Gjest navn til besvær Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 noen jeg kjenner har gitt barnet sitt navnet Anne-Kristiin ( la til en ekstra i for å vise hvor trykket ligger hen). Jeg har veldig lett for å si Ann-Kristin. Det er den varianten jeg kjenner best. Men det er vel lettere å si det sånn rent artikulatorisk også? Og hva med navnet Ann-Kristine? Blir ikke det litt halt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 I mine ører lyder Ann-Kristin eller Anne Kristine best, både Ann Kristine og Anne Kristin blir litt tungt synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Synes Ann-Kristin er litt kjedelig. Anne Kristin(e) er bedre etter min smak Hva med Kristiane ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hvis de skal ha trykket på andre i i Kristin, synes jeg det er lettere med Ann foran enn med Anne. Med trykk på første stavelse (som i f.eks. Bente eller Wenche) synes jeg Anne passer best. Men dette kan også være litt dialektavhengig. Til Kristine synes jeg Anne passer best. Men Anne Kristine blir uansett i lengste laget for meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.