut. Men siden det du har gjort så langt ikke har fungert er det kanskje på tide å prøve noe nytt. Vel egentlig er det jo gammelt og velprøvd.

Mvh

Lurte bare på en ting, siden du hadde mange gode råd på området og jeg har mye av samme problem som trådstarter. Ang kommentaren "Da venter du tydeligvis ikke på langt nær lenge nok. Du må vente så lenge at sengehestene ikke gidder mer."

Har holdt på med en fyr en stund, men har ventet med å ha sex nettopp fordi jeg er redd for at han skal se på meg som "billig" og ikke være intr lenger (selv om jeg ser på det som noe ironisk når han vil det minst like mye som meg. Men sånn er det nå en gang). Men hvor lenge er "lenge nok"? Snakker vi uker eller måneder? Må innrømme at det er rett før jeg ikke klarer å holde igjen mer. Jeg vil jo selv også, men vet at jeg kanskje ikke burde...

Jeg har samme problemet som deg:( I starten hadde jeg sex fordi jeg faktisk trodde de brydde seg om PERSONEN meg, ikke KROPPEN meg, men lærte jo snart at det var feil. Roa ned på datinga fordi jeg var lei av å bli skuffa og lei meg, men det resulterte jo bare i at jeg ikke fant noen... Har noe på gang med en fyr nå og har veldig lyst til å ha sex, men "tør" ikke fordi jeg er redd for at han skal dumpe meg:( Ikke gøy det heller. På en måte tenker jeg at hvis han dumper meg pga det viser det bare at han ikke var noe å satse på. Men kan det også hende at han hadde satset på meg hvis jeg ikke hadde hatt sex med han?

Lurte bare på en ting, siden du hadde mange gode råd på området og jeg har mye av samme problem som trådstarter. Ang kommentaren "Da venter du tydeligvis ikke på langt nær lenge nok. Du må vente så lenge at sengehestene ikke gidder mer."

Har holdt på med en fyr en stund, men har ventet med å ha sex nettopp fordi jeg er redd for at han skal se på meg som "billig" og ikke være intr lenger (selv om jeg ser på det som noe ironisk når han vil det minst like mye som meg. Men sånn er det nå en gang). Men hvor lenge er "lenge nok"? Snakker vi uker eller måneder? Må innrømme at det er rett før jeg ikke klarer å holde igjen mer. Jeg vil jo selv også, men vet at jeg kanskje ikke burde...

Jeg er ikke enig med Pielill om at cluet er å vente lengst mulig med å ha sex. Å date i flere mnd uten å ha sex er for meg helt merkerlig. Er kjemien der så er det bare å kjøre på mener jeg (dog kanskje ikke aller første kvelden). Mister han interessen fordi du legger deg på rygg for tidlig så er han ikke noe å spare på uansett.

Faktisk tror jeg dette er noe jenter har funnet på for å ha en slags unnskyldning eller grunn til at man har blitt dumpet/avvist.

Jeg er ikke enig med Pielill om at cluet er å vente lengst mulig med å ha sex. Å date i flere mnd uten å ha sex er for meg helt merkerlig. Er kjemien der så er det bare å kjøre på mener jeg (dog kanskje ikke aller første kvelden). Mister han interessen fordi du legger deg på rygg for tidlig så er han ikke noe å spare på uansett.

Faktisk tror jeg dette er noe jenter har funnet på for å ha en slags unnskyldning eller grunn til at man har blitt dumpet/avvist.

Helt enig med deg.

Jeg vet ikke om en eneste mann på vår alder +10-15 år som tenker: "Hun var for lett å få til sengs for min smak." Om de dumper etter sex, så har det vært fordi de a) aldri var interessert i et forhold eller B) aldri var interessert i et forhold med akkurat den kvinnen/jenta.

Det har skjedd meg. Jeg orket ikke en gang gruble på om det var a) eller B), var egentlig bare glad for god sex om jeg allikevel ikke skulle få noe mer ;)

Annonse

Helt enig med deg.

Jeg vet ikke om en eneste mann på vår alder +10-15 år som tenker: "Hun var for lett å få til sengs for min smak." Om de dumper etter sex, så har det vært fordi de a) aldri var interessert i et forhold eller B) aldri var interessert i et forhold med akkurat den kvinnen/jenta.

