Gjest Noe angst og mye depresjon. Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Er bipolar og sover gjerne 10-12 timer i døgnet.Hva annet kan skje enn at man blir veldig uopplagt,og kanskje sitter oppe om natten?Man får selvfølgelig gjort mye mindre enn når man bare sover 5-8 timer,men jeg føler ikke noen plager selv."Våkner" altid helt ved 15 tiden.Blir både 1 og 2 kaffekopper i 12 tiden når jeg våkner.En typisk natt er at jeg sover fra kl 03-12,dvs 9 timer. Så kan jeg bli så trøtt etter middag at jeg må sove en time til. Prøver derfor å spise middag i 16-17 tiden så jeg er våken til kl 19 og dagsrevyen.Har jeg forsovert meg kl 18-20 blir det ikke mer kaffe den dagen.Ellers blir det en kopp kl 19.Forsøker å drikke maks 3 kopper kaffe per dag eller 0,9 liter.Jeg må opp 1-2 ganger om natten for å late vannet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351562-er-det-skadelig-%C3%A5-sove-for-mye/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nerda Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Jeg tror ikke det er farlig for kroppen på noe måte, men den liker ikke oversoving. Vi er dog så forskjellig skrudd i hop at det å sove i 11 timer f.eks. ikke behøver å bety noe unormalt. Jeg har migrene, og kan få utløst anfall om jeg sover for mye. Høres merkelig ut, men det er flere som opplever det. Ellers kan jeg bli så uopplagt at dagen blir ødelagt. Jeg trenger selv 8-9 timer søvn for å funke ideelt. Er selv biplar, har ptsd, og noen somatiske problemer. Derfor ser jeg på det med å trenge litt ekstra mye søvn som sannsynlig fordi jeg har en mer krevende dag enn mange andre. Eller at sykdommene i seg selv rett og slett vil ha mer søvn. Depresjon er jo en råtten sak som gjør en uopplagt. Da er det ikke gunstig å sove for mye utover dagen/snu døgnet etter min erfaring. Det gjør bare alt verre. Så.. Det å sove for mye er neppe veldig skadelig for kroppen, men jeg tror heller ikke det er noe sunt. Kroppen har jo en innstilt rytme med enkelte hormoner f.eks. Jeg tror nok det har sine grunner at man anbefales å helst stå opp/legge seg til noenlunde samme tid hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351562-er-det-skadelig-%C3%A5-sove-for-mye/#findComment-3007923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Noe angst og mye depresjon Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Jeg tror ikke det er farlig for kroppen på noe måte, men den liker ikke oversoving. Vi er dog så forskjellig skrudd i hop at det å sove i 11 timer f.eks. ikke behøver å bety noe unormalt. Jeg har migrene, og kan få utløst anfall om jeg sover for mye. Høres merkelig ut, men det er flere som opplever det. Ellers kan jeg bli så uopplagt at dagen blir ødelagt. Jeg trenger selv 8-9 timer søvn for å funke ideelt. Er selv biplar, har ptsd, og noen somatiske problemer. Derfor ser jeg på det med å trenge litt ekstra mye søvn som sannsynlig fordi jeg har en mer krevende dag enn mange andre. Eller at sykdommene i seg selv rett og slett vil ha mer søvn. Depresjon er jo en råtten sak som gjør en uopplagt. Da er det ikke gunstig å sove for mye utover dagen/snu døgnet etter min erfaring. Det gjør bare alt verre. Så.. Det å sove for mye er neppe veldig skadelig for kroppen, men jeg tror heller ikke det er noe sunt. Kroppen har jo en innstilt rytme med enkelte hormoner f.eks. Jeg tror nok det har sine grunner at man anbefales å helst stå opp/legge seg til noenlunde samme tid hver dag. Da prøver jeg å stå opp kl 11 en uke og 10 neste.Da jeg har håp om en 50% jobb,vil jeg forsøke å snu døgnet og stå opp i 8-9 tida. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351562-er-det-skadelig-%C3%A5-sove-for-mye/#findComment-3008067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.