Gå til innhold

Kaffetrakter/kaffemaskin

Anbefalte innlegg

Nei, det er det "neppe" ikke. Men jeg drikker ikke mye kaffe. Og når jeg drikker det, så synes jeg Løfbergs lilla er vidunderlig. Tilberedt i en helt vanlig kaffetrakter:-)

Kan jeg få lov til og synes det? Selv om det er utdatert og umoderne?

Jeg ser ingen her som nekter deg å mene at sokkevann er deilig, hvis du ønsker det.

Foreløpig er det du som kaller andres kaffe for "jåleri".

Fortsetter under...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

19

• ShitDiddelyDo

17

• Sør

15

• morsan

7

Mest aktive i denne tråden

Sammenlign en kopp traktekaffe (som har vært på en kanne en time eller to), men en "ordentlig" kopp kaffe, så ser du at forskjellen faktisk er veldig stor.

Det er fremdeles slik at man merker: "dette var god kaffe" hver gang man drikker det.

Med vennlig hilsen

Vi snakker da ikke om kaffe som har stått på kanne en time eller to..Grøss:-( Nytraktet, det må den være, selvfølgelig.

ShitDiddelyDo

Vi snakker da ikke om kaffe som har stått på kanne en time eller to..Grøss:-( Nytraktet, det må den være, selvfølgelig.

Det er enorm forskjell også på kaffen du kjøper på Rimi og kaffen du kjøper på f.eks. Kaffebrenneriet (nå tror snart folk jeg jobber der ...).

Prøv! Kjøp en pose. Jeg tviler i så fall på at du drikker Ali igjen med det første.

(Med forbehold om at jeg ikke vet hvordan deres utvalg blir som traktekaffe).

Jeg ser ingen her som nekter deg å mene at sokkevann er deilig, hvis du ønsker det.

Foreløpig er det du som kaller andres kaffe for "jåleri".

Ja, den som nekter for at det og drikke kaffe har blitt en motesak/jåleri, kan ikke ha stort med egne meninger - kritisk sans:-) Når ble nytraktet kaffe "sokkevann"? Da industrien bestemte seg for at de ville de annerledes? For og tjene mye mer penger?

Det er enorm forskjell også på kaffen du kjøper på Rimi og kaffen du kjøper på f.eks. Kaffebrenneriet (nå tror snart folk jeg jobber der ...).

Prøv! Kjøp en pose. Jeg tviler i så fall på at du drikker Ali igjen med det første.

(Med forbehold om at jeg ikke vet hvordan deres utvalg blir som traktekaffe).

Jeg har prøvd utallige kaffeslag opp gjennom årene. Og jeg har til og med kjøpt bønner som jeg har malt selv. Men det er mulig at mine smaksløker er for dårlige - for jeg kjenner ikke noen vesentlig forskjell:-(

ShitDiddelyDo

Ja, den som nekter for at det og drikke kaffe har blitt en motesak/jåleri, kan ikke ha stort med egne meninger - kritisk sans:-) Når ble nytraktet kaffe "sokkevann"? Da industrien bestemte seg for at de ville de annerledes? For og tjene mye mer penger?

Pøh! Jeg er ikke påvirket av industrien. Jeg drakk vanlig Ali og syntes det var helt ok. Det var kaffe, lissom, noe jeg våknet av, ikke noe mer.

Men så fikk jeg en presskanne og en pose Royal Malabar i bursdagsgave for noen år siden, og da så jeg lyset. Kaffe begynte å bli noe mer enn fast morgenføde - det ble faktisk nytelse.

Annonse

ShitDiddelyDo

Jeg har prøvd utallige kaffeslag opp gjennom årene. Og jeg har til og med kjøpt bønner som jeg har malt selv. Men det er mulig at mine smaksløker er for dårlige - for jeg kjenner ikke noen vesentlig forskjell:-(

Det er nok smaksløkene, ja. ;)

Nei, ikke godt å si. Det er som med vin. Jo mer du drikker - jo mer forstår du at det faktisk er ganske store forskjeller. Men i starten smakte all rødvin likt. Noe å bli full på for en rimelig penge, lissom. Etter hvert forstår man at det faktisk er vesentlig forskjeller. ;)

Jeg sa ikke at nytraktet kaffe var sokkevann. Jeg sa at du kunne drikke sokkevann (brunt vann fra skitne sokker) om du ønsket det (ikke at det var kaffe).