Det har skjedd meg. Jeg orket ikke en gang gruble på om det var a) eller B), var egentlig bare glad for god sex om jeg allikevel ikke skulle få noe mer ;)

Og jeg er heeelt enig med deg!! Kanskje noen gutter tenker sånn når de er 18 år men jeg tror det er fåtallet av menn som tenker sånn. Og de som gjør det er jo latterlige, og ikke noe å spare på uansett.

Jeg har veldig vanskelig for å forstå at man kan like en jente kjempegodt, ha sex med henne, for så å dumpe henne fordi hun hadde sex for tidlig. Nei da var han ikke keen nok til å begynne med, evnt var sexen ikke noe særlig ;-)

Gjest Nickløsheletia

Mvh

''Høres kanskje litt gammeldags ut''

Ikke bare litt ;o) Jeg leser innlegget ditt slik: Finn det deg en sjarmløs tørrfisk, så skal du se det går bra.

Oppskriften du presenterer stemmer ikke for alle. Det er fullt mulig å bli stormende forelsket og ha sex første kvelden og til og med få et langvarig forhold ut av det. Jeg tipper jeg ikke er den eneste som har opplevd det. Men det må selvfølgelig kjennes helt riktig.

''Høres kanskje litt gammeldags ut''

Ikke bare litt ;o) Jeg leser innlegget ditt slik: Finn det deg en sjarmløs tørrfisk, så skal du se det går bra.

Oppskriften du presenterer stemmer ikke for alle. Det er fullt mulig å bli stormende forelsket og ha sex første kvelden og til og med få et langvarig forhold ut av det. Jeg tipper jeg ikke er den eneste som har opplevd det. Men det må selvfølgelig kjennes helt riktig.

Nå har jeg ikke sagt at dette er noe som gjelder alle. Det er faktisk et forslag gitt til bare én person, trådstarter. Hun er lei av hopp-til-køys-på-styrten-metoden fordi den ikke gir de ønskede resultatene for henne.

Så da kan det være en idé å ta noen solide skritt i motsatt retning og gjøre ting _helt_ annerledes.

Nå behøver ikke en mann som har vett til å tøyle snurrebassen en stund være en kjedelig tørrpinn. Tvert imot, kvalitetsbevisst.

For mitt vedkommende fortoner en mann som har et så smalt reportuar at han må ta ut alt allerede første kvelden som både traurig og kjedelig.

;-)

mvh

ShitDiddelyDo

Og jeg er heeelt enig med deg!! Kanskje noen gutter tenker sånn når de er 18 år men jeg tror det er fåtallet av menn som tenker sånn. Og de som gjør det er jo latterlige, og ikke noe å spare på uansett.

Jeg har veldig vanskelig for å forstå at man kan like en jente kjempegodt, ha sex med henne, for så å dumpe henne fordi hun hadde sex for tidlig. Nei da var han ikke keen nok til å begynne med, evnt var sexen ikke noe særlig ;-)

''Jeg har veldig vanskelig for å forstå at man kan like en jente kjempegodt, ha sex med henne, for så å dumpe henne fordi hun hadde sex for tidlig. ''

Tror det kun er kvinner som kan få seg til å tro noe sånt, og dette er vel gjerne noe enkelte kvinner bruker for å heve seg over den "billige tøyta".

Jeg har aldri møtt en mann som har snakket negativt om en kvinne fordi hun gikk til sengs med en mann første kvelden.

Jeg har derimot møtt mange kvinner som har snakket negativt om andre kvinner som har gått til sengs med menn den første kvelden. :)

''Mister han interessen fordi du legger deg på rygg for tidlig så er han ikke noe å spare på uansett.''

Jeg har inntrykk av at trådstarter var lei av å måtte legge seg på rygg for å finne ut at hun hadde bare rask over seg.

''Faktisk tror jeg dette er noe jenter har funnet på for å ha en slags unnskyldning eller grunn til at man har blitt dumpet/avvist.''

Kanskje en solid insvevring av virkeligheten.

Tror ikke det er så mange voksne menn som dumper en dame fordi de mener hun var for lett å få til køys. Men det er en del del menn som legger seg etter en dame fordi de tror hun er lett å få til køys (berettiget eller uberettiget). De er kun ute etter en tur i halmen eller to. Så gjør de som fanten, går når de er mette.

