Gå til innhold

Mann tilbake til x-kona etter 5år.

Anbefalte innlegg

Frustrert voksen dame

Har noen erfaring i og takle det at min samboer siste 5år går tilbake til x-kona, Føler meg bedratt,lurt, osv.

Mister nattesøvnen da dette kverner rundt i hodet hele natten.

Hvordan komme seg videre og klare og legge dette bak seg uten og bruke opp all energien på denne "dustemannen"

Takkenemlig for alle gode råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/351054-mann-tilbake-til-x-kona-etter-5%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har de barn sammen og derfor måttet ha jevnlig kontakt?

Det må være litt uvanlig at man finner tilbake til hverandre igjen etter såpass lang tid som 5 år og særlig når man har vært i et samboerforhold like lenge. Trodde sånne ting som oftest skjedde de 2 første årene etter brudd jeg, men man har vel aldri noen garanti for noe som helst da.

Jeg forstår at dette må være fryktelig vanskelig for deg og at du føler deg misbrukt og lurt. Jeg har dessverre ingen gode råd til deg, annet enn at du nok må innstille deg på at dette ikke blir veldig lett framover.

Sender deg gode tanker og trøst.

Frustrert voksen dame

Hm, var det slik han ble sammen med deg og? (Lure bedra snike og juge til xn) I så fall vet du jo hvorfor... han ER sånn. Da burde det ikke komme som en overaskelse at han gjør det igjen.

Forøvrig, leit. Men lite å gjøre med.

Ja, dessverre var det akkurat som du beskriver, det merkelige er jo at nå er rollene helt ombyttet, men det er bare og innse at dette er en mann man ikke kan stole på dessverre,

Hm, var det slik han ble sammen med deg og? (Lure bedra snike og juge til xn) I så fall vet du jo hvorfor... han ER sånn. Da burde det ikke komme som en overaskelse at han gjør det igjen.

Forøvrig, leit. Men lite å gjøre med.

Det trenger ikke være sånn da. Man har ingen garanti for noe som helst og man styrer ikke følelser. Hvis han og eksen har barn sammen og har funnet tilbake til hverandre igjen, så kan det være en ærlig sak også og at barna deres er glade for det, selv om det er like vondt for hun som nå sitter igjen.

Synes det blir litt feil å stemple han som en dust og dømme på denne måten, uten at vi vet noe mer om historien som har ført til dette som nå har skjedd.

Frustrert voksen dame

Har de barn sammen og derfor måttet ha jevnlig kontakt?

Det må være litt uvanlig at man finner tilbake til hverandre igjen etter såpass lang tid som 5 år og særlig når man har vært i et samboerforhold like lenge. Trodde sånne ting som oftest skjedde de 2 første årene etter brudd jeg, men man har vel aldri noen garanti for noe som helst da.

Jeg forstår at dette må være fryktelig vanskelig for deg og at du føler deg misbrukt og lurt. Jeg har dessverre ingen gode råd til deg, annet enn at du nok må innstille deg på at dette ikke blir veldig lett framover.

Sender deg gode tanker og trøst.

Hei takk for kloke ord, de har ingen barn, men tydligvis hatt

kontakt gjennom disse 5år. IKke bra, men man får bare pine seg igjennom denne tiden.

Annonse

Ja, dessverre var det akkurat som du beskriver, det merkelige er jo at nå er rollene helt ombyttet, men det er bare og innse at dette er en mann man ikke kan stole på dessverre,

Akkurat, da sier jo det litt om han da, når du nå bekrefter at det var slik.

Hei takk for kloke ord, de har ingen barn, men tydligvis hatt

kontakt gjennom disse 5år. IKke bra, men man får bare pine seg igjennom denne tiden.

Så de har ikke barn sammen, det gjør saken enda mer spesiell. Da må de ha hatt kontakt allikevel ja. Nå synes jeg du bare bør være glad for at du ble kvitt fyren faktisk, det vil du sikkert være om en stund når det verste er over også. Jeg hadde ikke hverken turt eller ønsket og tatt ham tilbake igjen om jeg hadde vært eksen hans!

Gjest Elextra

Ja, kan synes slik. Slik du takler det høres det ut til at du er på vei over det allerede.

Minner jo litt om denne filmen fra i fjor: http://www.oslokino.no/incoming/article225270.ece

Frustrert voksen dame

Ja, kan synes slik. Slik du takler det høres det ut til at du er på vei over det allerede.