Pøh! Jeg er ikke påvirket av industrien. Jeg drakk vanlig Ali og syntes det var helt ok. Det var kaffe, lissom, noe jeg våknet av, ikke noe mer.

Men så fikk jeg en presskanne og en pose Royal Malabar i bursdagsgave for noen år siden, og da så jeg lyset. Kaffe begynte å bli noe mer enn fast morgenføde - det ble faktisk nytelse.

Det ble starten av "forfallet"! *LOL*

Next stop: Plata!

Med vennlig hilsen

Og jeg nyter traktekaffe fra Løfbergs Lilla:-) Det er godt, rett og slett. Den må være nytraktet, det er det som er poenget. Men nå er ikke jeg av de største kaffekjerringene på jord da. Jeg drikker kaffe kun en sjelden gang:-) Ikke minst fordi jeg blir trassig av at vi skal påtvinges kaffe i alle varianter:-)

Det er nok smaksløkene, ja. ;)

Nei, ikke godt å si. Det er som med vin. Jo mer du drikker - jo mer forstår du at det faktisk er ganske store forskjeller. Men i starten smakte all rødvin likt. Noe å bli full på for en rimelig penge, lissom. Etter hvert forstår man at det faktisk er vesentlig forskjeller. ;)

Fy...for en snobb du begynner og bli :-)

Gjest Elextra

God filterkaffe kjøper man i Sverige: Løfbergs Lilla. Men du bor kanskje for langt unna grensen?

Ellers så synes jeg det er alt for mye "kaffejåleri" om dagen. Det er en business dette også :-)

''God filterkaffe kjøper man i Sverige: Løfbergs Lilla. Men du bor kanskje for langt unna grensen?''

Denne får man også på Ikea.

Annonse

Jeg sa ikke at nytraktet kaffe var sokkevann. Jeg sa at du kunne drikke sokkevann (brunt vann fra skitne sokker) om du ønsket det (ikke at det var kaffe).

Du er søren ikke sann:-) Så du klarte og svare i en tråd om kaffetraktere/kaffemaskiner at jeg kunne drikke "brunt sokkevann" uten at det var kaffe du siktet til? Nå altså, Sør....

Du er søren ikke sann:-) Så du klarte og svare i en tråd om kaffetraktere/kaffemaskiner at jeg kunne drikke "brunt sokkevann" uten at det var kaffe du siktet til? Nå altså, Sør....

Poenget er at ingen har nektet deg å drikke/like noe som helst, verken traktekaffe eller (bokstavelig talt) sokkevann. Du står helt fritt.

I know. Det hender til og med jeg drikker vin.

Men fortsatt er det lite som er som en iskald Ringnes til fotballkampen, så forfallet er heldigvis ikke komplett. ;)

Jeg elsker fotball - men trenger ikke verken vin eller øl til det:-) Da går jeg på mine egne endorfiner, eller hva det er :-) Jeg håper ikke at laget mitt rykker ned, selv om det ser stygt ut i øyeblikket. Og da kan du jo gjette hvilket lag jeg snakker om...

Poenget er at ingen har nektet deg å drikke/like noe som helst, verken traktekaffe eller (bokstavelig talt) sokkevann. Du står helt fritt.

Å ja? Jeg lar meg ikke nekte noe som helst, jeg. Fordi jeg velger selv:-) Vanskelig og bli klok på deg, Sør....:-(

ShitDiddelyDo

Jeg elsker fotball - men trenger ikke verken vin eller øl til det:-) Da går jeg på mine egne endorfiner, eller hva det er :-) Jeg håper ikke at laget mitt rykker ned, selv om det ser stygt ut i øyeblikket. Og da kan du jo gjette hvilket lag jeg snakker om...

Jeg drikker øl hver gang jeg ser fotball jeg heller. Det hadde blitt i overkant. ;)

Antar vi snakker om Kongsvinger da du skrev at du bodde rundt grensa.

Men jeg er ikke så oppdatert på norsk fotball. Måtte se på tabellen for å finne ut hvem som lå nede for telling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...