Vil man slippe å havne til køys med den arten, kan det være greit å bruke litt tid. Alle er jo ikke ærlige om sine kortsiktige hensikter og har få skrupler med å love og juge. Slik kanskje trådstarter har erfart.

mvh

Om målet er å skremme vekk sengehester før man har vært til sengs med dem, tror jeg uker er for kort tid.

Hvor lenge som er lenge nok er vel en høyst individuell sak.

mvh

Annonse

''Jeg har veldig vanskelig for å forstå at man kan like en jente kjempegodt, ha sex med henne, for så å dumpe henne fordi hun hadde sex for tidlig.''

De tror ikke jeg heller det finnes så mange av. Derimot trenger man ikke å lete så fryktelig grundig for å finne dem som later som de er innstilt på et langt mer forpliktende forhold enn de egentlig er for å få sine runder i halmen før de stikker.

Av begge kjønn finnes det de som først og fremst er ute etter å vise (for seg selv og/eller andre) at de kan få ei/en på kroken. Sportsfiskere. Når fisken er fanget veier og måler de den før de slenger den ut igjen.

mvh

''Jeg har veldig vanskelig for å forstå at man kan like en jente kjempegodt, ha sex med henne, for så å dumpe henne fordi hun hadde sex for tidlig. ''

Tror det kun er kvinner som kan få seg til å tro noe sånt, og dette er vel gjerne noe enkelte kvinner bruker for å heve seg over den "billige tøyta".

Jeg har aldri møtt en mann som har snakket negativt om en kvinne fordi hun gikk til sengs med en mann første kvelden.

Jeg har derimot møtt mange kvinner som har snakket negativt om andre kvinner som har gått til sengs med menn den første kvelden. :)

''Jeg har aldri møtt en mann som har snakket negativt om en kvinne fordi hun gikk til sengs med en mann første kvelden.''

Ikke jeg heller

''Jeg har derimot møtt mange kvinner som har snakket negativt om andre kvinner som har gått til sengs med menn den første kvelden. :)''

Jepp, jeg har samme oppfatning ;-)

''Jeg har aldri møtt en mann som har snakket negativt om en kvinne fordi hun gikk til sengs med en mann første kvelden.

Jeg har derimot møtt mange kvinner som har snakket negativt om andre kvinner som har gått til sengs med menn den første kvelden. :)''

Min statistikk er faktisk stikk motsatt. Så det avhenger tydeligvis helt av hvilke menn og kvinner å støte på.

mvh

Enig med du ;)

Jeg tror cluet er noe annet også jeg se, ikke bare om en ligger første kvelden eller ikke, men hvor stor selvsikkerhet en har og derfor hvilken person man ender med å bli etter sengehoppinga

Menn er fantastisk enkle slik (ikke alle...;) en kvinne med selvsikkerhet, som nyter sex og som har samme selvsikkerheten etter at sexen er uført som før....den kvinnen er ofte interessant etter det første knullet også

Tror jeg...basert på hva jeg har sett, og egen erfaring. Dess yngre og mer usikker jeg har vært, dess oftere har jeg opplevd hva trådstarter beskriver her....dess mer moden, "egosentrert" og selvsikker i voksen alder....dess mer som fluepapir henger mannfolka på... :D

Hjalp ikke at en var lekker som fy i ungdommen og at en ikke er like perfekt i voksen alder nei :)

Voksne, modne og selvsikre kvinner har grepet, det er helt sikkert :)

Gjest Nickløsheletia

Nå har jeg ikke sagt at dette er noe som gjelder alle. Det er faktisk et forslag gitt til bare én person, trådstarter. Hun er lei av hopp-til-køys-på-styrten-metoden fordi den ikke gir de ønskede resultatene for henne.

Så da kan det være en idé å ta noen solide skritt i motsatt retning og gjøre ting _helt_ annerledes.

Nå behøver ikke en mann som har vett til å tøyle snurrebassen en stund være en kjedelig tørrpinn. Tvert imot, kvalitetsbevisst.

For mitt vedkommende fortoner en mann som har et så smalt reportuar at han må ta ut alt allerede første kvelden som både traurig og kjedelig.

;-)

mvh

Jeg tror heller det handler om aa finne den rette mannen jeg og at det handler mindre om hvordan man gjoer det.

Aa finne kjaerligheten er ikke en gaate som skal loeses.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...