Gå til innhold

Utregning av fødselspenger

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har levert inn skjemaer

(søknad om fødselspenger, samt inntektsoppl.skjema som min tidl. arb.giver har fylt ut)

til TK for utregning av fødselspenger. Lurer i den forbindelse på hva jeg kan forvente meg.

Jeg har termin 19 okt., men ønsker at fødselspengene beregnes fra 24 sept.

Dette fordi jeg hadde min siste arb.dag 31.mai (etter eget ønske).

Oppfyller da jobb i siste 6 av 10 mnd. før permisjon.

Jeg har imidlertid jobbet i 75% stilling fra febr. tom. mai. Før den tid jobbet jeg i 100% stilling (siden des.99)

Hvordan beregnes mine fødselspenger? Blir det tatt hensyn til at jeg har jobbet i 100% stilling i noe tid, eller blir min lønn fra 75% stilling lagt til grunn uansett?

Eller blir det tatt utg.pkt. i gj.snittet fra de siste 3 år? (Tjente ikke så mye i perioden juni-des.99, så hvis denne tiden regnes med, vil snittet trekkes ned)

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35179-utregning-av-f%C3%B8dselspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det trygdekontoret vil gjøre UTEN at du forteller dem noe annet, er å bruke inntekten arbeidsgiver har oppgitt, eller 3 siste år hvis der er stort avvik.

Du bør selv gi beskjed hva DU mener er rett, og begrunne HVORFOR du mener dette er rett.

Dersom din vanlige og normale arbeidstid er 100%, så er det ingen grunn til at du skal ta til takke med mindre. Jeg ser ikke bort fra at det kan bli en kamp å overbevise TK hvis det du mener er rett er mye høyere enn det TK mener er rett, så hva du kan oppnå kommer an på den faktiske situasjonen og hvor mye du selv står på.

Se mer info om reglene og mulighetene her: http://trygdehjelpen.no/fodsel/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...