Gå til innhold

Sløret syn.

Gjest Hilsen forøyd 52-åring.

Anbefalte innlegg

Gjest Hilsen forøyd 52-åring.

For 2 uker siden hadde jeg øyelokkoperasjon, stingene tok jeg for 1 uke siden. Høyre øyet har vært noe sårt hele tiden. Det renner ikke så mye, men det virker som om det ligger væske på øyet som gjør at jeg ser sløret. Jeg må blunke flere ganger for å klarne synet. Jeg har fått øyedråper som jeg har brukt i en uke, uten at jeg synes det har hjulpet. Er det normalt at synet blir sløret, og skal jeg fortsette med øyedråper? Operasjonen var for øvrig vellykket, og jeg er fornøyd med resultatet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/351447-sl%C3%B8ret-syn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Hvis synet klarner etter at du har blunket noen ganger er det sannsynligvis ikke alvorlig. Den mest vanlige årsak er litt tåreflod, slik som kan skje om nedre øyelokk "slipper" fra øyeeplet etter nedre øyelokksplastikk, eller litt hevelse i øyet i fbm cantopexi (stramming av ytre øyenvinkel). Begge deler gir seg etter noen uker. Sjeldne øyensykdommer må selvsagt utelukkes om tilstanden mot formodning skulle vedvare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/351447-sl%C3%B8ret-syn/#findComment-3006797
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...