Gå til innhold

Traumekirurg med diabetes!

Anbefalte innlegg

Jeg satt akkurat og så en episode av Life in the ER... En av traumekirurgene der viste seg å ha diabete 1, behandlet med pumpe.

Syntes det var litt scary jeg... Virket som han tok godt vare på blodsukkeret sitt, men .... Jeg liker ikke tanken på selv å ligge under kniven til en som kanskje kunne få føling (alt for lavt blodsukker som krever umiddelbart inntak av raske karbohydrater). Også endatil akutt-kirurg da. I en sånn situasjon har man jo ikke fullstendig anledning til å ta blodsukkeret sitt før en operasjon dukker opp. Alt går jo i turbofart når man jobber akutt... Hva mener dere om det? Jeg trodde det var store restriksjoner eller totalt forbud mot sånne yrker i Norge ved diabetes.....

Poster og på Åpent.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/351744-traumekirurg-med-diabetes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest studdenten

Det finnes ikke totalforbud, slik du har antatt!

Men det er grunn til å anta at traumekirurger er glad i jobben sin, Skal de kunne fungere i den, er det en forutsetning at de kan passe blodsukkeret sitt. Jeg ville ikke vært bekymret om jeg skulle hatt en langvarig operasjon av en kirurg med DM1.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...