Gå til innhold

blodprøve for herpes

Anbefalte innlegg

Gjest sikeratopp

Hallo Lurer på om man kan ta en blodprøve for å bekrefte/avkrefte om man har herpes? Har de siste årene hatt små kviser i underlivet( eller har iallefall trudd det var det), disse har blitt borte av seg selv etter ca en uke. Det har ikke vært blemmer, men nå lurer jeg allikevel på om det er herpes jeg har??? Går det an og ta en blodprøve og kan jeg evt få gjort det på olafiaklinikken.Jeg vil da evt ha hatt herpes i flere år så er jo sikkert i blodet. Uff er redd nå. har bare hatt en kvise av gangen, ikke flere blemmer som det står ved herpes infeksjon. Har heller ikke hatt sår etterpå, men kan det allikevel være herpes? Uff kjempe deppa nå, men må bare finne det ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/351737-blodpr%C3%B8ve-for-herpes/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest anonym for anledningen

Hei. Du kan ta blodprøve for å påvise herpes, mener at jeg nylig leste at man nå kan skille mellom herpes 1 og 2 (tidl. kunne du bare få påvist "herpes").

Ang. kviser/blemmer:

Jeg har til tider et utslett i underlivet, blemmelignende greier.

Jeg har vært "helt sikker" på at det er herpes!!

Det var betydelig flere før, nå er det stort sett begrenset til 1 "kvise"/blemme pr. gang. Den/de kommer på samme sted hver gang. Legen har tatt prøver, og påstår at det ikke er herpes, men en litt sjelden "hudforandring", kalte det en polypp eller hva det var, husker ikke - veldig lenge siden.

Slike utslett/blemmer/kviser kan ligne på hverandre, men det kan være flere ting som har lignende symptom, men så kan det altså være noe helt annet enn det man tror. Kraftig soppinfeksjon for eks., kan noen ganger ligne på herpes... Så i tillegg til blodprøve, bør du få tatt en ordentlig undersøkelse, evt. "biopsi" (eller hva de kaller det, en prøve av kvisen/blemmen), helst første dagen den kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...