Gå til innhold

Fettsuging og ønske om å bli gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Agnetta

Heisann! For 4 måneder siden fikk jeg utført fettsuging på magen. Nå når det har gått såpass lang tid, er vel min "nye" mage kommet til syne? Det er fremdekes ganske en del mer å ta av på magen, og jeg vurderer å få fjernet mer fett. Men nå den senere tiden har også trangen til å få barn sneket seg innpå meg. Venninnene mine ruger som bare det, og jeg og mannen min har ikke lyst til å vente så lenge før det er vår tur. Så da er mitt spørsmål som følger: bør en unngå graviditet etter fettsuging, og evt. hvor lenge etter fettsuging bør en avvente graviditet? Har det betydning i det hele tatt? Det er ikke snakk om buplastikk, men bare fettsuging. Og en babymage begynner jo ikkje å vokse med det samme... Hadde vært fint med et svar på dette, så jeg enten får utført et eventuelt inngrep i god tid, eller avventer med det hele. Og et siste spørsmål til slutt: hvor mange fettsuginger er det egentlig mulig å ta?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

I prinsippet er fettsuging ingen hidnring for graviditet, så du kan bli gravid straks du har kommet deg etter inngrepet.

Fettet som blir borte med fettsuging kommer ikke tilbvake, (hverken på operasjonsstedet eller andre steder). Derfor skal det i prinbsippet holde med en gang på "hvert sted". Skal det gjøres flere ganger, er dette i prinsippet helt mulig, men det vil ofte komme litt mer arrvev og inngrepet kan derfor bli itt mer teknisk krevende. Beklager sent svar!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...