Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Store avgjørelser tar vi alltid sammen og vi må bli enige.

Hvilke / hvem sine argumenter som veier tyngst kommer i stor grad an på temaet. Vi er såpass ulike at vi på mange områder er sjeleglad for å slutte oss til den andres anbefaling... Enkelte avgjørelser kan ta tid...

;-)

mvh

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen i det du sier her. Jeg har mått kjempe lenge med "gjør det selv" mannen for å skaffe hjelp til en del prosjekter. Og atpåtil tar han æren av å ha vært "så lur å kjøpe seg fritid" selv...*hmf*

Jeg bør sikkert føle meg beæret når han kommer og spør "hvor vil du ha kontaktene på det nye badet?" ....Øh...? Der hvor de vanligvis er plassert...? (tenke seg til at det ikke er en lov på hvor kontaktene skal stå, uhørt!)

Forøvrig er jeg ganske mye sjef ettersom han aldri er tilstede! :0)

''...tenke seg til at det ikke er en lov på hvor kontaktene skal stå, uhørt!..''

I våtrom er det i hvert fall en lov som sier hvor de ikke får stå, om det hjelper.

;-)

mvh

Gjest prøver å gjøre det begge to.

Når det gjelder barna så prøver vi å ta alle avgjørelser i fellesskap. Men jeg har nok alikevel bestemt mest når det gjelder viktige ting i deres liv.

Ellers så har vi en en god deal. Når vi skal handle noe stort som koster penger så gjør vi det annen hver gang sånn ca. men vi gjør alikevel ikke noe bak ryggen på den andre. Og synes partneren at vi ikke har penger nok til den dyre tingen der og da, ja så må vi vente en stund ekstra før vi kan kjøpe det.

Dette gjelder møbler, biler, båter , klær som er dyre og som vi egentlig ikke har bruk for annen enn at vi har ekstra lyst på til en spesiell anledning. Feks. finkjole eller dress eller noen ekstra pensko selvom man har noe i skapet.

Synes at det er grei løsning. Økonomien avgjør og vi er mennesker som lever i nuet og ikke gidder å spare til noen alderdom. Her og nå med barna er til enhver tid viktigst og vi skal kooose oss mest mulig .

Partner passer på økonomien generellt siden jeg ikke liker å stelle med det. Føler meg ikke tilsidesatt for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...