MHC Skrevet 14. september 2001 Del Skrevet 14. september 2001 Min første datter ble født raskt, fikk pressrier 5 timer etter første ri som kom samtidig som vannet gikk. (Hadde ingen tegn før det.) Jordmor ble pluttselig bekymret for fosterlyden + at det kom missfarget fostervann på slutten. Det ble da klippet en god del uten bedøvelse for å få barnet raskt ut. Hun hadde da navlestrengen rundt halsen og kroppen, men kom raskt til seg selv og alt var bra. Har ikke tenkt så mye på dette før nå når jeg venter neste barn i januar. Hvor stor er sjangsen for at det sanne vil skje igjen? Leser sykehuset journalen fra forige fødsel ved innleggelse? Skal føde på Haukeland oggså denne gangen. Bør jeg gjøre jordmor på vakt oppmerksom på hva som skjedde sist? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35123-navlestreng-rundt-halsen-under-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 15. september 2001 Del Skrevet 15. september 2001 Som jeg nettopp skrev i et annet innlegg, så er det ganske så utrolig hvor akrobatisk de små barna kan være i magen, uten at det faktisk byr på større problemer med navlesnoren. Det er ikke uvanlig at de kommer ut med navlesnoren en gang rundt halsen, og som oftest er dette helt greit. Det er i de tilfeller hvor navlesnoren blir så stram at surstofftilførselen blir redusert eller forhindret, at det blir risikabelt. Ut i fra det du forteller fra din fødsel, er det klart at din datter fikk litt problemer mot slutten. Når fostervannet blir misfarget, fordi barnet har sluppet avføring, skyldes det at surstofftilgangen har vært sparsom over en periode. Det er kun når dette skjer over lengre tid, at man blir redd for barnets helse. Det er ikke noen stor risiko for at dette skal skje med deg igjen. Det var tilfeldig, og det finnes ingen grunn til å anta at noen kvinner er disponert for dette problemet. Synes likevel at du skal fortelle det til din jordmor under fødsel, så du får den ro og trygghet du trenger for å ikke fokusere for mye på den forrige opplevelsen din mens du jobber med å få ut ditt neste barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35123-navlestreng-rundt-halsen-under-f%C3%B8dsel/#findComment-135144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.