Minner jo litt om denne filmen fra i fjor: http://www.oslokino.no/incoming/article225270.ece

Dessverre er nok ikke over det, fornuften sier at dette er galskap og glemme hele mannen, men man styrer dessverre ikke sine egne følelser, de tar overtaket og tar fra meg nattesavnen.

Dessverre er nok ikke over det, fornuften sier at dette er galskap og glemme hele mannen, men man styrer dessverre ikke sine egne følelser, de tar overtaket og tar fra meg nattesavnen.

Det verste må være å vite at de to har hatt kontakt "bak kulissene". Det er jo ikke noe man kjapt bestemmer over en kaffekopp at man skal bli sammen med eksen igjen etter 5 år.

Har han holdt deg løpende orientert, eller kom det som et sjokk?

Frustrert voksen dame

Det verste må være å vite at de to har hatt kontakt "bak kulissene". Det er jo ikke noe man kjapt bestemmer over en kaffekopp at man skal bli sammen med eksen igjen etter 5 år.

Har han holdt deg løpende orientert, eller kom det som et sjokk?

Nei absolutt, dette kom som et sjokk, det er problemetm jeg er vel nesten i en sjokk tilstand, at man kan klare og lyve,bedra,osv, ialle år.Uff og uff.

Gjest Elextra

Det er naturlig, men det høres ut til at du er på rett vei.

Annonse

Nei absolutt, dette kom som et sjokk, det er problemetm jeg er vel nesten i en sjokk tilstand, at man kan klare og lyve,bedra,osv, ialle år.Uff og uff.

Ja, det skjønner jeg må være noe av det verste. Hadde han holdt deg løpende orientert om at han kanskje begynte å få tilbake følelsene til eksen, så hadde du visst hvor landet lå og kunnet innstille deg på hva som evt. kunne skje.

Å få det sånn servert som dette her må være ille! Råttent gjort.

Gjest Tror ikke på nissen

Ja, det skjønner jeg må være noe av det verste. Hadde han holdt deg løpende orientert om at han kanskje begynte å få tilbake følelsene til eksen, så hadde du visst hvor landet lå og kunnet innstille deg på hva som evt. kunne skje.

Løpende orientert?????????????? Hvem tror du gjør det ovenfor en ny partner om de vil ha tilbake sin x? Tror du på nissen?

Løpende orientert?????????????? Hvem tror du gjør det ovenfor en ny partner om de vil ha tilbake sin x? Tror du på nissen?

Jo, jeg kjenner til tilfeller hvor det har blitt gjort ja, spilt med åpne kort, og det har gått mye bedre enn gå-bak-ryggen-på utroskap.

Det trenger ikke være sånn da. Man har ingen garanti for noe som helst og man styrer ikke følelser. Hvis han og eksen har barn sammen og har funnet tilbake til hverandre igjen, så kan det være en ærlig sak også og at barna deres er glade for det, selv om det er like vondt for hun som nå sitter igjen.

Synes det blir litt feil å stemple han som en dust og dømme på denne måten, uten at vi vet noe mer om historien som har ført til dette som nå har skjedd.

''Man har ingen garanti for noe som helst og man styrer ikke følelser.''

At livet kommer uten garantier, har du helt rett i.

At man ikke kan styre sine egne følelser, er ikke sant. Man har stor inflytelse på hva som får vokse seg stort og viktig med hvilken oppmerksomhet, logikk og hvilke tanker man mater dem med. Før man forlater den man lever sammen med, har man gjort en haug med _valg_ som man er ansvarlige for.

Det kan finnes formildende omstendigheter for denne mannen. Men at dette er en situasjon han ikke har vært i stand til å kontrollere, er ikke blant unskyldningene.

mvh

Gjest Nickløsheletia

Jeg er litt enig med deg. Vi vet ingenting om omstendighetene rundt bruddet mellom han og kona for 5 år siden. Kan være han som ble dumpet også. Uansett så er det nå ihvertfall et barn som får mor og far under samme tak igjen.

Gjest Elextra

''Hadde han holdt deg løpende orientert om at han kanskje begynte å få tilbake følelsene til eksen, så hadde du visst hvor landet lå og kunnet innstille deg på hva som evt. kunne skje''

Hvem tror du egentlig gjør det? I den grad man informerer kjæresten om noe sånt, har man allerede bestemt seg. Eller tror du man tenker og sier noe sånt som "Jeg tenker mer på min eks enn jeg vil være ved, og tror nå det er en viss fare for at hun og jeg kan bli sammmen igjen, men inntil videre satser jeg på deg, kjære".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...