Gå til innhold

Sterk reaksjon på Citalopram (10mg)

Anbefalte innlegg

HÅRAVFALL OG CITALOPRAM: Citalopram (10mg) ble i februar d.å. foreskrevet mot stress og angst. Etter 1-2 dagers bruk oppdaget jeg et stort håravfall over hele hodet, og spesielt på fremre delen av hodet hvor hår på begge sider har totalt blitt borte og ellers kraftig fortynnet (Citalopram ble avsluttet etter 2 ukers bruk). Dette håravfallet er ikke relatert til stress direkte. Hårfallet arter seg slik at det er striper på en 2-4mm hvor håret er falt helt ut, med tilsvarende striper hvor håret er men da kraftig fortynnet. Håret er fortsatt ikke tilbake, og noe forverring kan ses. Det er noe bevis for at Citalopram kan lede til alopecia areata, men siden hårtapet var så drastisk på kort tid (1-2 dg), tror jeg at det kan være noe annet? Diffust alopecia areata er ikke lett å sette diagnose på i henhold til hudlege. Jeg forsøkte Diprosalic liniment i 5 dager (1 g per dg) som medførte en vedvarende hevelse på begge sider av ansiktet mer eller mindre symmetrisk. Jeg har seboreisk eksem og benyttet Diprosalic tidligere uten tilsvarende reaksjon. 2 ukers bruk av antihistaminer har ikke redusert hevelsen. Jeg håper på konkrete forslag til diagnose og mulig behandling. Stevens-Johnsons reaksjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/351139-sterk-reaksjon-p%C3%A5-citalopram-10mg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...