Gå til innhold

Attføring og pensjonspoeng

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg går på yrkesrettet attføring og vet at jeg ikke får pensjonspoeng av det. Tror du at det blir noen gang forandret på ? Det betales jo skatt av attføringen.

Jeg har også fått melding fra trygdekonoret at jeg får pensjonspoeng av å ha små barn under syv år, stemmer det og får jeg disse poengene selv om jeg går på attføring?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35177-attf%C3%B8ring-og-pensjonspoeng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reglene ER faktisk endret, det ble de i fjor sommer, men de er ikke trådt i kraft ennå (ble stoppet av Regjeringen ifm Statsbudsjettet i fjor, og også tidligere blitt utsatt og forsinket fler ganger - det er en DYR reform!). Det er nå meningen at det skal tre ikraft 1.1.2002, men fåglarne vite hva som skjer fremover høsten!

Når det gjelder omsorgspoeng så får du det medregnet i attføringspengene kun dersom du ble syk i en periode der du hadde barn under 7 år (etter 1992).

Utregningsreglene for attf.penger gjør at du blir godskrevet et tenkt pensjonspoeng mens du har attf.penger. Ta kontakt med trygdekontoret og hør hva som er medregnet som dine "fremtidige pensjonspoeng".

Er omsorgspoengene ikke medregnet og fremtidige poeng er mindre enn 3 får du omsorgspoengene medregnet når du er 67 år.

Ja, reglene ER kompliserte, så jeg tar ikke detaljene her...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...