Madelenemie Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hei! I perioder hvor jeg har mye å gjøre, jobber kanskje hele dager og netter er det naturlig at man ikke orker sex de få timene man skal sove. Fordi min mann har det jeg vil kalle et stort sexbehov foreslo jeg en gang for han at han kanskje burde fått en venninne. Jeg mente da en som kunne være hans elskerinne. Min mann ble ikke bare lei seg, men sjiokkert og skuffet. Jeg skjønte det siste fordi vi er kristne mennesker, jeg burde på den måten ikke sagt noe slikt, men på den andre siden sa jeg det av kjærlighet til han. Jeg var ikke forberedt på hvor såret han skulle bli og jeg vil aldri foreslå dette for han igjen. Jeg har tenkt på det men jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor han ble så såret? Jeg snakket jo ikke om noen skillsmisse, men ren sex. Ikke om svik engang fordi det ville være helt i orden for meg. Fordi jeg Kjenner min mann og hans behov. Og jeg vet hvor opptatt jeg i perioder blir av mine ting og mitt arbeide. Jeg følte det litt som om han trodde jeg ikke elsket han lenger, men det var jo nettopp fordi jeg ser han og hans behov at jeg kom med dette uanstendige forslaget i hans øyne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351203-hvorfor-ble-min-mann-lei-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg gjetter - spør heller mannen din.. Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Unnskyld min direkthet, men husker jeg rett om det er du som har asberger? I såfall tror jeg det handler om at din mann har sterke (og monogame) følelser for deg, og ikke ønsker å dele deres intime kjærlighetsrom for andre. Kanskje ble han lei seg for at du gjennom forslaget ditt viste at du ikke føler det likedan? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351203-hvorfor-ble-min-mann-lei-seg/#findComment-3002800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ebbas Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Kanskje han ble lei seg fordi han ønsker seg sex med DEG og ikke noen andre? Fordi han ønsker at du skal prioritere tid og energi til å ha sex med ham, istedetfor et "storsinnet" forslag om å få seg ei elskerinne? Kanskje han er lei seg fordi du ikke vil dele sex med HAM, men at du ser på det som en ufølsom ting som han kan gjøre med hvemsomhelst, bare han ikke maser på deg? Jeg synes du er svært storsinnet som tilbyr ham denne muligheten, men jeg vet at jeg hadde lurt på om mannen min ikke elsket meg om han hadde tilbudt meg det samme. Betyr det så lite, liksom..? :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351203-hvorfor-ble-min-mann-lei-seg/#findComment-3002806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke 50 bedrevitende Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 ærlig talt det må du spørre mannen om..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351203-hvorfor-ble-min-mann-lei-seg/#findComment-3002811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Kanskje han ble lei seg fordi han ønsker seg sex med DEG og ikke noen andre? Fordi han ønsker at du skal prioritere tid og energi til å ha sex med ham, istedetfor et "storsinnet" forslag om å få seg ei elskerinne? Kanskje han er lei seg fordi du ikke vil dele sex med HAM, men at du ser på det som en ufølsom ting som han kan gjøre med hvemsomhelst, bare han ikke maser på deg? Jeg synes du er svært storsinnet som tilbyr ham denne muligheten, men jeg vet at jeg hadde lurt på om mannen min ikke elsket meg om han hadde tilbudt meg det samme. Betyr det så lite, liksom..? :-( Signerer dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351203-hvorfor-ble-min-mann-lei-seg/#findComment-3002820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Tror det står mye rett i Ebba sitt svar her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351203-hvorfor-ble-min-mann-lei-seg/#findComment-3002821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Kanskje han ble lei seg fordi han ønsker seg sex med DEG og ikke noen andre? Fordi han ønsker at du skal prioritere tid og energi til å ha sex med ham, istedetfor et "storsinnet" forslag om å få seg ei elskerinne? Kanskje han er lei seg fordi du ikke vil dele sex med HAM, men at du ser på det som en ufølsom ting som han kan gjøre med hvemsomhelst, bare han ikke maser på deg? Jeg synes du er svært storsinnet som tilbyr ham denne muligheten, men jeg vet at jeg hadde lurt på om mannen min ikke elsket meg om han hadde tilbudt meg det samme. Betyr det så lite, liksom..? :-( bra svart, jeg skriver under. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351203-hvorfor-ble-min-mann-lei-seg/#findComment-3002859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Unnskyld min direkthet, men husker jeg rett om det er du som har asberger? I såfall tror jeg det handler om at din mann har sterke (og monogame) følelser for deg, og ikke ønsker å dele deres intime kjærlighetsrom for andre. Kanskje ble han lei seg for at du gjennom forslaget ditt viste at du ikke føler det likedan? Hei! du husker helt riktig, jeg er den som har asperger. Så bra dere husker?? Jeg har også et greit forhold til sex, men i perioder hvor jeg arbeider mye som før eksamen eller oppgaver syns jeg likosm det er vanskelig å tenke på sex. Jeg takker for svarene, vet ikke helt om jeg forstod ebba sitt svar, men jeg tror det?? Kanskje er sex for meg mye en nytelse, jeg kanskje alt for fort teoretisk tenker man jo kan ha og dele med et annet menneske man er tiltrukket av. (dette er ikke lett for meg å si for jeg er monogam). Når jeg likevel sier det er det for å prøve å forklare hvorfor jeg kunne komme med dette sårende forslaget til min mann som rett ut rystet og sjokkerte han. Som jeg sa, jeg vil ikke foreslå det igjen, jeg skjønte han ble såret, og det vil jeg ikke, min mann er svært snill mot meg og min aller beste venn i denne verden, jeg elsker han høyt. Jeg ser bare hans enorme lengsel etter sex, men jeg tror nok den er så rettet mot meg at derfor ja så ble det sårende for han når jeg foreslo dette. dessuten er min mann kristen og veldig hensynsfull og rettferdig, han vil ikke såre kvinner eller få kvinner til å føle seg utnyttet, og kanskje han føler det er et element av utnyttelse også i mitt forslag, men mitt forslag var jo basert på at 2 mennesker er inneforstått med livssituasjon og sivilstatus. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351203-hvorfor-ble-min-mann-lei-seg/#findComment-3003383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Kanskje han ble lei seg fordi han ønsker seg sex med DEG og ikke noen andre? Fordi han ønsker at du skal prioritere tid og energi til å ha sex med ham, istedetfor et "storsinnet" forslag om å få seg ei elskerinne? Kanskje han er lei seg fordi du ikke vil dele sex med HAM, men at du ser på det som en ufølsom ting som han kan gjøre med hvemsomhelst, bare han ikke maser på deg? Jeg synes du er svært storsinnet som tilbyr ham denne muligheten, men jeg vet at jeg hadde lurt på om mannen min ikke elsket meg om han hadde tilbudt meg det samme. Betyr det så lite, liksom..? :-( Hei! Prøver å svare deg.... Sex for meg er nytelse, kanskje er det for lite følelser nærhet i den måten jeg har sex på. Kanksje er det her det ligger, forskjellen på min mann og meg??. Jeg er lei meg for at jeg er sånn på noe vis, men ditt svar åpner litt øynene mine både for min egen "måte og motiv for sex", samt min manns lengsel etter kjærlighet. En lengsel som han med ord har forklart innehar et savn etter mere følelser.... Jeg har store følelser for han, men når jeg ser han sove, blir jeg fyldt med lengsel og beundring for alt han er, men når han er våken og ser meg er det som om jeg ikke kan komme han helt nær... men han vet at jeg elsker han uendelig, men nærhet er så fryktelig vanskelig... men vi lever og elsker på vår måte, likevel er det fint at jeg lærer teoretisk hvordan han føler/tenker/lengter/savner, for av det kan jeg strekke meg, litt og litt lenger for å møte han i hans ensomhet. Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351203-hvorfor-ble-min-mann-lei-seg/#findComment-3003386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ebbas Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hei! Prøver å svare deg.... Sex for meg er nytelse, kanskje er det for lite følelser nærhet i den måten jeg har sex på. Kanksje er det her det ligger, forskjellen på min mann og meg??. Jeg er lei meg for at jeg er sånn på noe vis, men ditt svar åpner litt øynene mine både for min egen "måte og motiv for sex", samt min manns lengsel etter kjærlighet. En lengsel som han med ord har forklart innehar et savn etter mere følelser.... Jeg har store følelser for han, men når jeg ser han sove, blir jeg fyldt med lengsel og beundring for alt han er, men når han er våken og ser meg er det som om jeg ikke kan komme han helt nær... men han vet at jeg elsker han uendelig, men nærhet er så fryktelig vanskelig... men vi lever og elsker på vår måte, likevel er det fint at jeg lærer teoretisk hvordan han føler/tenker/lengter/savner, for av det kan jeg strekke meg, litt og litt lenger for å møte han i hans ensomhet. Takk Kanskje du nesten kunne skrive noe av det du skrev nå til ham. Han forstår det nok på et logisk fornufts-v is, men kanskje ikke med følelsene. Da hjelper det å få gjentatt og bekreftet ting. Det du skrev om hvordan du følte når du ser ham sove er nydelig og rørende. Man har