Gå til innhold

Far tar medisiner -bør jeg unngå å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest Toksinia

Hei. Samboeren min tar 50 mg Dapson daglig, det har han gjort i ca ett år nå, heldigvis uten skadelige bivirkninger. Han følges godt opp av lege med blodprøver o.l. ofte. Men nå leste jeg nylig i legemiddelhåndboken av "Dapson er et av de mest toksiske legemidler vi har" og at det kunne være kromosomendrende og kreftfremkallende. Jeg mener dette kan tolkes slik at denne medisinen kan skade genene hans? Og er det da større sjanse for at sædcellene vil ha genskader som overføres til et evt foster også`? Hvor stor sjanse er det i så fall? Jeg bruker ikke prevensjon for tiden, fordi vi uansett er i en slik livssituasjon at et barn til bare ville vært velkomment. Men nå ble jeg bekymret. Bør jeg bruke prevensjon likevel? Bør vi ikke prøve å få barn før han har sluttet med medisinen? Hva om han må gå på denne medisinen resten av livet?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...