Gå til innhold

Utroskap, jeg forstår det ikke

Anbefalte innlegg

Gjest Christina81

Hva er det som får mennesker til å være utro? har de en alvorlig mangel på empati, følelser og moral? Jeg snakker ikke om all utroskap. Jeg kan "forstå" utroskap i et veldig dårlig forhold, og at det deretter blir slutt. Eller forholdet dras ut pga barn med i bildet osv.

Men mennesker som er utro og samtidig holder på kjæresten sin, gjenntatte ganger. Som vil ha i pose og sekk og som lyger og lurer. Hvilke mennesker er dette? Jeg hadde aldri hatt hjerte til å gjøre noe slikt. Aldri. Det har hendt at jeg har vært i forhold og fått interesse for andre, slikt skjer. Men da har jeg avsluttet forholdet. Kan noen hjelpe meg å forstå dette? jeg skjønner bare ikke at det er mulig å være så ond.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/351114-utroskap-jeg-forst%C3%A5r-det-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christina81

''Hva er det som får mennesker til å være utro? ''

Kåtskap

Greit nok. Men da må det finnes en kåtskap som er så sterk at ingen kan kontrollere den da? Den har ikke jeg vært borti..Jeg kan være veldig kåt, men kunne aldri gjort slike ting fordet.

Greit nok. Men da må det finnes en kåtskap som er så sterk at ingen kan kontrollere den da? Den har ikke jeg vært borti..Jeg kan være veldig kåt, men kunne aldri gjort slike ting fordet.

Vi er menneskedyr. Noen ganger overgår instinktene fornuften.

Gjest dilter

Jeg kjenner en som holder på på den måten der. Sånn har det vært i alle forholdene han har vært i. Han har ikke dårlig samvittighet og holder på til han blir ferska. Han er en kåt jævel, så jeg forstår behovet, og han elsker jakten på en ny dame. Han har også blit tilgitt flere ganger av den jenta han for tilfellet har hjemme, noe som gjør at han fortsetter fordi det var "greit". Hun tilga jo. Bli kvitt ham, og gjør det med stil. Gjerne ved å svare med samme mynt, eller i det minste late som du har noe på gang med en som er _myyye_ bedre. Tror disse mennene trenger å jekkes ned.

Jeg kjenner en som holder på på den måten der. Sånn har det vært i alle forholdene han har vært i. Han har ikke dårlig samvittighet og holder på til han blir ferska. Han er en kåt jævel, så jeg forstår behovet, og han elsker jakten på en ny dame. Han har også blit tilgitt flere ganger av den jenta han for tilfellet har hjemme, noe som gjør at han fortsetter fordi det var "greit". Hun tilga jo. Bli kvitt ham, og gjør det med stil. Gjerne ved å svare med samme mynt, eller i det minste late som du har noe på gang med en som er _myyye_ bedre. Tror disse mennene trenger å jekkes ned.

''Tror disse mennene trenger å jekkes ned.''

Hva med "disse kvinnene"?

Annonse

Hvis du med "utroskap" kun mener "har sex med andre" så ser du kun på et relativt lite områder.

Hvis du derimot inkluderer i "utroskap" ting som "snakker stygt om partneren foran andre", "snakker ned til partneren", "ikke støtter partneren", "overser partneren", osv. så er det lettere å se hva det handler om.

Det er mange måter å være utro på.

Med vennlig hilsen

Dette er visstnok veldig sammensatt. Noen driter rett og slett i partneren. Mange ønsker sex. Men en stor del ønsker å bli sett på som attraktive.

I mitt forrige forhold var jeg utro flere ganger. Grunnen var definitivt ikke for sexens skyld, men for å føle at "noen vil ha meg". Jeg ble liksom mer værdt da.

I det forholdet jeg er i nå, så har jeg ikke vært utro. Jeg var nok nære en gang, og grunnen den gangen var at jeg virkelig ønsket nærhet med den personen som var "involvert". Ville rett og slett nyte han da han tenner meg på alle plan.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...