ofte forskjellige måter å vise kjærlighet på, og man forstår jo best den som "snakker kjærlighet" på samme språk som en selv. Man trenger å lære seg kjærlighetsspråket til den andre, men ofte vil det være vanskelig å helt fatte kjærligheten den andre uttrykker likevel, spesiel i tider man føler seg litt svak og usikker. Noen uttrykker kjærlighet med ord, andre med gaver eller gjerninger. Noen uttrykker kjærlighet ved å bruke tid på den andre. Noen bruker alle uttrykk, andre bruker nesten ingen. Hvis man selv setter ord veldig høyt, vil mangelen på "jeg elsker deg" kunne være så tung å svelge at man ikke klarer å se og verdsette at den andre sier "jeg elsker deg" så ofte han kan, bare at han...reparerer bilen din i stedet for å si det med ord. Det ble en lang digresjon. Det jeg egentlig ville si eller spørre om, er om du legger så lite følelser i sex som du tror? Du sier at du er mest opptatt av nytelsen. Men er du sikker på det? Kunne du hatt sex med hvem som helst for å oppnå nytelsen, eller vil du bare ha det med mannen din? Dette kan jo også være en tanke som bekymrer ham eller gjør ham trist. Hvis du vet at du bare vil ha den nytelsen med HAM, så ville jeg uttrykt det til ham, for det tror jeg han trenger å høre. :-) Klem, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351203-hvorfor-ble-min-mann-lei-seg/#findComment-3004952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Han er vel en av dem som (heldigvis) har sex med en hel person - ikke bare en kropp. Kan forstå at han ble såret, og det skal du jo bare være glad for! Det viser at sexen ikke bare er et dyrisk behov hos ham, men et ønske om også å være nær _deg_. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351203-hvorfor-ble-min-mann-lei-seg/#findComment-3004958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ebbas Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Kanskje du nesten kunne skrive noe av det du skrev nå til ham. Han forstår det nok på et logisk fornufts-v is, men kanskje ikke med følelsene. Da hjelper det å få gjentatt og bekreftet ting. Det du skrev om hvordan du følte når du ser ham sove er nydelig og rørende. Man har ofte forskjellige måter å vise kjærlighet på, og man forstår jo best den som "snakker kjærlighet" på samme språk som en selv. Man trenger å lære seg kjærlighetsspråket til den andre, men ofte vil det være vanskelig å helt fatte kjærligheten den andre uttrykker likevel, spesiel i tider man føler seg litt svak og usikker. Noen uttrykker kjærlighet med ord, andre med gaver eller gjerninger. Noen uttrykker kjærlighet ved å bruke tid på den andre. Noen bruker alle uttrykk, andre bruker nesten ingen. Hvis man selv setter ord veldig høyt, vil mangelen på "jeg elsker deg" kunne være så tung å svelge at man ikke klarer å se og verdsette at den andre sier "jeg elsker deg" så ofte han kan, bare at han...reparerer bilen din i stedet for å si det med ord. Det ble en lang digresjon. Det jeg egentlig ville si eller spørre om, er om du legger så lite følelser i sex som du tror? Du sier at du er mest opptatt av nytelsen. Men er du sikker på det? Kunne du hatt sex med hvem som helst for å oppnå nytelsen, eller vil du bare ha det med mannen din? Dette kan jo også være en tanke som bekymrer ham eller gjør ham trist. Hvis du vet at du bare vil ha den nytelsen med HAM, så ville jeg uttrykt det til ham, for det tror jeg han trenger å høre. :-) Klem, Må nesten svare på mitt eget innlegg, jeg er litt trøtt og skriver/tenker rotete. Det jeg ville fram til med mitt prat om "måter å uttrykke kjærlighet på" var noe i retning av dette: Jeg gjetter at mannen din (blant annet) i stor grad uttrykker og forbinder kjærlighet med et seksualliv med sitt hjertes utkårede, nemlig deg. Sex er ett av kjærlighetsspråkene hans. Jeg kan tenke meg til at ditt forslag har gjort ham sårende oppmerksom på at du ikke snakker kjærlighet tilbake på det samme språket. Og siden sex er er et sterkt kjærlighetsspråk for ham, er det lett å da dra den slutningen at du ikke elsker ham, når du er villig til å "gi bort" denne delen av livet til noen andre. Du blir nødt til å hjelpe ham til å tolke og forstå dine uttrykk for kjærlighet, og du blir nødt til å lære deg hans uttrykk. Det er viktig at dere ser hvor mye dere elsker hverandre, språkforviklinger eller ikke. Og det er nødvendig å hjelpe hverandre litt, gå hverandre i møte. :-) Du sier du nyter sex, men at han har sterker drifter, og at du blir ofte oppslukt og opptatt av jobben din. Er det mulig for deg å sette av noen tidsluker likevel, til det som du selv nyter, og som du nå kanskje aner at betyr mye for at han skal føle seg elsket (i tillegg til at han garantert nyter det.. :-))? