Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Vi prøver å bli gravide, har prøvd aktivt i ca fem måneder nå, og hatt en spontanabort i fosterets femte uke. Har vært undersøkt hos gynekolog, og hos undertegnede skal alt være i orden. Nå leser man jo mye rart på nettet - og jeg har vært utsatt for mye stress ifm jobb det siste året. I den forbindelse har jeg også fått noe problemer med huden (noe jeg utelukkende får ifm stressperioder). Ved siden av å forsøke å stresse ned, har jeg brukt et produkt med salicylsyre, noe i ansiktet og noe på rygg. På flere graviditetsfora (hvor det jo står mye rart) har jeg nå lest at dette ikke skal være heldig under graviditet. Er dette riktig, og kan det også motvirke selve unnfangelsen? På forhånd tusen takk! Mvh Mie

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/351011-salicylsyre-og-egg-som-ikke-fester-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man skal ikke bruke midler som kan hemme det som heter prostaglandinsyntesen, noe som er viktig for eggløsningen. Salisylsyre hører til den gruppen, men brukt på huden kan det neppe ha betydning. Stress påvirker ikke befruktningen, med mindre stresset blir så stort at det stopper menstruasjonene totalt. Jeg synes at du skal ta det helt med ro og ikke styre for mye. Den fruktbare periode er i 6 dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen er 14 dager før menstruasjonen forventes. Samleie 2-3 ganger i denne periode er tilstrekkelig. Du husker å spise folat? Lykke til med forsøket, det at du ble gravid er et positivt moment.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...