Gå til innhold

Ufølsom hud?

Gjest Er min hud følelsesløs? Mann 51.

Anbefalte innlegg

Gjest Er min hud følelsesløs? Mann 51.

Jeg bor på landet og har mye besøk av diverse insekter,Både mygg og klegg er meget irriterende,og jeg slår hard ned på deres besøk på min hud.Prøver å holde mitt soverom insektfritt ved å stenge vinduet på dagtid og bare åpne det når jeg legger meg.Umulig å sove i 25+ grader med dyne over seg.

Husfluer ser jeg spaserer på min hud uten at jeg merker noe der huden er hårløs.Noen ganger merker jeg noe på huden men ser ingenting,kan det være insekter som er så små at jeg ikke kan se de,men at de treffer et hår,der de spankulerer over min hud?

Der jeg har hår vil jeg merke at noe beveger seg.Er det slik å forstå at selve huden er følelsesløs for "ting" under 0,1 eller 0,01 gram? Synes vel dette er litt av ett mysterium.Har ingen ufølsomme områder på huden som jeg vet om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/351309-uf%C3%B8lsom-hud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel slik at vi rett og slett ikke kjenner alt mulig. Man kan dessuten venne seg ting som tidligere var irriterende. Om du vil teste følelsen i huden, så får du en du kjenner til å pirke deg med f.eks en tynn binders, stiv fiskesen el.l. mens du selv ser bort. Da ser du ikke når huden blir berørt, og dermed kjenner du det når den blir det. Dersom du ikke gjør det, er det tegn på nedsatt følelse. I så fall ville jeg anbefale deg en tur til fastlegen.

Måten jeg beskriver blir brukt til å sjekke følsomhet i føttene til mennesker med diabetes - fordi en komplikasjon av sykdommen nettopp kan være nedsatt følelse. Siden jeg selv har diabetes, har jeg sett hvor effektivt det blir når man ser vekk, og dermed er helt avhengig av å kjenne hvert pirk og si at man kjenner det.

Innsektsstikk kan jo føre til arrdannelse om man har fått det i virkelig stor stil på samme sted, men det tror jeg nok du ville merke/se. Arrvev har mindre nerver og derav mindre følelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/351309-uf%C3%B8lsom-hud/#findComment-3004502
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...