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351203-hvorfor-ble-min-mann-lei-seg/#findComment-3004991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ebbas Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Han er vel en av dem som (heldigvis) har sex med en hel person - ikke bare en kropp. Kan forstå at han ble såret, og det skal du jo bare være glad for! Det viser at sexen ikke bare er et dyrisk behov hos ham, men et ønske om også å være nær _deg_. Tiltredes. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351203-hvorfor-ble-min-mann-lei-seg/#findComment-3004997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Må nesten svare på mitt eget innlegg, jeg er litt trøtt og skriver/tenker rotete. Det jeg ville fram til med mitt prat om "måter å uttrykke kjærlighet på" var noe i retning av dette: Jeg gjetter at mannen din (blant annet) i stor grad uttrykker og forbinder kjærlighet med et seksualliv med sitt hjertes utkårede, nemlig deg. Sex er ett av kjærlighetsspråkene hans. Jeg kan tenke meg til at ditt forslag har gjort ham sårende oppmerksom på at du ikke snakker kjærlighet tilbake på det samme språket. Og siden sex er er et sterkt kjærlighetsspråk for ham, er det lett å da dra den slutningen at du ikke elsker ham, når du er villig til å "gi bort" denne delen av livet til noen andre. Du blir nødt til å hjelpe ham til å tolke og forstå dine uttrykk for kjærlighet, og du blir nødt til å lære deg hans uttrykk. Det er viktig at dere ser hvor mye dere elsker hverandre, språkforviklinger eller ikke. Og det er nødvendig å hjelpe hverandre litt, gå hverandre i møte. :-) Du sier du nyter sex, men at han har sterker drifter, og at du blir ofte oppslukt og opptatt av jobben din. Er det mulig for deg å sette av noen tidsluker likevel, til det som du selv nyter, og som du nå kanskje aner at betyr mye for at han skal føle seg elsket (i tillegg til at han garantert nyter det.. :-))? Hei! Takk for fint svar, jeg skal lese det igjen, det skal jeg tenke mer på, takk for forståelsen og ikke fordømmelse. Ja kanskje kan jeg vise min mann det jeg skriver noen ganger, har mye lettere for å utrykke meg skriftlig. Vi har skrevet til hverandre noen ganger, min mann syns det er en fin måte å lære meg å kjenne fordi han vet mine vansker med det muntlige og når jeg er sammen med han eller andre. Ja jeg er glad når jeg ser han sove, da vet jeg at han ikke er noen god praktisk løsning som kun forsørger meg, da kjenner jeg at det er kjærlighet det jeg føler for han. Jeg vet i mitt hjertet at jeg alltid vil være der for han på min måte, jeg kunne aldri svikte han, jeg skal ta meg av han når han trenger min hjelp en dag, når han blir gammel og syk, Men om jeg legger så lite følelser i sex? Kankje slett ikke, de er bare anderledes, nei jeg kunne ikke hatt sex med noen andre enn han, det tok tid for meg å kjenne at sex er noe fint, dette fordi jeg aldri hadde vært med noen andre og ikke hadde så lett for intimitet. Men med han er det lettere, jeg er liksom helt trygg på han, han har et godt hjertet, det fineste jeg vet, jeg blir glad inni meg når jeg tenker på min mann. Men det litt sånn at alle mennsker er aller best på avstand, også venner, bare jeg vet de har det bra, at jeg vet hvor de befinner seg osv... Jeg plasserer ofte min mann også, roper på han, han svarer ja, jeg vil bare da vite hvor i verden han er, jeg vil ikke at han skal komme til meg. Jeg føler meg bare så ufølsom når det gjelder sex, kanskje mest fordi han har sagt det, sammenliget meg med en viss person, eller med menn som bare er ute etter selve sexen. Siden jeg ikke er glad i kosing, men det må være passe, og poenget må være orgasme, ikke utsette poenget, det er kanskje han som har fått meg til å tenke at jeg er ufølsom når det kommer til dette med sex. Men nå er min mann veldig glad i kos, kos og kos, jeg tror det kan ha noe med hans gode oppvekst og nære tilknyttning til sin mamma. Derfor er han også et fantastisk følelsemenneske, men det er vist veldig bra sier min psykiater og jeg tror hun har rett. Jeg skal se hva jeg kan gjøre videre med saken? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351203-hvorfor-ble-min-mann-lei-seg/#findComment-3006926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Om min kjære hadde foreslått at jeg skulle ta meg en elsker om jeg ville ha mer sex enn ham så hadde jeg blitt svært skuffet og lei meg. Som flere andre her sier - det er jo HAM jeg vil ha sex med, ikke en hvilken som helst penis! Da kunne jeg jo like gjerne være singel og pult rundt som det passet meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351203-hvorfor-ble-min-mann-lei-seg/#findComment-3007687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.